Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ تا کنون بیش از یک میلیون و ۹۷۰ هزار کرمانی دوز اول و بیش از یک میلیون و ۳۳۳ هزار نفر دوز دوم واکسن کرونا را تزریق کردند تا مجموع واکسیناسیون در استان از مرز ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر عبور کند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از کرمان، در شرایطی که تعداد بیماران سرپایی و بستری کرونا در استان کرمان افزایش زیادی داشته و مسئولان استان کرمان را جزو استان‌هایی می‌دانند که پروتکل‌های بهداشتی در آن به‌خوبی رعایت نمی‌شود و از سوی دیگر عادی انگاری، افزایش رفت و آمدها، حضور در اجتماعات و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. را عامل دیگری در افزایش بیماری می‌دانند.

در این شرایط با بستری 61 بیمار جدید کرونایی مجموع بستری‌های قطعی کرونا در بزرگترین استان کشور از ابتدای همه گیری از مرز 42 هزار نفر گذشت و با فوت 6 بیمار کرونایی دیگر مجموع جانباختگان کرونا در استان کرمان به 4 هزار و 931 نفر رسید.

واکسیناسیون کرونا نیز در استان کرمان با سرعت خوبی در حال انجام است و تا ظهر امروز یک میلیون و 970 هزار و 130 مورد دوز اول و یک میلیون و 333 هزار و 772 مورد دوز دوم واکسن کرونا را تزریق کردند تا مجموع واکسیناسیون کرونا در استان از مرز 3 میلیون و 300 هزار نفر عبور کند.

سعید صحبتی سخنگوی دانشگاه علوم‌‌پزشکی کرمان با اشاره به آخرین آمار استان کرمان از وضعیت موارد مثبت بستری و مرگ و میر ناشی از بیماری کووید 19 تا ظهر امروز اظهار داشت: در حال حاضر تعداد کل موارد بستری مثبت قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان 285 مورد است.

وی ادامه داد: از این تعداد 143 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرمان، 32 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان، 14 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی جیرفت، 20 مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی بم و 76 مورد در حوزه دانشکده علوم پزشکی سیرجان تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به بستری 61 بیمار جدید قطعی کرونا در بیمارستان‌های استان کرمان گفت: تعداد کل موارد بستری مثبت کرونا در استان از ابتدای شیوع کووید 19، تاکنون به 42 هزار و 53 مورد رسیده است.

وی به فوت 6 بیمار کرونایی دیگر در استان کرمان اشاره کرد و افزود: مجموع جان باختگان کرونا در استان کرمان از ابتدا به 4 هزار و 931 مورد رسیده است.

صحبتی با بیان اینکه آمار واکسن تزریق شده نوبت اول کرونا در استان کرمان یک میلیون و 970 هزار و 130 مورد عنوان کرد و گفت: واکسن تزریق شده نوبت دوم کرونا در استان را یک میلیون و 333 هزار و 772 مورد است.

گلنوش محمدی رئیس شبکه بهداشت و درمان زرند با بیان اینکه شهرستان زرند با اشاره به اینکه شهرستان زرند از وضعیت نارنجی به وضعیت قرمز تغییر رنگ داده است اظهار داشت: 90 درصد بیماران سرپایی و بستری این شهرستان، از بیمارانی هستند که هنوز دوز دوم واکسن خود را تزریق نکرده و یا اصلا واکسن نزده‌اند.

وی با اشاره به اینکه در قشر دانش آموز ما 100 درصد بیماران ما از کسانی هستند که واکسن کرونا را تزریق نکردند گفت: متاسفانه برخی در برابر تزریق واکسن کرونا مقاومت داشته و عده‌ای هم فکر می‌کنند که تزریق یک دوز واکسن ایمنی کافی ایجاد می‌کند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان زرند با بیان اینکه عادی انگاری‌ها و حضور در دورهمی‌ها، برگزاری مجالس عروسی و اجتماعات و ... باعث شد دوباره وضعیت این شهرستان قرمز شویم افزود: در حال حاضر 42 بیمار بستری در بیمارستان‌های‌ زرند داریم که فاجعه است و اثربخشی واکسیناسیون کرونا را کم کرده است.

وی با اشاره به اینکه مردم شهرستان زرند استقبال خوبی از تزریق واکسن داشتند و همین الان هم درصد واکسیناسیون در این شهرستان خوب است عنوان کرد: تا کنون 78 درصد جمعیت هدف این شهرستان دوز اول و حدود 50 درصد ‌دوز دوم واکسن کرونا را تزریق کردند.

محمدی با بیان اینکه تزریق یک دوز واکسن ایمنی ایجاد نمی‌کند و با تزریق یک دوز نمی‌توانند با خیال راحت در اجتماعات و مراسم شرکت کنند گفت: علاوه بر اینکه خودشان درگیر می‌شوند، خانواده و دیگران را هم درگیر می‌کنند و ممکن است در این میان یکی از عزیزان خود را از دست بدهند.

وی با اشاره به اینکه تا زمانی که به واکسیناسیون 70 تا 80 درصدی برسیم هنوز فاصله داریم افزود: مردم شرایط سختی را دارند اما کادر درمان هم خسته هستند و امیدواریم که پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرده تا وارد فاز بعدی نشویم.

مجموع بستری‌های کرونایی در استان کرمان به مرز 42000 نفر رسیدبستری‌های کرونا در استان کرمان به مرز 700 بیمار رسید

احمد اسکندری‌نسب مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان با اشاره به اینکه تاکنون 92 درصد دانش‌آموزان استان کرمان دوز اول و حدود 25 درصد دوز دوم واکسن کرونا را تزریق کردند اظهار داشت: البته بازگشایی مدارس منوط به انجام واکسیناسیون دانش‌آموزان نیست.

اسکندری نسب با بیان اینکه همه مدارس متوسطه دوم از دیروز دایر است گفت: مدیران مدارس باید از حضور دانش آموزان مشکوک و مبتلا به کرونا در مدارس خودداری کنند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان کرمان بیان کرد: آموزش حضوری در مدارس دوره متوسطه اول و دوره ابتدایی نیز از اول آذر ماه برقرار خواهد شد.

انتهای پیام/511/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بیمارستان ویروس کرونا استان کرمان بیمارستان ویروس کرونا استان کرمان دوز دوم واکسن کرونا را تزریق کردند مورد در حوزه دانشگاه علوم پزشکی کرونا در استان کرمان واکسیناسیون کرونا یک میلیون دوز اول هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۹۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون

به گزارش خبرآنلاین، آسترازنکا شرکت بزرگ تولیدکننده دارو سرانجام پس از چندسال تایید کرد که واکسن کرونای این شرکت می‌تواند عوارض جانبی لخته خون و کاهش پلاکت‌ ایجاد کند.

تسنیم در خبری نوشت: آسترازنکا ـ شرکت بزرگ تولیدکننده دارو ـ سرانجام پس از چندسال تایید کرد که واکسن کرونای این شرکت با نام تجاری کوویشیلد (Covishield) که در سطح گسترده‌ای استفاده شده، ممکن است عوارض جانبی نادر از جمله لخته خون و کاهش پلاکت‌ خون ایجاد کند.

شرکت بریتانیایی ـ سوئدی آسترازنکا، کوویشیلد را با همکاری دانشگاه آکسفورد ساخت و تولید آن در دوران همه‌گیری کرونا در مؤسسه سرم هند انجام شد. این واکسن در بیش از ۱۵۰ کشور از جمله انگلیس و هند تزریق شد.

یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد مؤثر است.

با وجود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که این واکسن ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود که می‌تواند مرگبار باشد.

تعدادی از افراد در بریتانیا یک شکایت جمعی را ثبت و اعلام کرده‌اند که این واکسن منجر به بروز مرگ و میر و صدمات شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی هستند.

در حالی که آسترازنکا ادعای افراد را رد می‌کرد، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن در موارد بسیار نادر، باعث سندرم لخته خون می‌شود که علامت اصلی ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

۴۷۲۳۶

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901644

دیگر خبرها

  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • تلقیح و تزریق بیش از ۱۶۱ هزار دز واکسن فلج اطفال در همدان 
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان