Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- وزارت کشور عراق به تشریح جزئیات حمله پهپادی به منزل نخست وزیر این کشور پرداخت.
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری آریا، وزارت کشور عراق اعلام کرد که سوءقصد به مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق با سه پهپاد انجام شد که دو پهپاد ساقط شدند.
«سعد معن» مدیر اطلاع رسانی وزارت کشور عراق در گفتگویی تلویزیونی گفت: سه پهپاد حمله را انجام دادند که به سوی آنها تیراندازی شد و دو پهپاد ساقط شدند اما پهپاد سومی به منزل نخست وزیر حمله کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: الکاظمی آسیبی ندیده است و برخی از محافظان او زخمی شده و تحت درمان هستند.
معن گفت: پهپادهای مهاجم در اندازه‌های متفاوت بودند. تحقیقات جریان دارد و رسیدن به جنایتکاران سخت نیست.
از سوی دیگر «روسیا الیوم» به نقل از منابع آگاه جزئیات تازه‌ای از سوءقصد به «مصطفی الکاظمی»، نخست‌وزیر عراق را، منتشر کرد.
بر اساس این گزارش، پهپاد انتحاری که منزل مسکونی الکاظمی را هدف قرار داد بیش از 3 دقیقه در منطقه پرواز می‌کرد و نیروهای حفاظت الکاظمی به سمت آن تیراندازی کردند اما نتوانستند آن را سرنگون کنند.
روسیاالیوم گزارش داد: براساس اطلاعات دریافتی، با نزدیک شدن این پهپاد به منزل نخست وزیر عراق، تیراندازی به دستور مسئولان دفتر الکاظمی به سوی آن تشدید شد و اقداماتی برای حفاظت از نخست وزیر انجام شد اما این پهپاد ماده منفجره خود را پرتاب کرد.
این گزارش افزوده که محل حادثه منزل مسکونی الکاظمی است که پیش‌تر دفتر مؤسسه «الذاکره» بود که در حوزه جمع‌آوری و آرشیو اسناد عراق فعالیت می‌کند و بنیان‌گذار آن الکاظمی است و فاصله اندکی با منزل مسکونی «نوری المالکی» دارد.
یک منبع در دفتر الکاظمی به روسیاالیوم گفت که الکاظمی از ناحیه دست آسیب جزئی دیده اما این آسیب در حدی نیست که حرکت او را محدود کند.
این منبع افزود: 10 نفر از تیم حفاظتی الکاظمی زخمی شده‌اند.
همزمان «تحسین الخفاجی» سخنگوی فرماندهی عملیات مشترک عراق اعلام کرد: نیروهای امنیتی قادر به دفع خطرات هستد. نیروهای امنیتی هرآنکه به فکر رساندن گزندی به امنیت کشور باشد را تحت پیگرد قرار خواهند داد.
وی افزود: نیروهای امنیتی به وظایف خود عمل می‌کنند و همه چیز طبق برنامه پیش می‌رود.
«یحیی رسول» سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق از آغاز روند تحقیقات برای مشخص شدن محل پرواز هواپیمای بدون سرنشین مهاجم به سمت منزل «مصطفی الکاظمی» رئیس دولت انتقالی عراق خبر داد.
وی گفت که دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی عراق در حال جمع‌آوری شواهد و قرائن هستند.

نشست فوق العاده مصطفی الکاظمی با فرماندهان امنیتی عراق
نخست وزیر عراق پس از حمله مشکوک به اقامتگاه خود، برای پیگیری جزئیات این حادثه با مقامات و فرماندهان امنیتی این کشور نشست مشترک برگزار کرد.
مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق امروز پس از حادثه حمله مشکوک بامداد امروز به اقامتگاه خود در منطقه سبز بغداد، با فرماندهان امنیتی این کشور برای پیگیری این پرونده دیدار کرد.
به گزارش منابع خبری محلی، در این دیدار درباره نتایج اولیه تحقیقات مربوط به تلاش برای ترور الکاظمی بحث و تبادل نظر شد.
علاوه براین دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق اعلام کرد: مصطفی الکاظمی پس از حادثه سوء قصد با برهم صالح رئیس جمهور عراق دیدار کرد. برهم صالح در این دیدار، حمله تروریستی به نخست وزیر را محکوم و هدف این گونه اقدامات مفلسانه را ضربه زدن به امنیت و ثبات عراق دانست.
الکاظمی نیز در این دیدار بر ادامه اصلاح اوضاع در همه زمینه ها و پشتیبانی از روندهای قانونی در عراق تأکید کرد.

درخواست تحقیق فنی درباره سوء‌قصد به جان نخست‌وزیر عراق
دبیرکل عصائب اهل‌الحق عراق ضمن تاکید بر ضرورت تحقیق فنی و تخصصی درباره سوء قصد به جان نخست‌وزیر این کشور، تصریح کرد که اگر این اقدام واقعا صورت گرفته باشد، آن را محکوم می‌کند.
«قیس الخزعلی» دبیرکل عصائب اهل‌الحق عراق، امروز (یکشنبه، 7 نوامبر)، طی پستی در توئیتر به خبر منتشر شده در خصوص سوء‌قصد به جان «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر عراق واکنش نشان داد و تصریح کرد که اگر واقعا نخست‌وزیر عراق هدف قرار گرفته باشد، این اقدام را محکوم می‌کند.
وی نوشت:«با مشاهده تصاویر انفجاری که در منزل نخست وزیر رخ داده و با توجه به این‌که این حادثه قربانیانی نداشته، بر ضرورت تحقیق درباره آن از جانب یک کمیته فنی متخصص و قابل اعتماد تأکید می‌کنیم تا از علل و ابعاد آن اطمینان حاصل شود».
الخزعلی در ادامه تصریح کرد که اگر این انفجار یک اقدام تصادفی یا مانند آن نبوده و یک هدف گیری واقعی بوده، به صراحت آن را محکوم می‌کند و با جدیت شناسایی عاملان آن و برخورد با آن‌ها طبق قانون را خواستار می‌شود چون «بی تردید [این اقدام] تلاش برای برهم زدن اوضاع در [فضای سیاسی کشور]، است به ویژه که تنها یک روز بعد از جنایت آشکار قتل تظاهرات‌کنندگان و تعرض به آن‌ها و آتش زدن چادرهایشان صورت گرفته است».
دبیرکل عصائب اهل الحق عراق افزود: «چند روز پیش هشدار داده بودیم که طرف های مرتبط با دستگاه‌های اطلاعاتی در پی بمباران منطقه سبز و متهم کردن نیروهای مقاومت هستند».
«ابوعلی العسکری» مسئول امنیتی «کتائب حزب الله» عراق، نیز بامداد امروز یکشنبه، (7 نوامبر) در صحت خبر سوءقصد به جان نخست‌وزیر عراق ابراز تردید کرد و در مطلب کوتاهی در کانال تلگرامی‌ خود، سوء‌قصد به جان «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر و حمله پهپادی به منزل محل اقامت او در بغداد را نمایشی خواند.
وی نوشت: «ایفای نقش قربانی[بودن] از شیوه‌های نخ نمایی است که دیگر به تاریخ پیوسته. بنا بر اطلاعات موثق ما، در عراق هیچ کسی حتی تمایلی ندارد برای هدف قراردادن منزل نخست وزیر سابق، یک پهپاد خرج کند [ضرر کند]. اگر کسی بخواهد به این "موجود فیس‌بوکی" آسیب برساند، راه‌های کم‌هزینه‌تر و مطمئن‌تر بسیاری برای رسیدن به آن وجود دارد».
ابوعلی در حالی درباره اصل حادثه ابراز تردید می‌کند که اخبار دیشب ضد و نقیض گزارش می‌شود. دیشب «گروه رسانه‌ای امنیتی عراق» وابسته به ارتش در بیانیه خود اعلام کرد که نخست‌وزیر هنگام حادثه در منزل نبوده اما امروز شبکه الجزیره به نقل از منابعی که هویتشان را فاش نکرد نوشت که نخست‌وزیر در منزل بوده است.
همچنین درباره آسیب وارد شده در پی این حادثه اخبار اغراق‌آمیزی مخابره شد. در حالی که اعلام شد ستون‌هایی از دود به آسمان رفته (کنایه از شدت حمله)، صابرین نیوز گزارش کرد که پهپاد کوچکی به ساختمان برخورد کرده و هیچ آسیبی هم به ساختمان وارد نشده است. سپس وزارت کشور عراق امروز اعلام کرد که با سه پهپاد به منزل نخست‌وزیر حمله شده است.
برخی ناظران این اتفاقات را به نتیجه انتخابات اخیر بی‌ارتباط نمی‌دانند. با اعلام نتیجه انتخابات پارلمانی عراق که روز دهم اکتبر (18 مهرماه) برگزار شد، شماری از احزاب و ائتلاف‌های سیاسی به نتیجه اعلامی اعتراض کردند و از دستکاری در نتایج این انتخابات سخن گفتند. در پی این اعتراض‌ها، وضعیت سیاسی عراق متشنج است.

گردان حزب الله عامل ترور نافرجام الکاظمی را معرفی کرد
گردان حزب الله عراق از کشف حقیقت ماجرای ترور نافرجام مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق خبر داد و گفت که این ماجرا کلا یک نمایش است.
محمد محیی، سخنگوی گردان حزب الله به شبکه خبری العالم گفت: همه بخش های این نمایش در سازمان جاسوسی آمریکا طراحی شده و الکاظمی صرفا یکی از بازیگران این نمایش است.
سخنگوی گردان حزب الله درباره اهداف ترور الکاظمی گفت: این نمایش تلاشی است برای نجات الکاظمی از پیامدهای جنایت بزرگی که در حق معترضان مرتکب شده و ترفندی است برای دور زدن اعتراضات فراگیر مردمی به ترفندهای مزورانه الکاظمی و آمریکا و برخی طرف های منطقه ای و داخلی.
وی افزود: "دیگر هدف این نمایش، ضربه زدن به وحدت و تجمع بزرگ مردمی در مراسم تشییع شهدای تظاهرات به رهبری رهبران گروه های مقاومت، مخصوصا که شخص دبیر کل گردان حزب‌الله پیشاپیش تشییع کنندگان در این مراسم شرکت کرده بود."
محمد محیی در ادامه گفت: "آنها سعی کرده اند با راه انداختن این نمایش، وضعیت الکاظمی را از مجرمی که باید محاکمه شود به یک قربانی تغییر دهند در حالی که ملت عراق چیزی جز حقوق خود را مطالبه نکرده بودند و این تظاهرات صرفا یک حرکت مسالمت آمیز با خواسته های مشخص بود".
وی خاطرنشان کرد که تلاش برای ترور الکاظمی یک بازی شناخته شده آمریکایی است.
سخنگوی گردان حزب الله فعال نشدن سامانه پدافند هوایی نصب شده در سفارت آمریکا را گواه این مدعا دانست و گفت که این سامانه هر بار به هر دلیل کوچک و بزرگی فعال می شود و اهالی بغداد را ناراحت می کند.
محمد محیی تصریح کرد که گردان‌های حزب الله عراق آمریکا را عامل این عملیات مزورانه می داند؛ این کشور قصد دارد عراق را دستخوش فتنه کند و برای این کار گروه های مقاومت و رهبران آن را هدف قرار داده و آنها را متهم می کند.
وی افزود ما هم شخص الکاظمی را متهم می کنیم زیرا او هر بار یک نوع بحران ایجاد می کند. او در بحران سازی مهارت دارد و برای منحرف کردن اذهان از خواسته های ملت عراق، هر بار یک ماجرا را خلق می کند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ترور نخست وزیر عراق قصد به جان نخست وزیر منزل نخست وزیر وزارت کشور عراق نخست وزیر عراق گردان حزب الله سوء قصد به جان مصطفی الکاظمی هدف قرار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۹۹۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اردوغان از دست دادن با مارک روته اجتناب کرد+ فیلم

مارک روته، نخست وزیر مستعفی هلند روز جمعه به ترکیه سفر کرد و با رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه دیدار و قرارداد‌هایی را امضا کرد.

پس از پایان گفتگوها، ️ اردوغان از دست دادن با مارک روته اجتناب کرد. با این حال، آنچه از تصاویر بر می‌آید به نظر می‌رسد اردوغان فراموش کرده است که دست دهد.

بر اساس گزارش واشنگتن پست، روته به امید جلب حمایت ترکیه برای تصدی پست ارشد در ناتو، از ترکیه دیدن کرده است.
شبکه تلویزیونی ملی هلند و خبرگزاری سی‌ان‌ان پیشتر گزارش دادند که «مارک روته» نخست‌وزیر هلند، پس از فروپاشی دولتش بر سر سیاست مهاجرت، اعلام کرد که از رهبری حزب حاکم این کشور کناره‌گیری کرده و سیاست را ترک خواهد کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه ۲۶ آوریل با نخست وزیر هلند در استانبول ملاقاتی انجام داده بود

ترکیه به سایر اعضای پیمان آتلانتیک شمالی ناتو اطلاع داد که از نامزدی مارک روته در پست منشی عمومی جدید این سازمان حمایت می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • ۵۳۰۰ واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • ۵۳۰۰واحد روستایی برای مقاوم سازی به بانک های عامل معرفی شدند
  • تصاویر جنجالی بی‌احترامی اردوغان به نخست وزیر هلند
  • پشت‌پرده ماجرای یک ترور توسط موساد؛ رامین یکتاپرست کیست؟
  • اردوغان از دست دادن با مارک روته اجتناب کرد+ فیلم
  • عوامل توطئه ترور وزیر مسکن پاکستان کشته شدند
  • حضور نخست وزیر بورکینافاسو در حرم امام خمینی و دیدار با سید حسن خمینی
  • روایتی از شهادت مرتضی مطهری، معلمی برای انقلاب اسلامی ایران
  • عکس/ دیدار نخست وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان
  • قانون ضد مهاجرتی سوناک عامل تنش در روابط دوبلین-لندن