Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار سرتیپ دوم پاسدار «محسن کریمی» روز یکشنبه در نشست شورای عالی دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی افزود: پژوهش در دفاع مقدس باید ارزش‌های دفاع مقدس را به یک گفتمان عمومی و فراگیر تبدیل کند و استفاده از ظرفیت‌های دانشگاهی و مراکز علمی برای تحقق این مسئله یک ضرورت مهم است.

وی اظهار داشت: یکی از مهمترین مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه دفاع مقدس، پژوهش و انجام فعالیت‌های پژوهشی است که باید روایت‌هایی عالمانه، مستند، مستدل و مطابق با عقلانیت از حماسه‌های دفاع مقدس اتفاق بیفتد و لازمه آن بهره‌گیری از زبان پژوهش و ادبیات غنی انقلاب اسلامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی در ادامه گفت: اقدام حماسی دلاورمردان نیروی دریایی سپاه در مقابله با دزدی نفتی تروریست‌های آمریکایی مایه سرشکستگی استکبار جهانی شد و افول آمریکا را نشان داد و مصداق نصرت الهی بود.

سردار کریمی افزود: دفاع مقدس در کنار دستاوردهای عظیمی که داشت موجب ایمان واقعی مردم به نصرت‌های الهی و خودباوری مردم شد و آن‌چیزی که توانسته نظام اسلامی را به این درجه از اقتدار و سربلندی برساند، الگوگیری از دفاع مقدس است.

وی اظهار داشت: تهیه دانشنامه استانی دفاع مقدس یکی دیگر از اقدامات پژوهشی و علمی در حوزه دفاع مقدس است که در این راستا عمده پیشکسوتان و اساتید دانشگاهی استان پای کارآمده‌اند و استان مرکزی در این حوزه جزء استان‌های برتر است.

فرمانده سپاه روح الله استان مرکزی گفت: تهیه بیش از ۲۷۰ مقاله در ذیل دانشنامه نشان از اهتمام نویسندگان و اساتید دانشگاهی و البته اقدام جهادی کارگروه‌ها و کمیته‌ها دارد که باید با قوت ادامه دار باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی نیز گفت: یکی از مهمترین برکات دفاع مقدس تربیت نیروهای جهادی و نسل حماسه ساز است.

 سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» افزود: نسل استکبار ستیز و انقلابی تربیت شده دفاع مقدس، بار دیگر اقتدار خود را طی عملیات موفقیت آمیز، شکست شیطان بزرگ در سرقت نفتکش ایرانی در آب‌های دریای عمان نشان داد.

وی اظهار داشت: این اقدام حماسی در کنار نشان دادن عزت و اقتدار ملت ایران به جهانیان، بار دیگر افول قدرت استکبار جهانی و حامیان آنها را در برابر قدرت انقلاب اسلامی به نمایش گذاشت.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان مرکزی گفت: یکی از راهبردهای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و انتقال فرهنگ دفاع مقدس به نسل جدید، تهیه دانشنامه دفاع مقدس است.

سرهنگ کریمی افزود: ماندگاری، صیانت و انتقال حماسه‌های دفاع مقدس به نسل جدید با رویکرد علمی و پژوهشی و تهیه دانشنامه استانی دفاع مقدس میسر است که در این راستا همه ظرفیت‌های استانی اعم از پیشکسوتان، اساتید دانشگاهی و اقشار مختلف را پای کار آورده‌ایم.

عضو شورای عالی دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی هم گفت: دفاع مقدس یک تابلوی چند وجهی است و این تابلو را باید از نزدیک مشاهده کرد چرا که هراندازه این تابلو را از نزدیک مشاهده کنیم زیبایی های آن بهتر دیده می‌شود.

«مصطفی مشایخی» افزود: دانشنامه دفاع مقدس استان مرکزی فرصت مناسبی برای نمایش زیبایی‌های دفاع مقدس است و لذا همه توان را برای بهره‌گیری از این فرصت باید پای کار بیاوریم چراکه فرصتمان محدود است.

وی اظهار داشت: در جریان برگزاری کنگره شهدای استان مرکزی اقدامات و زیرساخت‌های بسیاری ایجاد شده که مسیر را برای هرگونه اقدام در حوزه دفاع مقدس باز کرده که باید استفاده از این تجربیات مورد توجه باشد.

مسئول دانشنامه استانی دفاع مقدس استان مرکزی گفت: تشکیل ۶ کمیته تخصصی دانشنامه اعم از جمع آوری، جغرافیا، شهدا و اشخاص، فرهنگی، اجتماعی و نظامی در ذیل شورای سیاست گذاری از سال گذشته انجام شده است.

«زهرا مرادی» افزود: در کمیته اختصاصی پیگیری نقش ادارات و سازمان‌های استان مرکزی در دفاع مقدس نقش بیش از ۱۳ اداره و سازمان در دفاع مقدس جمع آوری و بررسی شده و در این راستا بیش از ۳۰ جلسه تخصصی برگزار شده است.

وی اظهار داشت: استفاده از نویسندگان و نخبگان جوان با نظارت‌ها و هدایت‌های پیشکسوتان و اساتید دانشگاهی در دانشنامه دفاع مقدس اولویت است که در این راستا در سال‌جاری سه کارگاه تخصصی برگزار شده و بیش از ۶۰ نفر آموزش مهارتی کسب کرده‌اند.

استان مرکزی بیش از ۶ هزار و ۲۰۰ شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است

برچسب‌ها اراک استان مرکزی دفاع مقدس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی دفاع مقدس اراک استان مرکزی دفاع مقدس دفاع مقدس استان مرکزی دانشنامه دفاع مقدس اساتید دانشگاهی دفاع مقدس دفاع مقدس دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۱۹۹۶۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکریم مقام معلم به یک فرهنگ و خیزش عمومی تبدیل شود

به گزارش گروه استان‌های ایسکانیوز، نشست هم اندیشی در خصوص ویژه برنامه های بزرگداشت مقام معلم، به ریاست مهران فاطمی؛ استاندار یزد و با حضور جمعی از مدیران استان برگزار شد.

استاندار یزد در این نشست، با اشاره به نقش نظام تعلیم و تربیت در توسعه و پیشرفت یزد، گفت: آموزش و پرورش، بعد از نهاد خانواده مهمترین و مقدس ترین نهاد در کشور است.

وی در ادامه به جایگاه و مقام رفیع معلمین در دین مبین اسلام اشاره و خاطرنشان کرد: در هفته تکریم مقام معلم باید یک خیزش عمومی در راستای تکریم مقام معلم در سطح جامعه شکل گیرد.

فاطمی با بیان اینکه تکریم مقام معلمین باید به یک فرهنگ عمومی تبدیل و نهادینه شود، خاطرنشان کرد: تکریم معلمین نباید منحصر به یک هفته خاص باشد بلکه اوج آن باید در این هفته باشد.

استاندار یزد در ادامه به ویژه برنامه های بزرگداشت مقام معلم اشاره و بر برگزاری این برنامه ها در شان جامعه فرهنگیان و به بهترین نحو ممکن تاکید کرد.

خبرنگار: محمد حسین زارع زردینی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228789 برچسب‌ها استان یزد دانشگاه فرهنگیان آموزش و پروش وزارت آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • تشییع و خاکسپاری پیکر ۲۰ شهید دفاع مقدس در ۹ استان‌
  • تفحص پیکر هشت شهید دفاع مقدس در عراق
  • ورود پیکر ۲ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس به اهواز
  • عکس/ استقبال از پیکر شهید دفاع مقدس در شیراز
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • شناسایی هویت شهید دفاع مقدس
  • تکریم مقام معلم به یک فرهنگ و خیزش عمومی تبدیل شود
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • پیکر ۵ شهید دفاع مقدس در منطقه عملیاتی والفجر یک تفحص شد