Web Analytics Made Easy - Statcounter

صراط:

علیرضا ناجی در خصوص وضعیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی با توجه به گمانه‌زنی‌ها درباره ورود به موج ششم کرونا، اظهار کرد: هم اینک تصمیمات و نظرات متناقض است و قاطعیت لازم را در تصمیم‌گیری‌ها مشاهده نمی‌کنیم.

به گزارش فارس، ناجی حرکت سینوسی آمار‌ها را نسبت به ورود به موج ششم شک برانگیز خواند و افزود: مسلما به پیک ششم نیز نزدیک می‌شویم و بسیاری استان‌های شرقی و مرکزی به رنگ قرمز درآمده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در حال حاضر آمار مبتلایان استان سمنان به شدت بالا رفته است و این هشدار‌هایی است که نشان می‌دهد بسیار به پیک ششم نزدیک هستیم. تصمیمات باید در این شرایط درست و در راستای کنترل پیک باشد؛ نه اینکه پیک دامنه‌ای بلند پیدا کند و تازه بخواهیم آن را کنترل نماییم.

رئیس مرکز تحقیقات ویروس شناسی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در خصوص دریافت یک دز واکسن از سوی دانش آموزان گفت: یک دز واکسن در همه دوره‌های سنی مصونیت بسیار پایین ایجاد کرده که جلوی عفونت را نمی‌گیرد. مصونیت کامل را با دو دز تزریق، آن هم پس از سه هفته در نظر می‌گیریم و لذا با یک دز واکسن، یک جمعیتِ مصون را در کشور در نظر نخواهیم گرفت.

وی با بیان اینکه ایمنی جمعی بر اساسِ دو دز واکسن به دست می‌آید، تاکید کرد که تزریق کنندگان دو دز واکسن در صورتی که با ماسک در مدارس حضور یابند، مشکل آفرینی بسیار پایین تری دارند. در حال حاضر دپو و دسترسی مناسب به واکسن داریم و امروز بایستی مردم را به تزریق واکسن تشویق کنیم؛ لذا کار فرهنگی باید صورت گیرد. در زمینه واکسیناسیون باید برنامه ریزیِ مناسب نسبت به تفکیکِ دز بوستر اتفاق افتد و تزریق دز سوم باید سریع‌تر صورت گیرد. باید قدری صبر کنیم تا سطح واکسیناسیون افزایش یابد و اقدامات درمانی را برای مهار گردشِ ویروس بالا بریم و سپس نسبت به بازگشایی‌ها تصمیم گیری کنیم.

وی با بیان اینکه گردش ویروس را در حدود ۱۰ هزار مورد جدید در روز، خطرناک توصیف است افزود: تصمیمات باید در راستای توقف در گردش ویروس باشد نه اینکه با آزادسازی‌ها به این موج، بدمیم.

وی همچنین پوشش واکسیناسیون در دز دوم را کمتر از ۷۰ درصد در کشور تخمین زد و افزود: این آمار باید بالای ۸۰ درصد باشد.

منبع: صراط نیوز

کلیدواژه: شیوع کرونا علیرضا ناجی واکسیناسیون صراط دز واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.seratnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صراط نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۲۱۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پاسخ همتی به انتقاد خبرگزاری دولت

آفتاب‌‌نیوز :

عبدالناصر همتی در شبکه اجتماعی «ایکس» نوشت: خبرگزاری رسمی دولت ⁩، به طور بسیار مبتدی، مدعی شد که تحلیل اینجانب در مورد نرخ تورم ⁩ اشتباه است! 

‏این خبرگزاری متوجه این موضوع هست که من نیز به مانند رئیس جمهور دولت سیزدهم که در مقام مقایسه عملکرد، به امار تورم بانک مرکزی در شهریور ۱۴۰۰ استناد می‌کردند، به آمار بانک مرکزی در خصوص نرخ تورم سال ۱۴۰۲ استناد نموده ام، نه به نرخ تورم نقطه به نقطه اعلام شده توسط مرکز آمار!

‏یک دانشجوی کارشناسی سال اول اقتصاد، تفاوت تورم نقطه به نقطه و تورم سالانه را به خوبی می‌داند، ولی شما یا نمی‌دانید یا میخواهید که ندانید. 

‏هر توجیهی که بیان کنید، دولت بایستی پاسخگوی کوچک شدن سفره مردم و کاهش ارزش ریال باشد. 

‏این دو مورد را چگونه توجیه می‌کنید؟!

دیگر خبرها

  • پاسخ همتی به انتقاد خبرگزاری دولت
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • گارداسیل اولین واکسن مورد تایید به‌منظور پیش‌گیری از بروز سرطان دهانۀ رحم است
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعتراف یک شرکت تولیدکننده مهم واکسن کرونا به عوارض نادر و لخته خون
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟