Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در گفت‌وگویی اینترنتی گفت، روسیه و آمریکا، لزوم ایجاد دو کارگروه برای توسعه گفت‌وگوهای ثبات استراتژیک بین دو کشور را دریافته‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری تاس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: اختلافات بزرگی با آمریکا وجود دارد؛ اما درک لزوم ایجاد دو کارگروه موضوع-محور نیز وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گفت‌وگوهای ثبات استراتژیک باید در چارچوب آن‌(کارگروه)ها توسعه یابد. به همین دلیل است که ما در حال کار هستیم. کار در حال انجام است.

وی افزود: در چند سال گذشته، آمریکا اقدامات زیادی انجام داده است تا به وضعیت بی‌ثبات(در هر کجا که ثبات ندارد) ثبات ببخشد.

این دیپلمات روسی در ادامه، با اشاره به تمدید پیمان "استارت نو" و نشست سران روسیه و آمریکا در ژنو، گفت که این دو اتفاق در سال میلادی جاری، بارقه‌ای از امید به روابط آمریکا و روسیه تاباند.

او گفت: در پی این اجلاس (نشست ژنو)، هر دو طرف شروع به اجرای یک گفت‌وگوی جامع در مورد همه پارامترهای ثبات استراتژیک کردند؛ امر اصلی این است که پایه‌های چارچوب کنترل تسلیحاتی آینده را که همه جانبه خواهد بود، پی ریزی کنیم.

زاخارووا همچنین اعلام کرد، استفاده از پهپادها در منطقه درگیری در جنوب شرق اوکراین حق انحصاری ناظران سازمان امنیت و همکاری در اروپا فعال در منطقه است.

این سخنگو این موضع‌گیری را در واکنش به اظهارات نماینده لوهانسک داشت که گفته بود پهپادی که هیئت امنیت و همکاری رصد کرده متعلق به نیروهای مسلح اوکراین هستند.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه و جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، در نشست ماه ژوئن خود در ژنو، توافق کردند که رایزنی‌های ثبات استراتژیک را از سر بگیرند. نتیجتاً، دو دور از این رایزنی‌ها در ۲۸ جولای و ۳۰ سپتامبر انجام شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آمريكا روسيه ثبات استراتژیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۰۱۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری تاس، آنتونی بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا امروز دوشنبه در نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض اعلام کرد که ناتو هرگز هیچ طرح مخربی علیه روسیه نداشته و در آینده نیز نخواهد داشت.

این دیپلمات ارشد آمریکایی در نشست مذکور با طرح ادعایی مضحک مدعی شد: همانطور که قبلا اشاره کردم، ائتلاف ناتو یک اتحاد دفاعی است (!)، بدون هیچ طرحی در مورد روسیه، هرگز آنها را نداشته و نخواهد داشت.

به گزارش تاس، در جریان اجلاس ماه جولای سال ۲۰۲۳ در ویلنیوس، سران ائتلاف نظامی ناتو روسیه را «جدی ترین و مستقیم ترین تهدید برای امنیت» نامیدند و اولین طرح دفاعی در صورت درگیری با روسیه از دوران جنگ سرد را تصویب کردند.

در اواخر ماه مارس، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه، ادعاهای غرب مبنی بر اینکه مسکو قصد دارد در جنگ علیه ناتو بجنگد را یک هذیان خوانده بود.

کد خبر 6092542

دیگر خبرها

  • حمله جنگنده‌های آمریکایی و انگلیسی به مناطقی در یمن
  • نسبت به تنش‌زایی آمریکا علیه امنیت و ثبات یمن هشدار می‌دهیم
  • آمریکا مانع حضور نماینده روسیه در نشست کمیته اطلاعات سازمان ملل شد
  • نشست وزرای دفاع ناتو برای ادامه حمایت از اوکراین برگزار می‌شود
  • بلینکن: ناتو طرحی برای حمله به روسیه نداشته و نخواهد داشت
  • وزیر خارجه انگلیس: ایران منطقه را بی ثبات می کند
  • ادعای وزیر خارجه انگلیس : ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • کامرون: ایران منطقه را بی‌ثبات می‌کند!
  • لزوم نظارت، حمایت و هدایت، پس از صدور مجوز مؤسسات فرهنگی
  • اسد خطاب به وزیر بحرینی: همبستگی کشورهای عربی به ثبات در منطقه می‌انجامد