Web Analytics Made Easy - Statcounter

زهره ملایی، روز یکشنبه در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بررسی وضعیت مناسب‌سازی معابر در مراکز ستادی و ادارات کل اصفهان پس از تحلیل‌های آماری نشان می‌دهد که این کار تا حد ۷۰ درصد اجرایی شده اما در سطح شهرستان‌های استان وضعیت خوبی نداریم.

وی محدودیت منابع مالی برای این اقدام یا استیجاری و قدیمی بودن ساختمان‌های دولتی را مهمترین عوامل در اجرای مطلوب طرح مناسب‌سازی معابر در سطح ادارات شهرستان‌های استان بیان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسوول دبیرخانه "مناسب‌سازی بهزیستی اصفهان"، تسهیل مسیر تردد و استفاده از محیط عمومی و مُبلمان شهری را جزو دغدغه‌ها و نیازهای اقشار آسیب پذیر اعلام کرد و گفت: در کلانشهر اصفهان این اقدام در ۶۰ درصد از مراکز انجام شده اما در مناطق شهرستانی این رقم ۳۰ درصد است.

 وی ادامه داد: کمیته مناسب‌سازی در تمام شهرستان‌های استان به ریاست فرمانداران و عضویت دستگاه‌های اداری و در مرکز استان به ریاست استاندار یا معاون عمرانی او تشکیل شده است و کارشناسان مربوط بر حسن اجرای آن نظارت دارند.

ملایی با اشاره به کم‌توجهی برخی از مدیران نسبت به این چالش مهم اظهار داشت: در بخشنامه‌های متعدد سازمان بهزیستی و استانداری به مدیران دستگاه‌های اجرایی بر ضرورت مناسب سازی اصولی معابر و محیط تردد تاکید شده است و هیچ بهانه‌ای برای اجرانشدن آن پذیرفتنی نیست اما هنوز هم برخی کوتاهی‌ها وجود دارد.

وی با بیان اینکه این کار باید در ساختمان‌های استیجاری، قدیمی و حتی تاریخی نیز انجام شود، خاطرنشان کرد: البته مدل اجرای آن متفاوت از ساختمان‌های اختصاصی ادارات مثل بالابر یا رمپ متحرک استاندارد خواهد بود.

ملایی با بیان اینکه مناسب سازی، کاری جمعی و نیازمند مشارکت نهادهای دولتی و خدمات رسان است، تصریح‌ کرد: بدون تعامل بین بخشی این امر محقق نخواهد شد و مدیریت شهری نقش مهمتری را از لحاظ گستردگی خدمات در تسهیل شرایط تردد و استفاده از اماکن عمومی برای معلولان و سالمندان دارد.

وی در باره تسهیل شرایط بهره‌برداری معلولان و سالخوردگان  از امکانات حمل و نقل عمومی گفت: برای انجام حمل و نقل توانجویان و سالمندان و اجراشدن تبصره ۱ و ۲ ماده ۵ قانون حمایت از افراد دارای معلولیت پیشنهاد صدور کارت تردد رایگان برای این قشر و ایجاد سامانه ویژه حمل و نقل توانجویان در دستور کار قرار گرفته اما در شهر اصفهان بدلیل تغییر مدیریت شهری، در اجرای این کار وقفه ایجاد شده است.

مسوول دبیرخانه "مناسب‌سازی بهزیستی اصفهان" اضافه کرد: مناسب سازی معابر مترو و ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی و امکان سوار و پیاده‌شدن از اینگونه وساط نقلبه عمومی جزو برنامه کاری و ضرورت‌های دبیرخانه مناسب‌سازی استان اصفهان قرار دارد.

به گزارش ایرنا، ۵۰۰ هزار توانجو در اصفهان زندگی می‌کنند و بیش از ۱۰ درصد از جمعیت این استان سالمند هستند که طرح مناسب‌سازی معابر از اهمیت خاصی برخوردار است.

بر اساس ماده ۲ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، تمام وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و موسسات و شرکت‌های دولتی و نهادهای عمومی و انقلابی موظفند در طراحی، تولید و احداث ساختمان‌ها و اماکن عمومی و معابر و وسایل خدماتی به نحوی عمل کنند که امکان دسترسی و بهره‌مندی از آنها برای افراد دارای معلولیت مانند سایر افراد فراهم شود.

بر اساس ماده ۳ قانون حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت، ستاد پیگیری و هماهنگی مناسب‌سازی کشور مُکلف است بر امر مناسب‌سازی ساختمان‌ها و اماکن دولتی و عمومی دستگاه‌های برشمرده‌ شده در ماده ۲ این قانون، نظارت و گزارش‌های اقدامات آنها را درخواست کند.

استان اصفهان دارای ۲۸ شهرستان است.

برچسب‌ها مناسب سازی معابر اصفهان سازمان بهزیستی کشور معلولان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مناسب سازی معابر اصفهان سازمان بهزیستی کشور مناسب سازی معابر اصفهان سازمان بهزیستی کشور معلولان افراد دارای معلولیت مناسب سازی معابر ساختمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۰۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  ایراندوست در جریان بازدید از منازل معلولین تحت پوشش گفت: مناسب‌سازی محیط و امکانات زندگی افراد دارای معلولیت از جمله اقداماتی است که ضمن افزایش امکان دسترسی، موجبات استقلال هرچه بیشتر آنان را در انجام فعالیت‌های روزمره و مشارکت در فعالیت‌های اجتماعی را فراهم می‌آورد.

وی همچنین افزود: در سال ۱۴۰۲ تا کنون حدود ۱۲ نفر از افراد تحت پوشش بهزیستی اشنویه که اکثریت آنان در مناطق روستایی و منطق کم برخوردار شهرها ساکن  هستند با تخصیص ۱۱۰ میلیون تومان اعتبار  از خدمت مناسب‌سازی منازل برخودار شدند.

ایراندوست همچنین اشاره کرد: انجام اقداماتی از قبیل: مناسب‌سازی خودروی معلولین ،سرویس بهداشتی و حمام، راه پله و ورودی ساختمان، نصب دستگیره‌ها و ... برای توانخواهان تحت پوشش و جامعه هدف بهزیستی،پس از گزارش مددکار و تایید نیازمندی کارشناس توانبخشی و پس از تخصیص اعتبار از سوی اداره کل بهزیستی استان، توسط مراکز و موسسات دارای مجوز از بهزیستی اقدامات اجرایی صورت پذیرفته است.

 

دیگر خبرها

  • اعلام هشدار هواشناسی سطح زرد
  • این فرآورده‌های گیاهی غیرمجاز هستند
  • بررسی روند مناسب سازی منازل سالمندان و معلولان اشنویه
  • اعلام اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز
  • اعلام اسامی چند فرآورده سلامت فاقد مجوز از سوی سازمان غذا و دارو
  • اعلام اسامی تعدادی از فرآورده های سلامت فاقد مجوز
  • اسامی فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز اعلام شد
  • اسامی تعدادی از فرآورده‌های سلامت فاقد مجوز
  • آغاز ترافیک صبحگاهی تهران/ افزایش ترافیک در معابر بزرگراهی
  • لزوم افزایش فرهنگ‌سازی جهت تفکیک زباله از مبدا