Web Analytics Made Easy - Statcounter

روزانه عبارت و مفاهیم متعدد و صد البته متفاوتی از سوی کاربران فضای مجازی در شبکه‌های اجتماعی و موتور‌های جستجوگر جست و جو می‌شود؛ مفاهیمی که بعضاً با تحولات خبری در جریان ارتباط تنگاتنگی دارند و کاربران به دنبال اطلاعات بیشتری در مورد آن‌ها هستند.  در بسته خبری پیش روی به مهم‌ترین مفاهیم جست و جو شده و بیان دیگر ترند‌های گوگل در چهل و هشت ساعت اخیر اشاره شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «تابناک»؛ در بازه زمانی مورد اشاره، مفاهیم و عباراتی، چون «مصطفی الکاظمی»، «آیا قیمت خودرو و کاهش می‌یابد؟»، «یونیک فاینانس»، «تهاتر برنج با نفت»، «ربیع الثانی» و... از مهم‌ترین موضوعاتی بود که کاربران ایرانی در اینترنت به دنبال اطلاعاتی در مورد آن‌ها بودند.

مصطفی الکاظمی

مصطفی الکاظمی متولد ۱۹۶۷ در بغداد و نخست‌وزیر عراق است که از هفتم ماه می ۲۰۲۰ کار خود را در این جایگاه آغاز کرد.

 او سرپرست پیشین سرویس اطلاعات ملی عراق بود که در ژوئن سال ۲۰۱۶ و با تلاش‌های اطلاعاتی برای پشتیبانی از امنیت داخلی عراق و دستیابی به دستورکار سیاست خارجی در این جایگاه حضور داشت.

اخیراً و در روزهای اخیر اقدامی برای ترور وی در شهر بغداد و در محل سکونت او رخ داد که مورد توجه رسانه های جهان قرار گرفت و در ایران نیز بازتاب قابل توجهی داشت.

همین مسئله او را به یکی از ترندهای داغ میان کاربران فارسی زبان گوگل تبدیل کرد.

توضیح اینکه در ساعات اولیه ۷ نوامبر ۲۰۲۱ (۱۶ آبان ۱۴۰۰)، یک پهپاد انفجاری محل سکونت مصطفی الکاظمی در منطقه سبز بغداد را مورد هدف قرار داد ولی او جان سالم به در برد.

در همین رابطه یکی از پرسش های اصلی در گوگل پیرامون شیعه و یا سنی بودن الکاظمی مطرح شد که در پاسخ به آن باید گفت الکاظمی اهل تشیع است، اما غالب فعالیت های اجرایی و سیاسی او غرب گرایانه است.

بیشتر بخوانید

واکنش برهم صالح به سوء قصد علیه الکاظمی آیا قیمت خود و کاهش می‌یابد؟

با روی کار آمدن دولت جدید و برنامه های جدیدی که وزارت صمت برای رونق بخشیدن به بازار خودرو در پیش گرفته است، گمانه هایی جدی مبنی بر احتمال کاهش قیمت خودرو در فضای رسانه ای و بازار خودرو شنیده می شود.

در همین رابطه سید رضا فاطمی امین- وزیر صمت ابتدای ماه جاری با بیان اینکه قیمت خودرو به تدریج تا پایان سال کاهش خواهد یافت، گفت: قیمت‌های کنونی بازار خودرو غیر منطقی است و باید کاهش یابد.

وی همچنین افزود: تا پایان سال بیش از ۱۰۰ هزار خودرو بیش از برنامه طراحی شده امسال تولید خواهد شد و براین اساس تولید در سال آینده ۱.۶ میلیون دستگاه خواهد شد و دیگر قرعه کشی نخواهیم داشت.

با توجه به اظهارات وزیر و برنامه در پیش به نظر می رسد روند منطقی قیمت خودرو در بازار در بدترین شرایط به سمت ثبات میل داشته باشد.

با این همه و بر اساس تجربه نباید بر روی این وعده و وعیدها حساب چندانی باز کرد.

بیشتر بخوانید

واردات خودروی هیبریدی قیمت خودروی داخلی را می‌شکند یونیک فاینانس

یونیک فاینانس یک شبکه سازمان یافته کلاهبرداری  بود که اخیراً و به همت سربازان گمنام امام زمان (عج) مهره های اصلی این سازمان بازداشت و شبکه منهدم شده است.

حالا و پس از انهدام این شبکه کلاهبرداری نام و نشان آن در گوگل و میان فارسی زبانان ترند شده است.

بر اساس اطلاعیه ای که در همین باره وزارت اطلاعات منتشر کرد، آمده است: با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی سربازان گمنام امام زمان (عجل الله تعالی فرجه الشریف)، بیش از 150 نفر از سرشبکه‌ها و سرکرده‎های اصلی شرکت هرمی یونیک فاینانس (unique finance) در 19 استان کشور شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی مورد ضربه قرار گرفت.

مؤسسین و مدیران این شرکت که از ایرانیان مقیم در کشورهای همسایه می‎باشند؛ با معرفی واهی این مجموعه به عنوان یک شرکت بین‎المللی و فعال در خرید و فروش سهام شرکت‎های معتبر در بورس‎های خارجی، با استفاده از روشهای اغواگرایانه و ادعای پرداخت سودهای نامتعارف و دلاری، اقدام به شبکه سازی هرمی، ارائه توکن دیجیتال به نامUNQT  و کلاهبرداری از تعداد زیادی از شهروندان در سراسر کشور نموده‎اند.

 با اقدامات صورت گرفته، ضمن جلوگیری از خروج حجم بالایی ارز از کشور، سایر اعضای فعال این شبکه هرمی تحت رصد اطلاعاتی قرار گرفته و پرونده قضایی مؤسسین و گردانندگان این شرکت هرمی، در دادگاه‌های ویژه رسیدگی به اخلال‎گران در نظام اقتصادی کشور، در دست رسیدگی و صدور حکم می ‎باشد.

وزارت اطلاعات با عنایت به شرایط کنونی اقتصادی و شکل گیری کلاهبرداری‌های هرمی نوظهور، به ویژه در حوزه ارزهای دیجیتال، ضمن هشدار نسبت به عوارض پرخسارت سرمایه‌گذاری در این قبیل طرح ها، آماده دریافت گزارشات مردمی از طریق ستاد خبری 113 می‌باشد.

بیشتر بخوانید

بازداشت سرشاخه‌های شرکت «یونیک فاینانس» (خبر سال 98) تهاتر برنج با نفت

افزایش قیمت برنج در ایران و مشکل کمبود برنج ایرانی در بازار حالا برخی کشورهای همسایه مثل پاکستان را به این فکر انداخته تا از فرصت ایجاد شده بهره برده و به دنبال یک تجارت مطلوب برای خودشان باشند.

برنامه ای که به تازگی از سوی پاکستانی ها در دستور کار قرار گرفته و در همین رابطه آنها پیشنهاد تهاتر برنج با نفت را به مسئولان مربوطه در ایران داده اند.

حالا این اتفاق و درخواست در کانون توجه کاربران در شبکه های اجتماعی قرار گرفته و به یک بحث داغ در فضای مجازی تبدیل شده است.

در همین رابطه به تازگی خبر رسیده است که مشاور ارشد نخست وزیر پاکستان در امور بازرگانی و سرمایه‌گذاری در دیدار با وزیر جهاد کشاورزی ایران اظهار کرد که پاکستان دارای برنج و ایران دارای نفت و پتروشیمی است که می‌توانیم این کالاها را با هم تهاتر کنیم.

در دیدار، عبدالرزاق داود مشاور ارشد نخست وزیر پاکستان در امور بازرگانی و سرمایه گذاری (سرپرست وزارتخانه بازرگانی پاکستان) با سید جواد ساداتی نژاد- وزیر کشاورزی کشورمان مقام پاکستانی اظهار کرد: در حال حاضر روابط تجاری و اقتصادی ایران و پاکستان هیچ مناسبتی با پیشینه روابط این دو کشور ندارد و امیدواریم بتوانیم این شرایط را تغییر دهیم.

وی افزود: در این منطقه نیازمند یک اتصال و ارتباط بین کشورهای ایران، پاکستان، افغانستان، ترکمنستان، قزاقستان و تاجیکستان است و در این اتصال منطقه ای، ایران و پاکستان مهمترین کشور ها هستند، بدون ایرن این ارتباط به ظرفیت نهایی نخواهد رسید. داود ادامه داد: هرگونه بهبود همکاری تجاری و اقتصادی با ایران بسیار مهم است و حجم تجارت این دو کشور به خصوص در حوزه کشاورزی باید گسترش یابد.

وی با اشاره به ظرفیت تهاتر در دو کشور عنوان کرد: پاکستان دارای برنج و ایران دارای نفت و پتروشیمی است که می توانیم این کالاها را با هم تهاتر کنیم.

 مشاور ارشد نخست وزیر پاکستان در امور بازرگانی و سرمایه گذاری عنوان کرد: ما به شرایط تحریمی ایران واقف هستیم و به دنبال یک ساز و کار برای ایجاد ارتباط موثر و مفید با برادرمان ایران هستیم به همین دلیل پیشنهاد تهاتر را مطرح می کنیم.

بیشتر بخوانید

احتمال تهاتر برنج پاکستان با برق ایران (خبر سال 94) ربیع الثانی

با آغاز ماه ربیع الثانی که در واقع چهارمین ماه قمری است، حالا نام این ماه و نیز اعمال مستحبی آن نیز به یکی از ترندهای گوگل تبدیل شده است.

اعمال روز اول این ماه به شرح زیر است:

خواندن دعای: «اللهم أنت إله کل شئ، وخالق کل شئ ومالک کل شئ ورب کل شئ، أسألک بالعروة الوثقى، والغایة والمنتهى، وبما خالفت به بین الأنوار والظلمات، والجنة والنار، والدنیا والاخرة، وبأعظم أسمائک فی اللوح المحفوظ، وأتم أسمائک فی التوارة نبلا و أزهر أسمائک فی الزبور عزا، وأجل أسمائک فی الانجیل قدرا، وأرفع أسمائک فی القرآن ذکرا، وأعظم أسمائک فی الکتب المنزلة وأفضلها، وأسر أسمائک فی نفسک، الذی لیس کمثله شئ وأسألک بعزتک وقدرتک وبالعرش العظیم وما حمل، وبالکرسی الکریم.»

همچنین در این ماه مناسبت های زیر وجود دارد:

۱ ربیع‌الثانی ۱۱۴ق. شهادت امام باقر(ع) (به قولی)

۴ ربیع‌الثانی ۱۷۳ق. ولادت عبدالعظیم حسنی

‌ ۶ ربیع‌الثانی ۱۲۵ق. درگذشت هشام بن عبدالملک، دهمین خلیفه اموی، در ۵۵ سالگی و در منطقه رُصافَه و به حکومت رسیدن ولید بن یزید بن عبدالملک، یازدهمین خلیفه اموی.

۸ ربیع‌الثانی ۲۳۲ق. ولادت امام حسن عسکری(ع)

 ۱۰ ربیع‌الثانی ۲۰۱ق. درگذشت حضرت معصومه(س)

 ۲۲ ربیع‌الثانی ۲۹۶ق. درگذشت موسی مبرقع فرزند امام جواد(ع)

 ۲۸ ربیع‌الثانی ۱۳۹۰ق. درگذشت علامه امینی (۱۲ تیر ۱۳۴۹ش)

بیشتر بخوانید

فضیلت و اعمال ماه ربیع الثانی

 

منبع: تابناک

کلیدواژه: طرح جهش تولید مسکن کامبیز درم بخش مهاباد مذاکرات وین مصطفی الکاظمی تهاتر پاکستان ربیع الثانی قیمت خودرو یونیک فاینانس طرح جهش تولید مسکن کامبیز درم بخش مهاباد مذاکرات وین بیشتر بخوانید یونیک فاینانس مصطفی الکاظمی همین رابطه سرمایه گذاری ربیع الثانی تهاتر برنج قیمت خودرو نخست وزیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۲۷۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وابستگی عاطفی کاربران به دستیارهای هوش مصنوعی

محققان گوگل می‌گویند با وجودی که دستیار‌های هوش مصنوعی ابزار‌هایی مفید و کاربردی هستند، اما می‌توانند کاربران را از نظر عاطفی بیش از حد به خود وابسته کنند. این وابستگی عاطفی می‌تواند پیامد‌های اجتماعی منفی به‌دنبال داشته باشد.

به گزارش دیجیاتو؛ دستیار‌های هوش مصنوعی این روز‌ها بیش‌از‌پیش درحال توسعه هستند و تقریباً در تمامی پلتفرم‌ها به ابزاری کاربرپسند تبدیل شده‌اند. با این شرایط، محققان گوگل در مقاله‌ای در مورد استفاده بیش از حد از آن‌ها و وابستگی عاطفی کاربران نسبت به چنین ابزار‌هایی هشدار می‌دهند.

کاربران در معرض وابستگی عاطفی به هوش مصنوعی قرار دارند

براساس مقاله جدید آزمایشگاه تحقیقاتی DeepMind گوگل، دستیاران هوش مصنوعی پیشرفته و شخصی‌سازی‌شده مزایای بالقوه زیادی به‌همراه دارند و می‌توانند تغییراتی همه‌جانبه در زندگی ما ایجاد کنند. این ابزار‌ها می‌توانند وضعیت کار، آموزش و فعالیت‌های خلاقانه و همچنین نحوه برقراری ارتباط ما را تغییر دهند. محققان این مطالعه می‌گویند اگر توسعه هوش مصنوعی بدون برنامه‌ریزی مدبرانه باشد، می‌تواند به یک شمشیر دولبه تبدیل شود.

این مقاله می‌گوید: «این ابزار‌های غیرطبیعی (مصنوعی) حتی ممکن است محبتی خیالی و رویکردی عاشقانه نسبت به کاربر ابراز کنند. چنین وضعیت‌هایی می‌تواند پایه و اساس ایجاد وابستگی عاطفی طولانی‌مدت به هوش مصنوعی را برای کاربران ایجاد کنند.»

در صورت عدم کنترل این ارتباط، استقلال کاربر ممکن است تحت‌الشعاع قرار گیرد و روی روابط اجتماعی وی تأثیرگذار باشد. هوش مصنوعی حتی می‌تواند جایگزین تعامل انسانی شود.

این خطرات، صرفاً موضوعاتی نظری نیستند. حتی زمانی که هوش مصنوعی در حد یک چت‌بات باشد نیز می‌تواند روی کاربر تأثیر بگذارد. در سال ۲۰۲۳ کاربر پس از چت طولانی با چت‌بات متقاعد شده بود که خودکشی کند.

«ایسون گابریل»، دانشمند محقق در تیم تحقیقاتی DeepMind و یکی از نویسندگان مقاله در توییتی هشدار داد که انواع دستیار شخصی و دستیار‌های شبیه انسان، به‌صورت فزاینده‌ای برخی موضوعات در مورد انسان‌شناسی، حریم خصوصی، اعتماد و روابط مناسب را مطرح می‌کنند. او معتقد است که باید با دقت بیشتری به حوزه‌های اجتماعی و هوش مصنوعی توجه کرد.

دیگر خبرها

  • فعالیت هدفمند در فضای مجازی مورد توجه قرار گیرد
  • گزارش امیرعبداللهیان از سفر رئیسی به سریلانکا و پاکستان
  • پیش‌بینی نگران کننده: امسال رشد اقتصادی نداریم؛ منتظر کاهش قیمت ارز و نرخ تورم هم نباشید
  • روایت رسانه‌های پاکستانی از دستاورد‌های اولین سفر رئیس جمهور به اسلام آباد
  • نماینده ویژه پاکستان درامور افغانستان: ایران و چین شرکای معتمد ما هستند
  • وابستگی عاطفی کاربران به دستیارهای هوش مصنوعی
  • تجارت آزاد با پاکستان در انتظار پاسخ طرف پاکستانی/ واردات گوشت گرم از آفریقا
  • همکاری ایران وپاکستان در موضوع کشت قراردادی و تهاتر کالاهای اساسی
  • قیمت جدید برنج اعلام شد
  • قیمت برنج ایرانی و خارجی در میادین تره بار