Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روزنامه گاردین، بوروکراسی های بزرگ دولتی اغلب در انطباق با واقعیت های در حال تغییر، مانند تهدیدهای فاجعه باری که در جهان در حال گرم شدن با آن مواجهیم، کند عمل می کنند. وزارت امنیت داخلی آمریکا نیز مستثنی از این مساله نیست.

یافته های تحقیقات جدید پروژه هزینه های جنگی دانشگاه براون آمریکا نشان می دهد وزارت امنیت داخلی این کشور عمدتا بر تروریسم خارجی و الهام گرفته از خارج متمرکز بوده، در حالی که حملات خشونت بار در ایالات متحده اغلب از منابع داخلی ریشه گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ترکیبی از جهل عمدی و جبر نهادی باعث شده است این نهاد از افزایش سفیدبرترپنداری و تروریسم داخلی که منجر به حمله ۶ ژانویه ۲۰۲۱(بهمن۱۳۹۹) به کنگره آمریکا شد، غافل بماند.

داده های جدید ارائه شده از سوی دکتر اریک دال دانشیار امور امنیت ملی در دانشکده تحصیلات تکمیلی نیروی دریایی آمریکا نشان می دهد تنها یک مورد از ۴۶ توطئه تروریستی نافرجام در این کشور از سال ۲۰۱۸ تا ۲۰۲۰ از طرف یک سازمان خارجی هدایت شده است.

در مقایسه، ۲۹ توطئه توسط گروه های داخلی طراحی یا اجرا شده است. وزارت امنیت داخلی آمریکا در سال ۲۰۱۹ سرانجام اذعان کرد که تهدید رو به رشد خشونت هدفمند و تروریسم داخلی عمدتا ناشی از ایدئولوژی راست افراطی و سفیدبرترپنداری است. این وزارتخانه اولین سند راهبردی اش در شناسایی این تهدیدها را نیز منتشر کرد.

در حالی که ما اکنون می دانیم تهدید حملات خشونت بار از منابع داخلی در آمریکا افزون بر منابع خارجی است، یک منبع بزرگتر ناامنی همچنان قدرت نمایی می کند که همانا تغییرات آب و هوایی است.

چندی پیش، وزارت امنیت داخلی آمریکا اولین چارچوب راهبردی خود برای توجه به تغییرات اقلیمی را منتشر کرد و بر اهمیت مساله آب و هوا به عنوان منبع مختل کننده و تهدیدی برای امنیت صحه گذاشت.

در حالی که بیست و ششمین اجلاس آب و هوایی سازمان ملل به تازگی آغاز شد، زمان آن است که این مساله به رسمیت شناخته شود که تغییرات اقلیمی در واقع تهدید گران تر، مرگبارتر و واقعی تر برای جان و اقتصاد آمریکا از تهدید چیزی است که تروریسم خوانده می شود.

«جنگ علیه تروریسم»، عبارتی که زاده فکر دولت جورج دبلیو بوش رئیس جمهوری اسبق آمریکاست، باید در مفهوم و عمل کنار گذاشته شود.

واژه «تروریسم» حس ترس را القا می کند و به دولت آمریکا اختیار تام می دهد در سراسر جهان مداخله داشته باشد.

در پاسخ به حملات یازده سپتامبر، ارتش آمریکا جنگ هایی را به راه انداخت که به طور مستقیم منجر به مرگ تقریبا یک میلیون نفر و به طور غیرمستقیم سبب کشته شدن چند برابر این تعداد شد.

وقت آن است که آمریکا به جای جنگ به اصطلاح علیه تروریسم، به جنگ با تغییرات اقلیمی بپردازد، زیرا فجایع زیست محیطی شمار بیشتری از آمریکایی ها را در مقایسه با ۲ هزار و ۹۹۶ هزار فرد قربانی در حملات یازده سپتامبر به کشتن داده است.

ردپای وزارت امنیت داخلی آمریکا نیز در سطح جهانی گسترش یافته، به طوری که این نهاد در حال حاضر سومین نهاد غیرنظامی بزرگ آمریکا در آن سوی مرزهاست.

مفهوم «ضدتروریسم» پای آمریکا را به بیش از ۸۵ کشور از جمله در خاورمیانه و آفریقا باز کرده و تریلیون ها دلار برای جنگ های بدون برنده هزینه شده است.

وزارت امنیت داخلی آمریکا از زمان تاسیس در سال ۲۰۰۳ بیش از یک تریلیون دلار هزینه کرده و وزارت دفاع ایالات متحده نیز تریلیون ها دلار دیگر برای مبارزه در جنگ های افغانستان، عراق و کشورهای دیگر اختصاص داده، جنگ هایی که جهان را امن تر نکرده است.

آمریکا به جای هدر دادن تریلیون ها دلار و گرفتن جان میلیون ها نفر در جنگ با تروریسم باید برای مقابله با تغییرات اقلیمی بسیج شود.

هزینه های فدرال باید برای پروژه های انرژی پاک و تمهیدات دیگر در زمینه کربن زدایی و سازگاری با آب و هوای در حال تغییر تعلق گیرد.

افزایش حوادث آب و هوایی شدید صدها میلیارد دلار خسارت مرتبط اقلیمی را برای آمریکا به همراه داشته است و فراوانی و شدت این رویدادها افزایش می یابد مگر آنکه اقدامات سریع و گسترده ای اتخاذ شود.

اکنون زمان آن است که آمریکا به تهدیدی بزرگ برای امنیت این کشور توجه کند و منابع فدرال را مطابق با آن اختصاص دهد.

برچسب‌ها کنگره آمریکا روزنامه گاردین تروریسم ایالات متحده آمریکا وزارت امنیت داخلی آمریکا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کنگره آمریکا روزنامه گاردین تروریسم کنگره آمریکا روزنامه گاردین تروریسم ایالات متحده آمریکا وزارت امنیت داخلی آمریکا وزارت امنیت داخلی آمریکا تغییرات اقلیمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۹۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بنیانگذار صرافی رمزارز به چهار ماه زندان در آمریکا محکوم شد

شبکه خبری بلومبرگ اعلام کرد که چانگ پنگ ژائو، بنیانگذار و مدیر سابق صرافی ارزهای دیجیتال "بایننس" Binance، به اتهام تخلف مالی به چهار ماه زندان در آمریکا محکوم شده است. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از خبرگزاری تاس، شبکه خبری بلومبرگ اعلام کرد که چانگ پنگ ژائو، بنیانگذار و مدیر سابق صرافی ارزهای دیجیتال "بایننس" Binance، به اتهام تخلف مالی به چهار ماه زندان در آمریکا محکوم شده است.

چانگ پنگ ژائو در جلسه دادگاه در سیاتل شرکت کرد. قاضی ریچارد جونز مجازات بسیار سبک تری نسبت به 3 سال مورد نظر دادستان صادر کرد. وکلای مدافع درخواست آزادی مشروط کرده بودند.

احیای پرونده شکایت علیه بزرگ‌ترین صرافی رمزارز جهانشکایت از مدیر صرافی رمزارز آمریکایی به اتهام کلاهبرداری

نوامبر گذشته، مقامات ایالات متحده به بایننس به دلیل نقض قوانین مربوط به حفظ اسرار بانکی، مشارکت در پولشویی، عدم ثبت نام مناسب و فرار از تحریم ها، به بایننس دستور پرداخت 4.3 میلیارد دلار را دادند.

چانگ پنگ ژائو همچنین به عدم اجرای یک برنامه موثر برای مقابله با پولشویی اعتراف کرد.

بر اساس گزارش‌ها، قاضی جونز در جلسه دادگاه به پیشینه مثبت ژائو، ورود داوطلبانه وی به آمریکا و همچنین همکاری‌اش با قانون‌گذاران اشاره و وی را در نهایت به 4 ماه زندان محکوم کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ریشه‌های نارضایتی‌ها پرستاران؛ اضافه‌کار اجباری بر خلاف قانون
  • واکاوی تخصیص «۲ و نیم میلیارد دلار ارز برای مونتاژ ۲۵۰ هزار خودروی چینی» به جای تولید ۷۰۰ هزار خودرو در داخل!
  • تجویز داروی خارج از این فهرست ممنوع است
  • تجویز داروی خارج از فهرست کشوری ممنوع است
  • سال‌گذشته زمینه اشتغال ۴۵ هزار نفر زندانی کشور در داخل و خارج زندان فراهم شد
  • فیفا در آستانه تغییر یک قانون مهم؛ لغو ممنوعیت برگزاری لیگ‌های داخلی در خارج از کشور
  • بنیانگذار صرافی رمزارز به چهار ماه زندان در آمریکا محکوم شد
  • رئیس مجلس نمایندگان آمریکا: این اعتراضات دانشجویی نیست، تروریسم است
  • امیرعبداللهیان: عملیات وعده صادق موجب همبستگی ایرانیان داخل و خارج شد
  • نقش سازنده سپاه در امنیت پایدار منطقه و مبارزه با تروریسم