Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده نیروی هوایی ارتش در تشریح نقش نیروی هوایی در رزمایش مشترک ذوالفقار 1400 ارتش با بیان اینکه «در زمینه ساخت و استفاده از پهپادهای بدون سرنشین پیشرفت های چشمگیری در نیروی هوایی داشته‌ایم»، اظهار کرد: در این رزمایش کلیه اهداف با مهمات های کاملا بومی سازی شده که توسط دلاور مردان و صنعتگران کشورمان تولید شده بود منهدم شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ خلبان حمید واحدی فرمانده نیروی هوایی ارتش(نهاجا) ضمن تشریح جزئیات نقش این نیرو در رزمایش مشترک ذوالفقار ارتش، گفت: نقش نیروی هوایی ارتش در این رزمایش، پشتیبانی هوایی نزدیک از نیروی زمینی، دریایی و همکاری با نیروی پدافند هوایی در راستای رهگیری هواپیماهای متخاصم بود.

وی اظهار کرد: پایگاه های شهیدان دلحامد چابهار و شهید عبدالکریمی بندر عباس طبق برنامه، گوشه ای از توانمندی‌های نیروی هوایی ارتش را طبق برنامه مشخص شده به نمایش گذاشتند و اهداف مورد نظر را بر حسب سناریو تعریف شده مورد اصابت قرار دادند.

فرمانده نهاجا با اشاره به استفاده گسترده از هواپیماهای اف4 و میراژ در این رزمایش افزود: در این رزمایش از مهمات های کاملا بومی که توسط دلاور مردان و صنعتگران کشورمان و با همکاری سازمان صنایع هوایی و نیروی هوایی تولید و بر روی هواپیماها نصب شد استفاده کردیم و خدا را شاکریم که توانستیم در چندین رزمایش اخیر از مهمات بومی سازی شده به نحو مطلوب بهره‌برداری کنیم.

امیر واحدی خاطر نشان کرد: بحمدلله در زمینه ساخت و استفاده از پهپادهای بدون سرنشین پیشرفت چشمگیری داشته‌ایم تا جایی که یکی از جلوه های ویژه این رزمایش استفاده از هواپیماهای با سرنشین و بدون سرنشین بود که با استفاده از بمب های نقطه زن اهداف را به صورت دقیق مورد اصابت قرار دادیم.

وی گفت: یکی دیگر از مهم ترین کار ها در این رزمایش کنترل متمرکز ، اقدام و اجرای غیر متمرکز بود که از موفقیت های شایسته در این رزمایش به شمار می آید و طبق منویات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) و ماموریتی که به ما محول شد باید به سمتی برویم که کارهای نو و جدیدی در نیروی هوایی ارتش ظهور و بروز پیدا کند تا این نیرو بتواند توانایی مقابله با هر گونه تهدید هوایی در هر سطحی را داشته باشد.

فرمانده نهاجا خاطرنشان کرد: تمام دانشمندان و غیور مردان نیروی هوایی دست به دست هم داده اند تا طبق منویات فرمانده معظم کل قوا نیرویی دانشمند در تراز انقلاب اسلامی و در شأن مردم شهید پرور کشورمان ایران ایجاد کنند.

امیر واحدی تصریح کرد: بحمدالله ارتباط و تعامل بسیار خوبی در این منطقه و در سطح نیروهای مسلح و دستگاه های کشوری وجود دارد و این نوید را به مردم عزیزمان می دهیم که این همبستگی و یکپارچگی روز به روز افزایش یابد.

وی در پایان با بیان اینکه «امروز به سمتی رفته ایم که توانسته‌ایم خود را در تمام زمینه های علم روز ارتقاء دهیم»، تاکید کرد: ما قصد حمله به هیچ کشوری را نداریم و تمام این رزمایش‌های بزرگ برای حفظ کیان کشور عزیزمان جمهوری اسلامی ایران است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ نیروی هوایی ارتش بدون سرنشین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۱۳۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واژگونی خودرو شوتی حامل سوخت قاچاق، فوت راننده و سرنشین آن را رقم زد

ایسنا/هرمزگان فرمانده انتظامی شهرستان بندرخمیر از واژگونی یکدستگاه خودرو وانت نیسان حامل سوخت قاچاق و فوت راننده و یک نفر از سرنشینان آن در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی اکبر مرادی امروز هفتم اردیبهشت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ماموران یگان امداد شهرستان بندرخمیر حین گشت‌زنی در یکی از محورهای مواصلاتی شهرستان، به یک‌دستگاه خودرو وانت نیسان پلاک مخدوش و حامل سوخت قاچاق مشکوک شده و دستور توقف دادند.

وی افزود: متاسفانه راننده بدون توجه به دستور ایست پلیس و علائم هشدار دهنده با افزایش سرعت اقدام به فرار کرد که پس از طی مسافتی تعقیب و گریز خودرو حامل سوخت، بدلیل عدم توانایی راننده در کنترل خودرو، خودرو واژگون  و دچار حریق شد و متاسفانه راننده و یک نفر از سرنشینان آن در دم فوت، و یک نفر دیگر مصدوم و جهت سیر مراحل درمانی به بیمارستان منتقل شد.

فرمانده انتظامی شهرستان بندرخمیر در پایان گفت: زوایای مختلف وقوع این حادثه تحت بررسی است که نتیجه نهایی متعاقبا اطلاع‌رسانی خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رسانه عبری: چین ارتش اسرائیل را به پهپاد مجهز می‌کند
  • حضور فرمانده نیروی هوایی ارتش در مناطق سیل‌زده سیستان و بلوچستان
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد
  • واژگونی خودرو شوتی حامل سوخت قاچاق، فوت راننده و سرنشین آن را رقم زد
  • فرمانده نیروی دریایی ارتش: از نخبگانی که در قطب جنوب حضور پیدا کنند، حمایت می کنیم /دولت به دنبال حضور دائمی در قطب جنوب است
  • اعطای بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش
  • عکس | بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش اعطا شد
  • بازوبند پهلوانی به فرمانده ناوگروه ۸۶ ارتش اعطا شد
  • امیردریادار ایرانی: ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب آمادگی دارد/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم
  • امیردریادار ایرانی : آمادگی کامل ایران برای حضور دائمی در قطب جنوب/ حرف اول را در جهان می‌زنیم + فیلم