Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  پایگاه خبری فلسطینی شمس نیوز، اسماعیل رضوان یکی از فرماندهان جنبش مقاومت اسلامی فلسطین «حماس» تاکید کرد: این، گردان‌های القسام است که هرگونه تحول در معامله تبادل اسرا را اعلام خواهد کرد.

اسماعیل رضوان سخنان عباس کامل، وزیر اطلاعات مصر را در مورد معامله تبادل اسرا بین مقاومت فلسطین و رژیم اشغالگر صهیونیستی تکذیب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اسماعیل رضوان در گفتگو با شبکه رادیویی القدس گفت: ما از صحبت‌های وزیر اطلاعات مصر درباره تکمیل قرارداد تبادل اسرا اطلاعی نداریم و در صورت اثبات این اطلاعات، شاخه نظامی حماس، آن را اعلام خواهد کرد.

او همچنین تاکید کرد: زمانی که رژیم اشغالگر آماده پرداخت تمام هزینه‌ها باشد، می‌توان از معامله تبادل اسرا صحبت کرد، اما شرایط نشان می‌دهد که رژیم اشغالگر در تلاش است تا از هرگونه معامله شرافتمندانه مبادله اسرا که مورد قبول مقاومت باشد، بگریزد و طفره برود.

اسماعیل رضوان با تاکید بر اینکه موضوع اسرا در لیست اولویت‌های مقاومت قرار دارد، تاکید کرد: مقاومت فلسطین بر پاکسازی و خالی شدن تمامی زندان‌ها تاکید دارد.

او افزود: ما از نزدیک تحولات وقایع در زندان‌ها و شرایطی را که شش اسیر در معرض آن قرار دارند، دنبال می‌کنیم، شش اسیری که اعتصاب غذا کرده اند.

اسماعیل رضوان همچنین تصریح کرد: وضعیت بهداشتی و سلامت این شش اسیر نیازمند مداخله فوری تمامی سازمان‌های حقوق بشری برای توقف جنایات علیه اسرای قهرمان ماست.

او تاکید کرد: آنچه از تشکیلات خودگردان فلسطین در قبال این جنایات خواسته می‌شود، حرکت از این سکوت به سوی افشای جنایات رژیم اشغالگر اسرائیل و محاکمه مسئولان آن در همه مجامع بین المللی است.

اسماعیل رضوان ادامه داد: رژیم اشغالگر باید عواقب هر جنایتی را که در برخورد با قهرمانان ما مرتکب می‌شود، بپذیرد. هرگونه آسیبی که به جان هر اسیر وارد شود، زدن زیر میز مذاکرات (تبادل اسرا) به شمار می‌رود.

او در پایان گفت: مقاومت قول داده است و اگر قولی بدهد به آن عمل می‌کند و اگر وعده‌ای بدهد، آن را محقق می‌کند. ما با اسیران عهد می‌بندیم و با آن‌ها تجدید عهد می‌کنیم که آزادی آن‌ها امانتی بر گردن ماست.

گفتنی است پایگاه اینترنتی "اکسیوس" (Axios) به نقل از عباس کامل، رئیس سازمان اطلاعات مصر نوشت: مصر در تلاش است تا به توافقی بلندمدت برای آتش بس در نوار غزه بین "اسرائیل" و جناح‌های مقاومت فلسطین دست یابد و معامله تبادل اسرا به نتیجه برسد.

به نوشته این وبسایت، عباس کامل تاکید کرد: مصر هر روز با اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها درباره چندین موضوع از جمله توافق احتمالی آتش بس طولانی مدت در غزه، اجازه کمک‌های بشردوستانه و بازسازی و معامله تبادل اسرا بین اسرائیل و جنبش مقاومت اسلامی (حماس) گفتگو می‌کند. مصر "شب و روز" برای رسیدن به این توافق‌ها تلاش می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جنبش حماس اسرای فلسطینی معامله تبادل اسرا اسماعیل رضوان رژیم اشغالگر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۰۲۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار تصاویری از عملیات منفجر کردن یک تونل توسط نیروهای القسام

شبکه خبری «الجزیره» تصاویر اختصاصی جدیدی از نیروهای گردان‌های عزالدین القسام، شاخه نظامی جنبش حماس در یکی از تونل‌های غزه به دست آورده که در حال بمب‌گذاری تونلی پیش از ورود نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی به داخل آن هستند.

به گزارش ایسنا، تصاویری که الجزیره از نیروهای القسام منتشر کرد، نشان می‌دهد که اعضای این گردان، تجهیزات و تسلیحات سربازان اسرائیلی را که در یک کمین بمب‌گذاری شده در غزه آنها را هدف قرار داده بودند، ضبط و مصادره کردند.

همچنین در این تصاویر اختصاصی مشاهده می‌شود که نیروهای القسام از بمب‌های «القفازیة» که اولین بار در طوفان الاقصی مورد استفاده قرار گرفت، استفاده می‌کنند.

به نظر می‌رسد که این بمب کارکرد خاصی دارد و کارکردش این است که پس از طراحی کمین توسط نیروهای القسام در میان سربازان اسرائیلی منفجر شود.

گردان‌های القسام در آستانه پایان ماه هفتم حملات رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، بیشتر از قبل از کمین‌ها استفاده کرده و توان خود را در مطابقت دادن خود با تغییرات میدان نبرد نشان می‌دهند.

یکی از فرماندهان القسام به الجزیره گفت: آماده کردن کمین‌ها نیازمند مهارتی در زمینه مواد منفجره و همخوانی سلاح‌های موجود با شرایط میدانی عملیات است و برای موفق بودن آن باید تلاش اطلاعاتی دقیقی برای شناسایی شیوه کار و مسیرهای دشمن انجام شود.

به گفته این فرمانده القسام، کمین‌ها در سه مرحله احداث می‌شوند، اول، کشاندن دشمن به منطقه کمین که مستلزم توان ارزیابی اقدامات و واکنش‌های دشمن است، دوم، استتار تله‌های طراحی شده برای جلوگیری از شناسایی آنها و سوم، منتظر ماندن برای لحطه مناسب در جایی بسیار دقیق جهت فعال کردن کمین.

گردان‌های القسام چند هفته قبل جزئیاتی از بمب‌ «القفازیة» را برای اولین بار منتشر کرد و یکی از فرماندهان این گردان‌ها اعلام کرد که این بمبی ضد نفر است که ترکش‌های آن به صورت دایره‌ای شلیک می‌شود تا بیشترین تلفات ممکن را بگیرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فریادهای خانواده‌های اسرای اسرائیلی مقابل مقر اقامت بلینکن
  • فریاد‌های خانواده‌های اسرای اسرائیلی مقابل مقر اقامت بلینکن
  • استقبال سخنگوی جنبش فتح از طرح گفت‌وگو با حماس به میزبانی چین
  • نتانیاهو: احتمال رسیدن به معامله تبادل اسرا اندک است
  • انتشار تصاویری از عملیات منفجر کردن یک تونل توسط نیروهای القسام
  • ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده درباره توافق یا حمله به رفح تکلیف روشن می‌شود
  • اسراییل مجبور به پذیرش خواسته حماس برای تبادل اسرا است
  • تصمیم گیری نهایی اسرائیل درباره حمله به رفح ظرف ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده
  • تصویر سخنگوی گردان‌های القسام در یکی از دانشگاه‌های آمریکا
  • حماس در حال بررسی طرح اسرائیل برای تبادل اسرا