Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان رضوی روز مزرعه زنبور عسل در بخش مرکزی شهرستان درگز در حومه شهر و با حضور زنبورداران شهرستان درگز برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان درگز گفت: به منظور شناساندن زنبورعسل به عنوان تولیدکننده فرآورده‌های ارزشمند، معرفی تجهیزات مورد نیاز برای پرورش زنبورعسل، روش‌های تولید انواع فرآورده‌های زنبورعسل و بررسی آفات و بیماری‌های این حشره، کارگاه آموزشی در بخش مرکزی شهرستان درگز برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنا بر گزارش روابط عمومی جهاد کشاورزی درگز، اکبر یونسی اظهار کرد: در شهرستان درگز ۱۲۳ نفر در حرفه زنبورداری مشغول به کار هستند و در این حرفه محصولات متنوعی تولید می‌شود که همگی مفید و ارزشمند هستند، همچنین از نظر اقتصادی ارزش افزوده بالایی دارد.

یونسی با اشاره به اینکه میزان عسل تولیدی شهرستان در سال جاری ۵۲ تن بوده است، عنوان کرد: زنبورداری یک رشته تولیدی است که علاوه بر کسب درآمد و داشتن نقش مهم و کلیدی در بسیاری از صنایع تولیدی دیگر، نقش مثبت و روشنی در زندگی پرورش دهندگان زنبورعسل دارد.

وی افزود: با هدف شناساندن زنبورعسل به عنوان یک حشره خارق‌العاده تولیدکننده فرآورده‌های ارزشمند، معرفی تجهیزات مورد نیاز برای پرورش زنبورعسل، روش‌های تولید انواع فرآورده‌های زنبورعسل و بررسی آفات و بیماری‌های این حشره، کارگاه آموزشی  در بخش مرکزی شهرستان درگز برگزار شد.

یونسی ادامه داد: در این کارگاه آموزشی تقریبا تمام نکات مهم و ضروری در جهت پرورش زنبورعسل، تولید فرآورده‌های آن و کنترل بیماری‌ها و آفات زنبورعسل بیان شد.

مدیر جهاد کشاورزی درگز گفت: با توجه به اینکه یکی از مشکلات اصلی زنبورداران در پرورش زنبورعسل، آفات و بیماری های زنبورعسل و شناسایی درست و دقیق آن‌ها است، در این کارگاه آفات و بیماری‌های زنبورعسل به طور دقیق شناسایی شده و بهترین روش‌های مدیریتی برای کنترل آن‌ها عنوان شد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه اغلب افراد با شنیدن نام زنبورعسل یا حرفه زنبورداری، تنها عسل را به عنوان محصول این حرفه به خاطر می آورند، در این کارگاه تلاش شده است که سایر فرآورده‌های زنبورعسل از جمله ژله رویال (که ارزش زیادی از نظر اقتصادی و درمانی دارد) و همچنین زهر زنبورعسل نیز معرفی شود و روش‌های تولید صنعتی آن‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

وی افزود: در حال حاضر تعداد ۱۰ هزار و ۲۶۰ کلنی در شهرستان موجود است و ژل رویال تولید شده در شهرستان ۱۵۸۰ کیلو است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها زنبور عسل درگز آفات و بیماری پرورش زنبورعسل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۲۱۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

10 ایده کیک زنبور عسل (عکس)

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری اوقاف در پرورش ماهی
  • برگزاری نخستین یادواره شهدای کارگر شهرضا
  • ارتقای سایت تلفن همراه روستای مزرعه میر‌ها شهرستان اردکان
  • 10 ایده کیک زنبور عسل (عکس)
  • برداشت ۷ هزار و ۴۳۸ تن عسل در سال گذشته
  • برداشت محصول از مزرعه طــرح مــقـایـســه گندم در هندیجان
  • رویداد بزرگ دشت غذا در تهران برگزار شد
  • ویژه برنامه‌های هفته معلم در شاهرود
  • شکارچیان غیر مجاز ۱۱ میلیارد ریال به محیط زیست درگز خسارت زدند
  • منطقه «چهلمیر» در پارک ملی تندوره درگز پاکسازی شد