Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیات رییسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجه مجلس دهم، در مورد اتهام زنی های اخیر فرانسه به ایران در خصوص برجام گفت: هدف مخالفان خارجی برجام این است که تعهداتشان را انجام ندهند و از منظر جامعه ی بین المللی و جامعه جهانی مارا مقصر شکست در مذاکرت قلمداد کنند.

«محمدجواد جمالی نوبندگانی» عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس دهم در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا، در مورد نقش فرانسه در هجمه علیه ایران در موضوع برجام و اتهام زنی های مداوم این کشور به جمهوری اسلامی ایران، گفت: این موضوع به تقسیم کاری که بین کشورهای آلمان و انگلیس و فرانسه و آمریکا درمورد برجام اتفاق می افتد برمی گردد، این دست اتهام زنی ها اقداماتی برای فرار به جلو هستند ، به خصوص فرانسه جزو کشورهایی است که در رابطه با برجام هیچ اقدام اساسی انجام نداد و به تعهداتش عمل نکرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او افزود: فرانسه در زمانی هم که در دولت آقای روحانی مذاکرات در حال انجام بود، در آخرین لحظه مذاکرات را به هم زد و تقش پلیس بد را به خوبی ایفا کرد، به خصوص در دهه ی اخیر،یکی دو دهه ی اخیر سیاست فرانسه خیلی نزدیکبه رژیم صهیونیستی است و نفوذ رژیم صهیونیست در سیاست خارجی فرانسه قابل کتمان نیست.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس دهم اضافه کرد: در همین راستا اقدامات آژانس بین المللی هم به این موضوع دامن می زند به طوری که تا وقتی امریکایی ها در زمین برجام ارام حرکت میکردند بیانیه های آژانس هم به همین صورت آرام بود اما امروز میبینیم که کاملا هماهنگ هستند.آژانس از یک طرف فشار می‌آورد و امریکایی ها از طرف دیگر. در نهایت فشاری که در رابطه با فروش نفت ایران انجام دادند برای تاثیر گذاری در مذاکرات بود.

جمالی نوبندگانی ادامه داد: هدف مخالفان خارجی برجام این است که تعهداتشان را انجام ندهند و از منظر جامعه ی بین المللی و جامعه جهانی مارا مقصر شکست در مذاکرت قلمداد کنند.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: کمیسیون امنیت ملی مجلس ی اخیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۲۵۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حربه زنگ زده یهودستیزی

پدیده‌ای که پیش از این کمتر شاهد موجی از احساسات نسبت به مردم مظلوم فلسطین و نفرت از اسرائیل و صهیونیسم بودیم.
پدیده‌ای که حتی گفته می‌شود با اعتراضات ضد جنگ مردم آمریکا در دهه ۱۹۷۰ و مخالفت با سیاست‌های ایالات متحده در ویتنام هم قابل مقایسه نیست. از این جهت که این تظاهرات و اعتراضات از دانشگاه‌های آمریکا شروع شده است.

این نشان می‌دهد که جامعه نخبگی کشور‌های غربی نه از زاویه دینی و تفکیک اسلام و مسیحیت بلکه از زاویه عدالت خواهی و انسانیت موجی از اعتراضات و نارضایتی از سیاست‌های دولت‌های غربی بخصوص آمریکا در پشتیبانی همه جانبه از رژیم صهیونیستی براه انداختند.

نکته قابل تامل اینکه بار دیگر هم مقامات آمریکایی و هم سیاستمداران اسرائیلی تلاش می‌کنند از ابزار یهودستیزی برای توجیه سرکوب این اعتراضات استفاده می‌کنند. ابزاری که به نظر می‌رسد کاربرد خود را از دست داده است.

پیش از این هر گونه اعتراضی که نسبت به سیاست رژیم صهیونیستی چه در اروپا و چه در آمریکا صورت می‌گرفت همواره با انگ یهودستیزی با آن برخورد می‌شد. 

در شروع حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه در آبان ماه سال گذشته ما شاهد چنین موجی از اعتراضات در سطح کمتری بودیم، اما دولت‌های غربی سعی کردند با توجیه یهودستیزی، اعتراضات را سرکوب و عملا با عنوان یک اقدام مجرمانه با آن برخورد کنند. حتی در آمریکا، روسای چند دانشگاه را بخاطر ابراز همدردی با مردم فلسطین مجبور به استعفا و کناره گیری کردند.

اما در حال حاضر این سطح گسترده از اعتراضات و ابزار تنفر نسبت به اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی به جایی رسیده که دیگر این ابزار مظلوم نمایی اسرائیلی‌ها کاربرد خود را از دست داده و سیاست‌های دولت‌های اروپایی به اسم مقابله به یهود ستیزی در توجیه حمایت هایشان از رژیم صهیونیستی دیگر اثری ندارد و بعید به نظر می‌رسد که کنگره آمریکا و حامیان اسرائیل در ایالات متحده بتوانند با احضار روسای دانشگاه‌ها آن‌ها را نسبت به جنبش دانشجویی که در حمایت از مردم غزه براه افتاده است مورد توبیخ و سرزنش قرار بدهند.

چرا که در شرایط کنونی ما شاهد سطح گسترده‌ای از اعتراضات هستیم که از علاوه بر آمریکا به کشور‌های اروپایی هم رسیده است و تداوم این اعتراضات و نارضایتی‌ها قطعا می‌تواند بخش‌های دیگری از جوامع اروپا و آمریکا را در بگیرد.

دیگر خبرها

  • حربه زنگ زده یهودستیزی
  • ضرورت اقدامات عملی برای توقف ماشین کشتار رژیم صهیونیستی
  • کاهش صادرات تسلیحات تدافعی فرانسه به رژیم صهیونیستی
  • عضو مجمع تشخیص: برجام و FATF همچنان در اولویت است / نباید روابط دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران به یکی دو کشور خاص محدود شود
  • تمامیت‌خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش‌کنی صهیونیست است
  • تمامیت خواهی پارلمان اروپا فقط برای دلخوش کنی صهیونیست است
  • محمد صدر: ایران با اسرائیل درگیر نشد، با ناتو رو در رو شد
  • آصفری: بلندتر شدن دیوار بی‌اعتمادی نتیجه سیاست‌های اتحادیه اروپا در قبال ایران است
  • دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند + فیلم
  • دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند