Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، به گفته عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، از ابتدای شیوع کروناویروس بیش از ۴۸۴ هزار نفر در فارس به این بیماری مبتلا شدند.

او اظهار کرد: از ابتدای شیوع این بیماری یک میلیون و ۴۴۸ هزار و ۴۷۸ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده که با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۴۳۰ هزار و ۸۸۵ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همتی ادامه داد: همچنین از ابتدای آغاز طرح شهیدحاج قاسم سلیمانی ۲۲۷ هزار و ۹۱۱ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۵۳ هزار و ۱۲۳ بیمار مثبت شناسایی شده است.

این مقام مسئول در دانشگاه همچنین از بهبودی ۴۷۰ هزار و ۴۷ نفر از ابتدا خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.

او با اعلام بستری ۱۶۴ بیمار جدید مبتلا و دارای علائم کروناویروس در شبانه روز گذشته در سطح بیمارستان‌های استان، افزود: با بستری موارد جدید در ۲۴ ساعت گذشته، مجموع بیماران مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند، به هزار و ۵۲۱ نفر رسیده که از این تعداد، ۱۹۵ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی، در بخش‌های ICU، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

همتی در ادامه با اعلام جان باختن هفت هم استانی دیگر بر اثر این بیماری طی روز گذشته، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری را هفت هزار و ۵۳ نفر عنوان کرد.

معاون بهداشت دانشگاه گفت: اگرچه آمار موارد بستری مبتلایان به کروناویروس در بیمارستان‌های استان رو به کاهش است، اما کماکان آمار‌ها نگران کننده است و نیاز به توجه بیشتری به رعایت اصول بهداشتی احساس می‌شود.

او از درمان سرپایی هزار و ۶۱۴ بیمار مبتلا و دارای علائم کروناویروس طی شبانه روز گذشته در مراکز ۱۶ ساعته استان خبر داد و توصیه کرد: شهروندان در صورت مشاهده هرگونه علائم مشکوک به کروناویروس، به پزشک خانواده خود و یا مراکز منتخب درمان سرپایی کروناویروس (۱۶ ساعته) مراجعه کنند.

همتی با بیان اینکه تاکنون پنج میلیون و ۳۸۹ هزار و ۹۰۳ دُز واکسن علیه کروناویروس به مردم فارس تزریق شده است، اظهار کرد: از این تعداد، سه میلیون و ۳۷ هزار و ۵۲۲ دُز نوبت اول و دو میلیون و ۳۵۲ هزار و ۳۸۱ دُز نوبت دوم بوده است که پوشش واکسیناسیون ۸۰.۵درصدی نوبت اول جمعیت هدف و ۶۲.۴درصدی نوبت دوم جمعیت هدف استان را به همراه داشته است.

معاون بهداشت دانشگاه تاکید کرد: ضرورت دارد تمام مردم استان اعم از افرادی که واکسینه شدند و یا هنوز موفق به دریافت واکسن نشده اند، استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، شست و شوی مرتب دست ها، پرهیز از دورهمی‌های خانوادگی و تردد‌های غیر ضروری را برای ایمنی عمومی، کنترل و غلبه بر کروناویروس جدی بگیرند.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: علوم پزشکی شیراز کرونا ویروس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۱۵۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

در دانشگاه آمریکا به فارسی می‌گفتند «مارگ بار اسرائیل»

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 12 حسن رحیم‌پور ازغدی عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اعتراضات دانشجویان آمریکا نسب به نسل کشی صهیونیست‌ها در غزه، به تاثیر ایران بر شکل گیری این اعترضات اشاره کرد و گفت: در دانشگاه آمریکا به فارسی می‌گفتند «مارگ بار اسرائیل». اظهارات رحیم پور ازغدی را می‌بینید و می‌شنوید.

دیگر خبرها

  • موج مهاجرت پرستاران به کشور‌های خلیج فارس
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • در دانشگاه آمریکا به فارسی می‌گفتند «مارگ بار اسرائیل»
  • منچستریونایتد و یک دهه اشتباه در سیاست های نقل و انتقالاتی! (زیرنویس فارسی)
  • برج آزادی رنگ و بوی خلیج فارسی گرفت (عکس)
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • تقسیم عشق در زندگی زوج مبتلا به «ای‌ال‌اس»/بیماری جزیی از زندگیست