Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-05-04@20:47:25 GMT

کرونا چند سال از عمرِ مردم را ربود؟

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۱۹۳۲۱

یک تحلیل آماری جدید نشان می‌دهد که در طول سال ۲۰۲۰ میلادی یعنی در دوره همه‌گیری کووید۱۹، نرخ امید به زندگی کاهش چشمگیری داشته و در مجموع باعث از دست رفتن بیش از "۲۸ میلیون سال" از عمر مردم دنیا در ۳۱ کشور شده که در این میان، مردان بیش از زنان از این بحران آسیب دیده‌اند. ناطقان: متخصصان با مقایسه‌ای در این مطالعه اظهار کردند که سال های مازاد از دست رفته زندگی در ۲۰۲۰ بیش از پنج برابر سال های از دست رفته عمر افراد در این کشورها بر اثر آنفلوآنزای فصلی در سال ۲۰۱۵ بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



دکتر نذرالاسلام از دانشگاه آکسفورد و همکارانش تغییرات امید به زندگی و سال های از دست رفته عمر (YLL) را در سال ۲۰۲۰ در ارتباط با همه گیری کووید۱۹ در ۳۷ کشور یا منطقه از جهان با درآمد متوسط ​​و بالا با داده های قابل اطمینان و کامل مرگ و میر برآورد کردند.

بنابر مطالعات قبلی در تمامی این ۳۷ کشور، امید به زندگی هنگام تولد در مردان و زنان بین سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۹ افزایش داشته است.

با این حال در سال ۲۰۲۰، امید به زندگی در ۳۱ کشور مورد مطالعه در مردان و زنان کاهش یافت. البته در این میان استثنائاتی نیز وجود داشت از جمله کشورهای نیوزیلند، تایوان و نروژ که افزایش امید به زندگی در آنها مشاهده شد و در دانمارک، ایسلند و کره جنوبی نیز هیچ تغییری در میزان امید به زندگی افراد ثبت نشد.

بنا بر این تحلیل آماری، بیشترین رقم افت امید به زندگی (متوسط طول عمر) در کشورهای مطالعه شده به ترتیب در روسیه (۲.۳۳- در مردان و ۲.۱۴- در زنان)، ایالات متحده (۲.۲۷- در مردان و ۱.۶۱- در زنان)، بلغارستان (-۱.۹۶ و ۱.۳۷-)، لیتوانی (۸۳/۱- و ۲۱/۱-)، شیلی (۶۴/۱- در مردان) و اسپانیا (۱۱/۱- در زنان) رخ داده است.

به نقل از وب ام دی، همچنین سال های مازاد از دست رفته زندگی در افراد زیر ۶۵ سال نسبتاً کم بوده به جز کشورهای روسیه، بلغارستان، لیتوانی و ایالات متحده که سالهای از دست رفته عمر مردم در آن ها بیش از ۲۰۰۰ در هر ۱۰۰ هزار نفر بوده است.

سال‌های مازاد از دست رفته زندگی اشاره به کاهشِ سال‌های عمر افرادی دارد که به دلایل مختلف در دوران پاندمی، قربانی مرگ و میر زودرس شدند و شاید اگر پاندمی و مشکلات و محدودیت‌های مرتبط با آن وجود نداشت، این افراد هنوز در میان ما بودند. منبع: ایسنا برچسب ها: کرونا ، عمر مردم ، ربودن

منبع: ناطقان

کلیدواژه: کرونا عمر مردم ربودن امید به زندگی دست رفته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۹۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باغ مشاهیر ابر پروژه‌ای برای تمام مردم شهر است

مدیر منطقه ۵ شهرداری با بیان اینکه مساحت پروژه باغ مشاهیر ۲۲ هکتار است که با همت اعضای شورا و شهردار پیش رفت، گفت: قرار است با این پروژه، ابر پروژه شهری برای مردم رقم بخورد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، رسول میرباقری بعد از ظهر امروز _پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت_ در حاشیه بازدید از پروژه باغ مشاهیر اظهار کرد: خدا را شاکریم که این پروژه به‌عنوان یکی از پروژه‌های مهم این دوره مدیریت شهری آغاز شد و امید است شاهد یکی‌از اماکن‌تفریحی شهر باشیم.

وی ادامه داد: این پروژه با همت سازمان عمران شهرداری منطقه ۵ با قوت آغاز شده و امید است با قوت پروژه را پیش ببرد.

حسین کارگر مدیر منطقه ۵ شهرداری نیز عنوان کرد: مساحت این زمین ۲۲ هکتار است که با همت اعضای شورا و شهردار پیش رفت و عملیات آغاز شد و قرار است ابر پروژه شهری برای مردم رقم بخورد.

وی اظهار کرد: امید است در مدت زمانی کوتاه پروژه را به ثمر برسانیم.

کد خبر 750122

دیگر خبرها

  • مردان بایرن نگاه کنند: اینطوری قهرمان می‌شوند
  • کشف حجاب حرام شرعی و سیاسی است
  • چرا زنان بیشتر از مردان عمر می‌کنند؟
  • نامزد انتخابات مجلس : چرا دختران در مدارس روسری‌شان را برندارند؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • خجسته: درباره زنان، مردان تصمیم گرفته‌اند / چرا دختران در مدارس روسری‌شان را برندارند؟
  • باغ مشاهیر ابر پروژه‌ای برای تمام مردم شهر است
  • در هیچ مکتبی به اندازه اسلام به حقوق زنان توجه نشده است
  • در هیچ مکتبی به اندازه اسلام به حقوق زنان توجه نشده است.
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد