Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@18:56:21 GMT

بارش‌ها در فصل آبی زراعی سال جاری گلستان ۲ برابر شد

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۲۰۵۲۸

بارش‌ها در فصل آبی زراعی سال جاری گلستان ۲ برابر شد

به گزارش ایرنا، نوربخش داداشی شامگاه روز یکشنبه در جلسه مدیریت بحران استان در استانداری گلستان اظهارداشت: این بارش ها  نتیجه فعالیت پنج سامانه بارشی بود که آورده آبی خوبی برای این استان به همراه داشته است.

وی افزود :‌ البته در برخی از نقاط شمالی استان کاهشی بود که به عنوان مثال در اینچه برون میزان بارش در مدت زمان یاد شده حدود ۱۵ میلیمتر بود که نسبت به سال گذشته ۶۰ درصد کاهش را نشان می دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی به ضرورت ساخت و تکمیل هر چه سریعتر رادار هواشناسی گلستان اشاره و اضافه کرد: هر چند مبلغ ۴۰ میلیارد ریال اسناد خزانه برای ساخت ابنیه این مرکز پیش بینی شد اما تقاضا داریم تا روند واگذاری این پروژه به پیمانکار بدون تشریفات انجام شود تا از نظر زمانی بتوان سریعتر شاهد تکمیل ساختمان باشیم.

داداشی توضیح داد:‌ رادار موردنیاز در زمان حاضر در انبار سازمان هواشناسی کشور موجود است و ۶۵۰ میلیارد ریال قیمت روز این تجهیزات است که اگر در روند ساخت   تاسیسات این مرکز راداری تعلل شود احتمال دارد این رادار ارزشمند به سایر استان های متقاضی اختصاص یابد.

مدیرکل هواشناسی گلستان ادامه داد: داده های آماری نشانگر آن هستند که روزهای دارای بارندگی موثر در حال کاهش است و روزهای بارانی گلستان از ۱۰۰ روز در سال به ۲۰ روز در سال کاهش یافته و در مقابل شدت بارش ها در مدت ۲۴ ساعته رشد صعودی داشته است.

تغییر الگوی بارش ها و افزایش تکرار بارش های نقطه ای و ابرهای جوششی در استان احتمال بروز سیل در استان را افزایش داده است که برای ایجاد آمادگی در برابر این چالش چاره ای جز اطلاع رسانی دقیق  این رخدادهای طبیعی نداریم.

وی افزود : شکل گیری تا بارش ابرهای جوششی در بازه زمانی کمتر از یک ساعت انجام می شود و تنها راه پیش بینی این رخداد جوی نصب رادار هواشناسی و دستیابی به  تصاویر ماهواره ای در بازه زمانی ۱۵ دقیقه یک بار است.

مدیرکل هواشناسی گلستان ادامه داد :‌ بر اساس پیش بینی های انجام گرفته بارش موثری در نیمه دوم آبان  اتفاق نمی افتد.

استان گلستان با گستره افزون بر ۲۰ هزار کیلومتر مربع و برخورداری از هفت اقلیم آب و هوایی، ۲۸ مرکز باران سنجی برخط و ۱۴۰ مرکز ایستگاه هواشناسی دارد.

گلستان از جنوب با سمنان، از شرق با خراسان شمالی، از غرب با مازندران و از شمال با ترکمنستان همسایه است.

برچسب‌ها استان گلستان بارش برف بارش باران سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: استان گلستان بارش برف بارش باران استان گلستان بارش برف بارش باران سازمان هواشناسی بارش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۰۵۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یک هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند

به گزارش خبرنگار مهر، حسین درخشان صبح شنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران به میزبانی سالن جلسات هلال احمر استان سمنان ضمن بیان اینکه واکسیناسیون حاجیان حج تمتع از هشتم آغاز و تا بیستم اردیبهشت ادامه دارد، ابراز داشت: برای سال جاری بالغ بر یک هزار حجاج برابر مننژیت واکسینه می‌شوند.

وی انجام این واکسیناسیون را برای حجاج ضروری دانست و افزود: برای ایمنی مسافران سفر حج این اقدام انجام می‌شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان سمنان ضمن بیان اینکه متقاضیان ۱۵ روز قبل از اعزام باید واکسن را دریافت کنند، ابراز داشت: انجام این واکسیناسیون اجباری است.

درخشان در ادامه تصریح کرد: متقاضیان که طی دو سال گذشته واکسن را تزریق نکردند می‌بایست برای انجام واکسیناسیون اقدامات لازم را انجام دهند.

وی ضمن بیان اینکه یک هزار و ۱۶۰ نفر برای سال جاری از استان سمنان راهی سرزمین وحی می‌شوند، افزود: اعزام این افراد در ۹ کاروان برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر 6096187

دیگر خبرها

  • ۴۸ میلی متر میانگین بارش در استان کرمانشاه/ روانسر با ۱۰۰ میلی متر رکورددار است
  • بارش ۴۸ میلی متری باران برای کرمانشاه
  • سامانه بارشی اخیر میانگین ۴۸ میلی مترباران در استان کرمانشاه  برجای گذاشت
  • یک هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • شهردار: بارش‌های دزفول ۳ برابر بیشتر از پیش بینی هواشناسی بود
  • بارش‌های دزفول سه برابر بیشتر از پیش بینی هواشناسی بود
  • پیش بینی شدت بارش باران در خراسان رضوی
  • بارش‌های دزفول ۳ برابر بیشتر از پیش‌بینی هواشناسی بود
  • پیش بینی بارش باران از ظهر امروز در خراسان رضوی
  • باران بهاری میهمان استان قزوین می‌شود