Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد فرماندار شهرستان چرام گفت: سه خانوار عشایری در منطقه "دمه سادات" در بخش سرفاریاب از توابع این شهرستان برفگیر شدند.

"هادی فتاحی اصل" در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: جاده منطقه سردسیری و عشایری "دمه سرفاریاب" در پی بارش‌ برف طی دو روز اخیر مسدود و سه خانوار عشایری ساکن در این منطقه نیز برف گیر شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارکرد: طبق گفته عشایر که با ما تماس گرفتند، با توجه به تداوم بارش برف در این منطقه علاوه بر مسدود شدن جاده، برق این منطقه نیز قطع شده و امکان دسترسی این خانوارها به دیگر مناطق نیز وجود ندارد.

فرماندار شهرستان چرام تعداد اعضای این خانوارها را ۸ نفر اعلام و خاطرنشان کرد: بر اثر بارش برف احشام این سه خانوار عشایری نیز در خطر تلف شدن قرار دارند و ضروری است برای نجات این سه خانوار عشایری و دام‌هایشان هرچه سریعتر چاره اندیشی شود.

فتاحی اصل تصریح کرد: در صورت طولانی شدن روند برف گیر شدن این خانوارها، احتمال از بین رفتن این سه خانوار به همراه بیش از ۴۰۰ راس دام بر اثر سرما و گرسنگی دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: انتظار است که دستگاه‌های خدمات رسان و امداد رسان استان و شهرستان چرام و دیگر شهرستان‌های همجوار برای نجات خانوارهای عشایری درگیر برف در منطقه دمه سادات امامزاده علی چاره اندیشی کنند.

فرماندار چرام اضافه کرد: پیش از این در شهریور ماه به عشایر مناطق مختلف شهرستان چرام اعلام شد با توجه به کاهش دما و احتمال بارش برف و باران مناطق عشایری را ترک کنند و مقرر شد در صورتی که عشایر قصد ماندن در مناطق عشایری را داشته باشند باید از قبل با امور عشایری، بخشداری و فرمانداری هماهنگ کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی كهگيلويه و بويراحمد چرام عشاير برف سه خانوار عشایری شهرستان چرام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۹۴۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تزریق جان دوباره به اورژانس کشور

رئیس اورژانس ۱۱۵ کشور از تزریق ۱۵۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان فوریت‌های پزشکی کشور خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، جعفر میعادفر، امروز_ دوشنبه، دهم اردیبهشت_ در دیدار با استاندار کهگیلویه و بویراحمد، اظهار کرد: براساس برنامه‌ریزی صورت گرفته، تا پایان سال‌جاری با تزریق یک‌هزار و ۵۰۰ دستگاه آمبولانس به ناوگان فوریت‌های پزشکی استان‌های سراسر کشور، مشکل فرسودگی نیمی از این خودروهای زندگی‌بخش مرتفع می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت ۵۳ پایگاه اورژانس زمینی در استان کهگیلویه و بویراحمد و یک پایگاه اورژانس هوایی در مرکز استان، افزود: با توجه به وضعیت استان، فاصله زیاد شهرستان گچساران با مرکز استان و همچنین ظرفیت مناطق نفت‌خیز، نیازمند همراهی این مجموعه برای راه‌اندازی و توسعه اورژانس هوایی در این شهرستان هستیم.

رئیس اورژانس ۱۱۵ کشور گفت: امیدواریم با هم‌افزایی در جهت حل مشکلات اورژانس هوایی در چارچوب مسئولیت اجتماعی بتوان مشکلات این شهرستان را حل کرد و خدمات مورد نیاز مردم و همچنین کارکنان حوزه نفت و گاز کچساران را ارائه کرد.

وی تصریح کرد: تأمین ۳۰۰ آمبولانس آفرود برای امدادرسانی در مناطق کوهستانی و سخت گذر مانند کهگیلویه و بویراحمد در دستور کار است.

به گزارش ایمنا، در سفر دو روزه رئیس اورژانس ۱۱۵ کشور، به کهگیلویه و بویراحمد، کلنگ ساختمان پایگاه اورژانس جاده‌ای آب سفید با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال و به مساحت ۲۴۰ مترمربع واقع در محور یاسوج بابامیدان، ساختمان پایگاه اورژانس جاده‌ای شهرک صنعتی یاسوج و پایگاه اتوبوس آمبولانس با اعتبار ۳۵ میلیارد ریال و مساحت ۳۶۰ مترمربع، واقع در شهرستان بویراحمد جاده کمربندی ورودی شهرک‌های صنعتی و ساختمان پایگاه اورژانس جاده‌ای لیشتر با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال و به مساحت ۴۵۰ متر مربع، واقع در شهرستان گچساران منطقه لیشتر به زمین زده شد.

کد خبر 749107

دیگر خبرها

  • تامین ۵ هزار میلیارد ریال برای تکمیل ۶۱ طرح آبرسانی کهگیلویه و بویراحمد
  • گزارش تسنیم از اجلاسیه سرداران و ۴۲۲ شهید کهگیلویه
  • بانگ کوچ، طنین زندگی در طبیعت پرسخاوت لرستان
  • رقابت قرآنی ۱۲۰۰ دانش‌آموز و معلم در کهگیلویه و بویراحمد
  • تزریق جان دوباره به اورژانس کشور
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • ۱۶ روستای هدف گردشگری در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد
  • آغاز کوچ عشایر به مناطق ییلاقی کهگیلویه و بویراحمد
  • جزئیات اجلاس ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد
  • جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه اعلام شد