Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: در ۶ ماه نخست سال جاری۷۲ پرونده تصادف ساختگی در این استان کشف و با انجام کارشناسی‌های تخصصی به مراجع قضایی اعلام شد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، مهدی فروزش مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران گفت: در ۶ ماه نخست سال جاری۷۲ پرونده تصادف ساختگی در این استان کشف و با انجام کارشناسی‌های تخصصی به مراجع قضایی اعلام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: در۶ماه نخست سال جاری۷۲پرونده تصادف ساختگی کشف و با انجام کارشناسی‌های تخصصی به مراجع قضایی اعلام شد که از این تعداد۶۱ مورد مرد و۱۱ نفر زن بودندو همچنین نسبت به ۶ ماه سال ۱۳۹۹ که تعداد پرونده۲۹ مورد بود بیش از ۱۰۰درصد افزایش یافته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران تاکیدکرد: در تصادفات ساختگی افراد یا خودشان صدمات را ایجاد می‌کنند یا گاهی اوقات توسط افراد حرفه‌ای که صدمات شدید و خطرناکی مانند شکستگی استخوان و جراحات متعدد و شکستگی دندان‌ها و سایر موارد روی بدن فرد ایجاد می‌کنند تا از بیمه خسارت بگیرند.

وی تصریح کرد: افراد به هیچ عنوان سراغ ایجاد تصادفات ساختگی و خودزنی نروند، چرا که این گونه موارد در بیشتر مواقع توسط کارشناسان پزشکی قانونی تشخیص و شناسایی می‌شوند و برای طی مراحل بعدی به مقامات قضایی اعلام می‌شوند.

گفتنی است؛ در سال گذشته (۱۳۹۹) یک هزار و ۱۰۲ نفر در تصادف ساختگی در کشور شناسایی شدند که ۹۵۶ مورد آن مربوط به مردان و ۱۴۶ مورد هم مربوط به زنان بودند که درآن صدماتی را به خود وارد کرده بودند.

بیشترین مراجعات به پزشکی قانونی مربوط به تصادفات و نزاع است و در بین این مراجعه کنندگان، گاهی افرادی دیده می‌شوند که اقدام به خودزنی کرده اند یا با ایجاد سانحه و تصادف ساختگی مدعی آسیب‌های جسمانی می‌شوند و هدف این افراد در تصادفات ساختگی، عمدتا اخذ دیه یا ارش و جبران خسارت آسیب‌های ادعایی به ویژه از شرکت‌های بیمه است.

پزشکی قانونی بر اساس معاینه و شرح حال و مستندات ارائه شده و همین طور مستندات درخواستی، اظهار نظر می‌کند و در آخر، نظریه نهایی کارشناسی خود را به مراجع قضایی برای مختومه شدن پرونده و خسارت احتمالی ارائه می‌دهد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: قضایی پزشکی قانونی ایران تصادف پرونده تصادف ساختگی مراجع قضایی پزشکی قانونی قضایی اعلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۹۲۲۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف ۲ خودرو در آزادراه امیرکبیر با ۷ فوتی و مصدوم

سخنگوی اورژانس و فوریت‌های پزشکی اصفهان از تصادف دو خودرو در آزادراه امیرکبیر با هفت فوتی و مصدوم خبر داد.

عباس عابدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: حادثه تصادف پراید و سی‌ال‌او ساعت ۰۲:۲۷ امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ به مرکز اورژانس اصفهان گزارش شد.

وی با اشاره به اعزام سه واحد امدادی ۱۱۵ به محل حادثه افزود: این حادثه در آزادراه امیرکبیر رخ داده بود.

سخنگوی اورژانس و فوریت‌های پزشکی اصفهان خاطرنشان کرد: شش نفر شامل سه مرد، یک زن و دو کودک در پی این حادثه مصدوم و به بیمارستان گلدیس شاهین شهر منتقل شدند.

عابدی اضافه کرد: یک مرد ۳۵ ساله نیز بر اثر این حادثه جان خود را از دست داد.

کد خبر 749939

دیگر خبرها

  • پرونده‌های قضایی در چهارمحال و بختیاری کاهش یافت
  • تصادف مینی‌بوس و لیفان در اتوبان آزادگان ۱۵ مصدوم داشت
  • مرگ کودک ۷ ساله در مازندران با سقوط کمد
  • جلوه های تعارض منافع در قوه قضائیه / ارجاع گزینشی، آسیب جدی در رسیدگی به پرونده های ملی
  • سقوط کمد سبب مرگ کودک ۷ ساله در قائمشهر
  • بازدید رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور از دادگستری سیریک
  • محکومیت ۲۶ پرونده قصور پزشکی در پزشکی قانونی کرمانشاه
  • جان‌باختن ۷۸۸ نفر بر اثر تصادفات رانندگی در آذربایجان‌غربی
  • تصادف ۲ خودرو در آزادراه امیرکبیر با ۷ فوتی و مصدوم
  • رئیس شورای اسلامی شهر سمنان : اداره کل زندان‌ها از حساب شهرداری ۹۰۰ میلیون برداشت با آنکه به شهرداری بدهکار است