Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@06:47:08 GMT

موزه‌ای در شوش که جهانی شد + تصاویر

تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۲۰۵۵۷

موزه‌ای در شوش که جهانی شد + تصاویر

به گزارش گروه شهروند خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان،  شوش یکی از قدیمی‌ترین سکونت گاه‌های دنیا است. از جاذبه‌های این شهر زیبا محوطه هفت تپه است، محوطه‌ای که در آن موزه‌ای دیدنی به همین نام وجود دارد که می‌توانید از آن بازدید کنید.

در این موزه فقط اشیا و آثاری که از هفت تپه کشف شدند به نمایش گذاشته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این موزه امکاناتی مثل سالن‌های نمایشگاهی، آزمایشگاه، کتابخانه، سالن ترمیم سفال، کارگاه مرمت، لابراتوار عکاسی وجود دارد و بازدید از آن برای عاشقان تاریخ و گردشگری می‌تواند جالب توجه باشد.

محوطه باستانی هفت تپه شوش از تاریخی‌ترین مناطق بین النهرین است که متعلق به تمدن ایلام بوده است. چیزی که در این محوطه زیاد به چشم می‌خورد تپه‌های متعدد تاریخی است که اسم این محل نیزاز همین تپه‌ها آمده است. این محوطه باستانی حدود ۱/۵ کیلومتر مربع وسعت دارد و از ۱۴ تپه مختلف تشکیل شده است. در واقع در اینجا خرابه‌ها و باقی مانده‌هایی از یک شهر باستانی را می‌بینید که قدمت آن به ۳۵۰۰ سال قبل برمی گردد.

ظاهر شدن یک طاق آجری در این منطقه هنگام ساخت جاده، باعث روی آوردن باستان شناسان به این منطقه شد. بنا بر عقیده برخی باستان شناسان محوطه باستانی هفت تپه در قرن ۱۵ قبل از میلاد در برای مدتی مرکز حکومت ایلامیان بوده، اما بعد از تخریب و ویرانی، مردم آن زمان تصمیم گرفتند تا شوش را به عنوان مرکز قدرت ایلام معرفی کنند.

اولین کندوکاو و حفاری در هفت تپه به سال ۱۳۴۴ برمی گردد، عملیاتی که حدود ۱۳ سال طول کشید و موجب کشف آثار ارزشمندی شد. با شروع حفاری‌ها تعداد بسیار زیادی آثار تاریخی و مهم پیدا شد که برای نگهداری آن‌ها نیاز به موزه‌ای در همین نزدیکی بود. ساخت این موزه که در سال ۱۳۴۹ شروع شده بود بعد از سه سال در سال ۱۳۵۲ به پایان رسید.

شهروند خبرنگار ما تصاویری ارسال کرده است که مشاهده می‌کنید.

منبع: شهروند خبرنگار  - شوش

بیشتر بخوانید:

گشتی در طبیعت پاییزی روستای اردکلو + تصاویر

 

 

 

 

 

برای آموزش اصول تصویربرداری خبری برای شهروندخبرنگاران اینجا کلیک کنید

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: طبیعت گردی مناظر طبیعی مناظر زیبا هفت تپه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۰۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فیلم/ آخرین وضعیت گلزار شهدای کرمان پس از ورود سیلاب

بعداز ظهر پنجشنبه پس از ورود بخشی از روان آب جاری از دامنه های کوه صاحب الزمان به بخشی از محوطه گلزار شهدای کرمان این محوطه پاکسازی و هیچ گونه خسارتی به گلزار شهدا وارد نشده است.

دریافت 8 MB

دیگر خبرها

  • بازدید رایگان از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی برای معلمان و استادان
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • محوطه تاریخی که به تازگی در اصفهان کشف شد
  • انتقال اشیای تاریخی موزه ایران باستان به موزه آذربایجان تبریز
  • این رویداد در خدمت ایجاد مشارکت میان جامعه پژوهشگران برگزار شد
  • تبدیل شانزه‌لیزه به محوطه پیک‌نیک رایگان یک‌روزه
  • تخفیف موزه‌ها و اماکن تاریخی یزد به مناسبت روز معلم
  • گل سوم پرسپولیس به آلومینیوم + فیلم
  • هفتاد اثر موزه شوش، مرمت شد
  • فیلم/ آخرین وضعیت گلزار شهدای کرمان پس از ورود سیلاب