Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری برنا»
2024-05-02@03:27:16 GMT

مضررات دریافت زودتر دوز تقویتی واکسن کرونا

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۱۹۸۸۹

مضررات دریافت زودتر دوز تقویتی واکسن کرونا

توجه کنید قبل از اینکه در صف دریافت دوز تقویت‌کننده حضور یابید، شرایط لازم برای تزریق را داشته باشید؛ اگر دوز تقویت‌کننده را خیلی زودتر از تاریخ اعلام شده دریافت کنید، موضوعی خطرناک است و تاثیر کمتری نیز به همراه خواهد داشت.

به گزارش برنا؛ توجه کنید قبل از اینکه در صف دریافت دوز تقویت‌کننده حضور یابید، شرایط لازم برای تزریق را داشته باشید؛ اگر دوز تقویت‌کننده را خیلی زودتر از تاریخ اعلام شده دریافت کنید، موضوعی خطرناک است و تاثیر کمتری نیز به همراه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دلیل اینکه به مرور زمان تاثیر واکسن کووید ۱۹ کاهش می‌یابد، مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های ایالات متحده(CDC) دوز تقویت‌کننده را بر اساس نوع واکسن دریافتی برای همه بزرگسالانی که در محیط‌های پرخطر زندگی می‌کنند و یا فعالیت شغلی دارند، توصیه کرده است.

به نقل از هلث، به نظر می‌رسد که مردم بدون تردید به این توصیه عمل می‌کنند و آمار افرادی که برای دریافت دوز تقویت‌کننده مراجعه می‌کنند، نسبت به آمار افرادی که برای اولین دوز واکسن مراجعه کرده بودند، بیشتر است. بر اساس نظرسنجی گزارش شده توسط رویترز مشخص شده ۷۶ درصد از بزرگسالان آمریکایی کاملا واکسینه شده خواهان تزریق واکسن تقویت‌کننده هستند.

توجه کنید قبل از اینکه در صف دریافت دوز تقویت‌کننده حضور یابید، شرایط لازم برای تزریق را داشته باشید؛ اگر دوز تقویت‌کننده را خیلی زودتر از تاریخ اعلام شده دریافت کنید، موضوعی خطرناک است و تاثیر کمتری نیز به همراه خواهد داشت.

بر اساس اظهارات کارشناسان کلینیک مایو ایالات متحده اطلاعات کافی در مورد افرادی که واکسن تقویت‌کننده خود را زودتر از زمان توصیه شده دریافت می‌کنند، وجود ندارد؛ بنابراین هیچکس واقعا نمی‌داند در این مورد چه اتفاقی رخ می‌دهد.

هرچند ممکن است دریافت دوز تقویت‌کننده زودتر از موعد وسوسه‌انگیز باشد اما کارشناسان برخی از احتمالات ناخوشایند در این زمینه را مطرح کرده‌اند.

دکتر ملانی سویفت، از کلینیک مایو، می‌گوید: اگرچه بعید به نظر می‌رسد اما دریافت زودهنگام واکسن تقویت‌کننده ممکن است عوارض جانبی را تشدید کند.

دکتر جی باتلر، معاون مدیر بیماری‌های عفونی CDC، در یک کنفرانس مطبوعاتی در ماه جولای اظهار کرد: دریافت دوزهای بیش از حد واکسن ممکن است در واقع منجر به یک پاسخ ایمنی کم شود.

با در نظر گرفتن همه این موارد بهترین کار پیروی از توصیه‌های متخصصان است.

دکتر آنتونی فائوچی، مدیر موسسه آلرژی و بیماری‌های عفونی ایالات متحده، می‌گوید: انتظار برای مدت زمان توصیه شده ممکن است منجر به پاسخ ایمنی قوی‌تر شود.

همچنین بر اساس اظهارات دانشکده پزشکی هاروارد دریافت واکسن در موعد توصیه شده زمان کافی برای دوز تقویت‌کننده را فراهم می‌کند تا انواع جدیدی که ظاهر می‌شود را پوشش دهد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ایالات متحده معاون آلرژی پوشش واکسن کرونا دوز سوم واکسن کرونا دوز تقویتی دریافت دوز تقویت کننده دوز تقویت کننده شده دریافت بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۹۸۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

محققان: با هوش مصنوعی می‌توان آرتروز را ۸ سال زودتر پیش‌بینی کرد

به گزارش Livescience و براساس مقاله منتشرشده در Science Advances، محققان می‌گویند با آزمایش خون می‌توان آرتروز زانو را در افرادی که هنوز علائمی در آنها ایجاد نشده است و تا هشت سال قبل از اینکه اشعه ایکس قادر به تشخیص تغییرات در استخوان‌های آنها باشد، شناسایی کرد. در این پژوهش، محققان خون ۲۰۰ فرد را که در اولین نمونه‌گیری از خونشان هیچ علامتی از آرتروز نداشتند، تجزیه‌وتحلیل کردند.

تشخیص زودهنگام آرتروز با استفاده از آزمایش خون‌

استئوآرتریت (Osteoarthritis) یا آرتروز شایع‌ترین شکل آرتریت است و بیش از ۳۲.۵ میلیون بزرگسال در ایالات‌متحده به آن مبتلا هستند. این بیماری در ابتدا به‌عنوان یک بیماری «ساییدگی» شناخته می‌شد؛ زیرا زمانی رخ می‌دهد که غضروف داخل یک مفصل (معمولاً در دست‌ها و زانوها) از بین می‌رود. این امر باعث می‌شود استخوان زیرین در طول زمان تغییر کند و منجر به درد، سفتی و تورم شود.

بااین‌حال، اکنون شواهد نشان می‌دهد که نوعی التهاب می‌تواند محرک اصلی آسیب مفصلی در آرتروز باشد. این بدان معناست که نوعی «بیومارکر» (زیست‌نشانگر) یا علامت قابل اندازه‌گیری در بدن وجود دارد که می‌تواند نشان دهد که این بیماری مدت‌ها قبل از اینکه آسیب ساختاری قابل تشخیص باشد، شروع می‌شود.

محققان در این پژوهش از مجموعه خون ۲۰۰ فرد استفاده کردند؛ این افراد درواقع از سال ۱۹۸۹ به‌صورت سالانه از نظر استئوآرتریت مورد ارزیابی قرار می‌گرفتند. حدوداً ده سال بعد، نیمی از این افراد به آرتروز مبتلا شدند. به همین دلیل می‌توان بیومارکر‌های این افراد را طی سال‌های مختلف سنجید.

محققان با استفاده از هوش مصنوعی، شش پروتئین را در نمونه‌های خون افراد شناسایی کردند که نشان می‌دهد فرد به استئوآرتریت مبتلا می‌شود یا خیر. این پروتئین‌ها هشت یا چهار سال قبل از تشخیص با پرتو ایکس، در خون آنها مشاهده شده بود.

با تشخیص این پروتئین‌ها، می‌توان با دقت ۷۷ درصد تشخیص داد که آیا فرد در آینده به آرتروز مبتلا می‌شود یا خیر. این روش در مقایسه با دقت حدود ۵۰ درصدی روش‌های مبتنی بر وزن و سن و همچنین دقت ۵۷ درصدی روش‌های مبتنی بر درد زانو، رقم خوبی محسوب می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان علمی پزشکی فناوری

دیگر خبرها

  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • از ۱۰ برند رژ لب تا مکمل تقویتی مو ؛ این محصولات را نخرید، تقلبی است 
  • پیش بینی آرتروز ۸ سال زودتر، با هوش مصنوعی و یک آزمایش خون
  • محققان: با هوش مصنوعی می‌توان آرتروز را ۸ سال زودتر پیش‌بینی کرد
  • جایزه فردی خوشحالم نمی کند/ قرارداد کادرفنی باید زودتر مشخص شود