Web Analytics Made Easy - Statcounter

خشونت تسلیحاتی در آمریکا سالانه حدود ۳۰۰ میلیارد دلار هزینه مالی در پی دارد. خبرگزاری میزان – خشونت با سلاح گرم برای آمریکا، سالانه ۲۸۰ میلیارد دلار هزینه دارد.   به گزارش «اِی بی سی»، در ۵ سال گذشته بیش از ۱۹۴ هزار آمریکایی جان خود را بر اثر خشونت با سلاح گرم از دست دادند.   این رقم برای هر سال به طور متوسط، ۳۹ هزار مورد مرگ است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  کسب‌ و کار‌ها و سازمان‌های آمریکایی سالانه نیم میلیارد دلار درآمد خود را به دلیل کشته شدن کارکنانشان بر اثر خشونت تسلیحاتی از دست می‌دهند.   هزینه واقعی خشونت تسلیحاتی در آمریکا به سختی قابل محاسبه است و اثرات مداوم آن برای خانواده‌ها و جوامع در طول نسل‎ها، گسترش می‌یابد.   تحقیقات انجام شده از سوی گروه‌های دولتی و غیر دولتی، داده‌های میزان واقعی هزینه‌های خشونت تسلیحاتی را حدود ۳۰۰ میلیارد دلار برآورد کردند.   ضمن این که مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا نیز اعلام کرد که بین سال‌های ۲۰۱۵ تا ۲۰۱۹ بیش از ۴.۵ میلیون زندگی از دست رفته است.   طبق گزارش «GAO»، هزینه درمانی و مراقبت‌های فوری ناشی از خشونت تسلیحاتی سالانه بیش از یک میلیارد دلار است. بیشتر بخوانید: خشونت تسلیحاتی بلای جان کودکان و نوجوانان آمریکایی تیراندازی‌های مرگبار به رستوران‌های آمریکا رسید بررسی پرداخت‌های انجام شده برای بخش بهداشت و درمان نشان می‌دهد که فقیرترین آمریکایی‌ها، بیشترین بار خشونت با اسلحه را متحمل می‌شوند.   حتی بازماندگان خشونت‌های تسلیحاتی نیز غالبا با هزینه‌های فلج کننده توانبخشی، دارو، آزمایش‌های پزشکی و ... مواجه هستند.   پیش بینی می‌شود هزینه‌های مربوط به خشونت‌های تسلیحاتی در آینده در آمریکا افزایش یابد.   انتهای پیام/ برچسب ها: آمریکا جو بایدن حقوق بشر

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا جو بایدن حقوق بشر خشونت تسلیحاتی میلیارد دلار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۰۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خشونت بی‌منطق علیه حق‌طلبی دانشجویان آمریکا دردی از ظالمان دوا نمی‌کند

به گزارش قدس آنلاین، بیانیه ۱۵۰ نفر از نمایندگان در حمایت از دانشگاهیان حامی مردم مظلوم غزه در آمریکا و اروپا در جلسه علنی روز سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت ماه - مجلس شورای اسلامی قرائت شد.

در این بیانیه آمده است: امروز غزه صحنه تقابل یک ملت مظلوم و مصیب‌دیده و مقاوم با جماعتی بی‌رحم و غاصب است، در این معرکه همدردی با ستمدیدگان و اعتراض به ظالمان کمترین وظیفه انسان‌هاست.

نمایندگان در این بیانیه تاکید کردند: سابقه تجاوز و غصب صهیونیست‌ها در فلسطین به هفت دهه می‌رسد. در این مدت همه راه‌های تسلیم و مسالمت با غاصبان توسط برخی از افراد سست‌ عنصر طی شده است، آنچه امروز در قالب رشادت و حماسه و استقامت غزه بروز یافته است، آتشفشان خشم و درد متراکم ملتی است که سوزش بدعهدی و خیانت را در پهلوی خود حس می‌کند.

این بیانیه یادآور شد: اعلام همبستگی با فلسطین از طرف دانشگاهیان جهان به ویژه در کشورهای غربی حرکتی برخاسته از فطرت عدالت خواه و نوعدوست و انسانی است. این حرکت نشان می‌دهد که مظلوم‌نمایی، چهره‌سازی و تحریف حقایق در رسانه‌های جریان اصلی غرب نیز نتوانسته است صحنه خونین غزه را کاملاً بپوشاند. راه‌حل این بحران در بازگشت به عدالت است.

در ادامه این بیانیه آمده است: ما نمایندگان دانشگاهی مجلس قانونگذاری ایران ضمن قدردانی از اقدامات ارزشمند دانشگاهیان عزیزمان در حمایت از مظلومان غزه، درود خود را نثار همکاران شجاع و دانشجویان ظلم ستیز در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا و سایر نقاط دنیا می‌کنیم و همدردی، همراهی و همدلی خود را با دانشجویان و استادان و آزادیخواهان انسان‌دوست دانشگاه های آمریکا ابراز می‌کنیم.

۱۵۰ نماینده مجلس یورش سرکوبگرایانه نیروهای پلیس به ساحت مرکز علم و دانش و هجوم به تحصن دانشگاهیان در آن کشور را محکوم کرده و خاطرنشان کردند: خشونت بی‌منطق در مقابل این ندای حق‌طلبانه دردی از ظالمان را دوا نخواهد کرد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • کاریکاتور/ خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان معترض؛ وقتی آزادی بیان می‌میرد
  • خشونت بی‌منطق علیه حق‌طلبی دانشجویان آمریکا دردی از ظالمان دوا نمی‌کند
  • خشونت با دانشجویان ذات اصلی آمریکا را نشان داد
  • اسکله نظامی آمریکا در غزه ۳۲۰ میلیون دلار هزینه دارد
  • خشونت پلیس فرانسه علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • کمک تسلیحاتی آمریکا به ارتش اوکراین با خرید جنگنده‌های قزاقستان
  • اوکراین: ۱۰۰ میلیون دلار کمک‌های تسلیحاتی استرالیا در راه است
  • ۸۰۳ میلیون دلار محصولات شیلاتی از مازندران صادر شد
  • تفرقه در وزارت خارجه آمریکا/ اختلاف بر سر حمایت تسلیحاتی از اسرائیل است
  • تظاهرات حامیان فلسطین مقابل محل ضیافت شام بایدن