Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری مهر، گروه استان ها- مریم شریفی: سوم ربیع الثانی سال ۲۵۵ هجری قمری سالروز تشرف امام حسن عسکری(ع) به گرگان فعلی است، در این روز امام به دعوت مردم و علمای بزرگ آن زمان طی الارض کردند و با حضور در منزل «جعفربن شریف جرجانی» با مردم گرگان دیدار و به سوالاتشان پاسخ دادند.

در محلی که پدر بزرگوار امام زمان (ع) حضور یافتند و به سوالات مردم پاسخ دادند مسجدی با همین نام ساخته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تشرف مبارک امام(ع) در گرگان منشاء برکات زیادی برای مردم این منطقه بوده از جمله حضور علمای بزرگ و صاحب نامی مثل میرداماد و میرفندرسکی در گرگان که حاضر شدند.

علی رغم اینکه بزرگانی از اقصی نقاط کشور صحت این واقعه را تایید کرده اند، این سرمایه بزرگ معنوی، فرهنگی در گرگان مغفول مانده و بسیاری از مردم کشور و حتی استان از آن بی اطلاع (به معنای داشتن درک درست) هستند.

یکی از تاریخ نگاران برجسته کشور در میزگرد تخصصی بررسی ابعاد تاریخی، فرهنگی ورود امام حسن عسکری(ع) به گرگان گفت: با توجه به سال ها تحقیق و مطالعه که در تاریخ داشتم و بررسی اسناد و شواهد موجود موضوع ورود امام حسن عسکری (ع) به گرگان را قطعی می دانم.

قدمگاه امام یازدهم در گرگان سرمایه بزرگ معنوی است

غلامرضا خارکوهی افزود: علمای بزرگی که ورود امام(ع) را به گرگان تایید کرده اند از علمای بزرگ کشور هستند و اینگونه نیست که بگوییم فقط بزرگان گرگان این مطلب را تایید کرده و شکی در آن بیاوریم.

خارکوهی «الخرائج و الجرائح» قطب الدین راوندی، «الثاقب فی المناقب» ابن حمزه طوسی، «بحارالانوار» علامه مجلسی، «کشف الغمه فی معرفه الائمه» فخر الدین اردبیلی، «منتهی الامال» شیخ عباس قمی و «کرامات الصالحین» محمد شریف رازی را به عنوان بخشی اسناد تاریخی معتبر در مورد ورود امام به گرگان معرفی کرد.

وی وجود قدمگاه امام یازدهم در شهر گرگان را یک سرمایه بزرگ معنوی در استان دانست و از شورای شهر گرگان خواست تا ردیف بودجه ثابت برای معرفی هر چه بیشتر این سرمایه معنوی قرار دهد و در این راه تمام توان خود را به کارگیرند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گلستان هم در این خصوص گفت: ارزش هر مکان به انسان هایی است که در آن مکان حضور دارند و امام حسن عسکری (ع) با ورود خود به شهر گرگان به این مکان معنویت و ارزش زیادی بخشیده است.

گرگان از نظر مکانی به مشهدالرضا برتری دارد زیرا امام رضا با زور خلیفه عباسی و با اکراه به مشهد رفت ولی امام حسن عسکری(ع) با میل خود به گرگان آمد عباسعلی گرزین افزود: گرگان از حیث ارزش مکانی به مشهدالرضا برتری دارد، زیرا امام رضا (ع) با اکراه و اجبار خلیفه عباسی به مشهد رفتند ولی امام حسن عسکری (ع) با میل و رضایت خودشان به گرگان آمدند.

وی ادامه داد: دشمنان ما با تبلیغات دروغین نداشته های خود را بزرگ کرده و هویت فرهنگی و تاریخی می سازند و زیبنده جامعه اسلامی ما نیست که از این سرمایه های بزرگ معنوی غافل شویم و از مسئولان خواست تا با جدیت در معرفی این مکان فرهنگی و واقعه مهم تاریخی تلاش کنند.

آذین بندی شهری با سخنان امام(ع)

پژوهشگر و استاد دانشگاه هم در میزگرد تخصصی با استناد به منابع مهم تاریخی و روایات بزرگان دین ورود امام حسن عسکری (ع) به گرگان را موثق اعلام کرد.

محمد کریمی افزود: ورود امام به گرگان به صورت طی الارض بوده و این مساله به ولایت تکوینی امام برمی گردد و امام معصوم(ع) با توجه به ولایتی که دارند می توانند در عالم دخل و تصرف داشته باشند.

وی با بیان اینکه ورود امام یازدهم به گرگان حادثه بسیاربزرگ و مهمی است گفت: در هفته فرهنگی گرگان که به یمن ورود امام نامگذاری شده است، باید همه شهر را آذین بندی و پرچم شادی نصب کنیم، در تمام خیابان های مهم و ورودی شهر تابلوهایی از احادیث امام حسن عسکری(ع) نصب کرده و این هفته را بهانه ای برای شناساندن هرچه بیشتر امام به مردم کنیم.

توسعه فرهنگی شهر

عضو شورای اسلامی شهر گرگان هم در میزگرد تخصصی ابعاد تاریخی فرهنگی ورود امام حسن عسکری (ع) به گرگان اظهار کرد: سوم ربیع الثانی سال ۲۵۵ هجری قمری سالروز ورود امام یازدهم(ع) به گرگان فعلی و هشتم ربیع الثانی سالروز ولادت امام است، به همین مناسبت این هفته به نام هفته فرهنگی گرگان نامگذاری شده است.

ناصر گرزین با بیان اینکه در سال ۹۶ پیش از هر اقدامی در خصوص نامگذاری هفته فرهنگی گرگان، از آیت الله علوی گرگانی استعلام و با تأیید و بیانیه ایشان این کار انجام شد، افزود: هدف از این نامگذاری این است که در کنار توسعه فیزیکی شهر به رشد فرهنگی شهرمان توجه کنیم.

گرزین ادامه داد: شهرها با معنویت و روح دینی زنده هستند و چه چیزی ارزشمندتر و معنوی‌تر از این موضوع وجود دارد که گرگان قدمگاه امام حسن عسکری (ع) و دارالمومنین بوده است.

وی با تاکید بر اینکه شهر گرگان گذشته معنوی و پرباری داشته است، افزود: ما داشته‌های ارزشمندی داریم که باید آنها را حفظ کرده به نسل بعدی منتقل و در زندگی از آن بهره مند شویم.

عضو شورای اسلامی شهر گرگان تصریح کرد: روز سه شنبه آئین گلباران قدمگاه امام حسن عسکری (ع) با حضور محبان اهل بیت(ع) و جمعی از مسئولان برگزار می‌شود.

وی برگزاری نمایشگاه کتاب و عکس در محل پارک شهر، اجرای نمایش آئینی مذهبی، اجرای گروه سرود با موضوع امام حسن عسکری (ع)، نورافشانی و خاطره گویی را از دیگر برنامه‌های اجرایی در هفته فرهنگی گرگان اعلام کرد و افزود: امسال هم مانند سال‌های گذشته مراسم را با قرائت بیانیه از آیت الله علوی آغاز خواهیم کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حضور پدر امام زمان (عج) در شهر گرگان یک رویداد بزرگ، تاریخی و مذهبی برای مردم گلستان به شمار می‌رود و باید این فرصت را غنیمت دانست و نباید از کنار چنین رویداد بزرگی به سادگی گذشت؛ می توان از این ظرفیت مطلوب معنوی استفاده کرده و آن را به همگان بشناسانیم و زمینه جذب گردشگری مذهبی را هم به گرگان فراهم کنیم.

کد خبر 5346266

منبع: مهر

کلیدواژه: مسجد امام حسن عسگری ع گرگان اداره کل تبلیغات اسلامی گلستان یوم الله 13 آبان ویروس کرونا بوشهر استانداری سمنان سفر استانی خطبه های نماز جمعه عکس استانها آمار کرونا گرگان کرمانشاه بارش باران استکبار ستیزی لیگ برتر فوتبال ایران واکسن کرونا ورود امام حسن عسکری هفته فرهنگی گرگان امام حسن عسکری ع قدمگاه امام امام یازدهم علمای بزرگ بزرگ معنوی شهر گرگان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۲۷۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حملات ضدفرهنگی پدافند شایسته می‌طلبد

ما همین حالا هم درگیر بزرگ‌ترین جنگ فرهنگی تاریخ هستیم و نیروهای متخاصم خارجی با کینه‌های تمدنی به همراه ایادی داخلی‌شان خیز گرفته‌اند تا در هر فرصت خاکریزی از فرهنگ ایران را ساقط یا تصرف کنند.

 به گزارش ایسنا، علی‌اکبر عبدالعلی‌زاده در یادداشتی با این عنوان در روزنامه جام جم نوشت: برخی رخدادها فرصت بررسی موقعیت‌های مخرب تکرار شونده و اصلاح آنها را تامین می‌کنند که سریال «حشاشین» از آن جمله است؛ سریالی در ظاهر تولید مصر اما در واقع روایتی صهیونیستی و مملو از تحریفات تاریخی از ظهور اسماعیلیه که در لایه‌های زیرین خود، جنبش‌های شیعی را با فتنه‌های برساخته اسرائیلی همچون داعش در ذهن مخاطب تطبیق می‌دهد.

به طور کل آش این سریال در ضدیت با فرهنگ ایرانی آنچنان شور است که صدای تمام رسانه‌های داخلی با گرایش‌های متفاوت را در آورد و همگی متفق‌القول این سریال را اثری ضد ایرانی توصیف کردند. 

با این مقدمه ذکر چند نکته ضروری است:
پلتفرم‌های رسمی و مجوزدار داخلی همزمان با پخش سریال درماه مبارک وهمگام باپخش آن در مصر، اقدام به نمایش سریال کردند؛ اقدامی که با طمع جذب مخاطب و درآمد بیشتر صورت گرفت‌. بسیاری از پلتفرم‌ها پس از اعلام رسمی ممنوعیت دیرهنگام‌، پخش حشاشین را از خروجی خود حذف کردند امابرخی برادامه این مسیر ودرسرپیچی از قانون اصرار واستمرار دارند.

اگر کسی اندکی تاریخ بداند و سریال را ببیند آشکارا متوجه خط ضد فرهنگ ایرانی و ضد شیعی و مخالفت آن با اصل اتحاد اسلامی می‌شود و حتما از خود می‌پرسد پس مدیران پلتفرم‌های داخلی چطور به خود اجازه داده‌اند فیلمی صد در صد تحریف شده از تاریخ کشورشان را منتشر کنند؟ 
‌پاسخ در این است که پخش فیلم‌ها و سریال‌های خارجی در گروه نظارت پسینی قرار می‌گیرد؛ در جهت کمک به پلتفرم‌ها و برای این‌که در صف صدور مجوز نمانند مسئولیت نظارت پیشینی بر آثار خارجی به پلتفرم‌ها تفویض شده و نهاد نظارتی پس از پخش اثر در سکوها و در قالب نظارت پسینی در صورت وجود تخلفات آنها را به پلتفرم مربوط  تذکر می‌دهد. حالا برخی پلتفرم‌ها بدون توجه به ضرورت‌های اخلاقی، قانونی و فرهنگی از این فرصت به وجود آمده سوء‌استفاده و هر اثر مخربی را به تشخیص ناصواب خود منتشر می‌کنند. این وضعیت مثل آن است که درهای قلعه تحت محاصره خودی را باز کنیم و علاوه بر آن به سربازان ارتش دشمن آب و غذا هم بدهیم و بعد مدعی دفاع آفندی و پدافندی هم باشیم‌.

یادمان نرود که ما همین حالا هم درگیر بزرگ‌ترین جنگ فرهنگی تاریخ هستیم و نیروهای متخاصم خارجی با کینه‌های تمدنی به همراه ایادی داخلی‌شان خیز گرفته‌اند تا در هر فرصت خاکریزی از فرهنگ ایران را ساقط یا تصرف کنند. چندی پیش اسرائیل با استفاده از ایادی جریان نفوذ و خائنان داخلی در آن عملیات مضحکش برای دقت سنجی پدافند ایران چند ریزپرنده (کوادکوپتر) را پرواز داد که بلافاصله توسط پدافند ایران منهدم شد. آیا پخش سریال یا فیلم‌های ضد ایرانی در پلتفرم‌های داخلی حکم پرواز ریزپرنده‌های دشمن را ندارد؟ آیا پدافند فرهنگی نباید امکان انهدام آن را در لحظه داشته باشد؟ 
خطای پخش سریال حشاشین وتکرار موارد مشابه که در رسانه‌ها بازتاب منفی داشته‌اند نشان می‌دهد فرصت نظارت پسینی در اختیار پلتفرم‌ها، نتیجه عکس داده و کار از انتشار فیلم‌ها و سریال‌های با موارد اخلاقی و فرهنگی به آثار ضد فرهنگی و ضد ایرانی رسیده و دیگر وقت آن است باتوسعه وتجهیز نظارت پیشینی ازنظر نیروی انسانی‌، امکانات فنی‌،هوش مصنوعی و...ومهم‌تر از آن اصلاح آیین‌نامه‌های اجرایی‌،تمام آثار سینمایی، سریال‌، مستند و...خارجی پیش ازپخش موردارزیابی ونظارت قرارگیرند. همچنین لازم است اصرار به تکرار تخلف را با جرایم مالی و محرومیت‌های معنادار مدیریت کنیم؛ درست براساس الگوهای جهانی‌. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حملات ضدفرهنگی پدافند شایسته می‌طلبد
  • فرصت‌های نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران
  • آمادگی صندوق احیاء و بهره‌برداری از اماکن تاریخی برای همکاری در احیا بافت تاریخی گرگان
  • ورود صنایع بزرگ به حوزه استارت‌آپی کشور در استیج اینوتکس بررسی می شود
  • منافی:باخت به آلومینیوم را بزرگ نکنیم، در لیگ فرصت جبران هست
  • حج تجلی وحدت و اقتدار امت اسلامی است
  • شکست حمله نظامی آمریکا در صحرای طبس تجلی حقانیت جمهوری اسلامی بود
  • گلزار شهدا یک فرصت برای کار فرهنگی است
  • تهدیدهای فرهنگی دشمن به فرصت تبدیل شود
  • عروس بزرگ امام چرا همسرش را «داداش» صدا می‌زد؟