Web Analytics Made Easy - Statcounter

مطلب دریافتی ایرنا حاکی است که رییس دفتر نماینده مردم لارستان، خنج، گراش و اوز در مجلس شورای اسلامی گفت: این نشست نتایج امیدبخشی برای منطقه و به ویژه شتاب بخشی در روند اجری این طرح ملی دارد.

ابوالحسن محمودی افزود: قرار شد جلسه ای را سه نماینده از حوزه های انتخابیه لارستان، جهرم و بستک استان هرمزگان برای تامین و تخصیص بودجه های کلان و شتاب بخشی در اجرای این طرح ۱۲ ساله با وزیر راه برگزار کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی گفت: حسین حسین زاده نماینده شهرستان های لارستان، خنج، گراش و اوز ، محمدرضا رضایی نماینده جهرم و رئیس کمیسیون عمران مجلس و احمد جباری نماینده حوزه انتخابیه بندرلنگه، بستک و پارسیان استان هرمزگان دوشنبه هفدهم آبان با وزیر راه و شهرسازی دیدار می کنند تا یکی از خواسته ها و مطالبات جدی مناطق خود را با وزیرکابینه سیزدهم در میان  بگذارند.

وی با بیان اینکه ظرف یک سال گذشته با پیگیری نماینده لارستان و مسئولان شهرستان رقمی افزون بر چهار هزار میلیارد ریال از محل های مختلف ملی و استانی برای این محور جذب شده است، گفت: همچنین ۲ هزار میلیارد ریال نیز از طریق فاینانس  در قالب وام از سوی بانک ملی برای این پروژه پیش بینی و تامین شده است.

محمودی همچنین گفت که تشکیل کمیته ویژه ای با محوریت مدیرکل راه و شهرسازی لارستان و با حضور مسئولان استانی و محلی و نمایندگانی از مردم و فعالان اجتماعی نیز از دیگر نتایج امیدبخش دیدار روز گذشته جمعی از مردم لارستان با مسئولان وزارت راه و شهرسازی بود.

وی گفت: این کمیته ویژه باید نتیجه آن با میزان پیشرفت فیزیکی پروژه و وضعیت تخصیص و تامین اعتبار از محل های مختلف نیز پیگیری و به طور شفاف به مردم اطلاع رسانی شود.

محمودی بیان کرد: همچنین اولویت بندی در تسریع و شتاب بخشی در قطعه های مختلف پروژه و نظم‌دهی به آنها از دیگر مصوبات و مطالبی بود که مورد تاکید مسئولان وزارت راه و شهرسازی قرار گرفت.

محور ملی جهرم- لار- بندرعباس شاهراه حیاتی در جنوب کشور، جاده ای تک بانده که عملیات اجرایی برای چهارخطه کردنش از حدود ۱۲سال پیش آغاز شده است.

بزرگراه شیراز – جهرم – لار – بندرعباس از محورهای مهم ارتباطی در کریدور شمال به جنوب است که هم اینک در پنج قطعه در حال احداث است و بخشی از آن نیز به بهره‌برداری رسیده است؛ تکمیل نهایی این پروژه می‌تواند نویدبخش اتصال و دسترسی بزرگراهی شیراز به دریا و آبهای نیلگون خلیج فارس از مسیر استان هرمزگان باشد.

به گفته مدیرکل راه و شهرسازی استان فارس،  فاصله ۱۶۰ کیلومتری شیراز – جهرم در سال‌های گذشته به صورت بزرگراه به بهره‌برداری رسیده است و هم اینک عبور و مرور در آن در جریان است.

در محور جهرم تا لار حدود ۵۳ کیلومتر در محدوده اداره کل راه و شهرسازی استان فارس و ۱۰۵ کیلومتر در محدوده مسئولیت اداره کل راه و شهرسازی لارستان است.

این جاده از مسیر لار به سمت سه راهی کهورستان در استان هرمزگان نیز نیازمند ایجاد ۱۵۵ کیلومتر بزرگراه است که ۸۵ کیلومتر از آن در محدوده اداره کل راه و شهرسازی لارستان در جنوب فارس قرار دارد و بقیه آن در محدوده جغرافیایی استان هرمزگان است. در جنوب فارس، ۲۰ کیلومتر از پروژه بزرگراه لار - بندرعباس از سال ۱۳۹۴ آغاز شده و تاکنون به اتمام نرسیده است.

تکمیل ۵۰ کیلومتر دیگر از طرح بزرگراهی جهرم – لار در سفر استانی ۲۲ مهرماه هیات دولت به استان فارس به تصویب رسید و در دستورکار قرار گرفت.

از حدود ۱۰۵ کیلومتر طرح بزرگراهی جاده جهرم – لار که در حوزه مسئولیت  اداره کل راه و شهرسازی فارس قرار دارد،  پیش از این ۳۰ کیلومتر ۲ بانده و به بزرگراه تبدیل شده و بقیه این محور نیز در حال اجرا است.

استان فارس هم‌اینک یک هزار و ۴۶۲ کیلومتر بزرگراه، ۲ هزار و ۳۰۹ کیلومتر راه اصلی، ۲ هزار و ۸۷۲ کیلومتر راه فرعی و ۱۰ هزار و ۹۳۹ کیلومتر راه روستایی دارد.

شهرستان لارستان به مرکزیت شهر لار با جمعیتی حدود ۲۳۰ هزار نفر در فاصله حدود ۳۸۰ کیلومتری شیراز در جنوب استان فارس واقع شده است.

برچسب‌ها سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای محمدرضا رضایی کوچی مجلس یازدهم تصادفات جاده ای لارستان بستک فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای محمدرضا رضایی کوچی مجلس یازدهم سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای محمدرضا رضایی کوچی مجلس یازدهم تصادفات جاده ای لارستان بستک فارس اداره کل راه و شهرسازی استان هرمزگان استان فارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۹۱۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حرکت عادی خودرو‌ها در جاده‌های شمال

مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرد: آمد و شد خودرو‌ها امروز یکشنبه ۹ اردیبهشت در جاده‌های هراز، کندوان، سوادکوه و کیاسر مازندران عادی و روان است.

هیچ گونه مداخلات جوی در محور‌های مازندران تاکنون گزارش نشده است.

سایت WWW.۱۴۱.IR و نرم افزار تلفن همراه ۱۴۱ نیز همه اطلاعات لازم را در اختیار کاربران جاده‌ای قرار می‌دهد.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که بیش از سه هزار کیلومتر از آن محور‌های مواصلاتی کوهستانی است

باشگاه خبرنگاران جوان مازندران ساری

دیگر خبرها

  • حرکت عادی خودرو‌ها در جاده‌های شمال
  • گلایه وزیر راه از بدعهدی صندوق تامین خسارت بدنی​
  • ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر - ماهشهر تا پایان سال چهارخطه می شود
  • وقوع ۱۳ حادثه رانندگی در استان سمنان/ واژگونی خودرو صدر حوادث است
  • ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر - ماهشهر تا پایان سال چهارخطه می‌شود
  • نقاط حادثه خیز با احکام برنامه و منابع مالی مناسب رفع می شود
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) در لارستان + تصاویر
  • ۱۰ کیلومتر از محور رامشیر به ماهشهر به تا پایان سال چهار خطه می شود
  • بیش از ۲۶۰ کیلومتر پروژه آزادراهی و بزرگراهی در آذربایجان شرقی در حال احداث است
  • احداث ۴۶۲ کیلومتر راه اصلی و بزرگراه در آذربایجان غربی