Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/مازندران مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران از برگزاری همایش «آزادسازی تا بازسازی سوسنگرد» در مازندران خبر داد.

«عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران در جلسه ستاد استانی گرامیداشت ۲۶ آبان سالروز آزادسازی سوسنگرد قهرمان اظهارکرد: مازندران در آزادسازی و بازسازی سوسنگرد نقش ویژه‌ ای داشت و این موضوع برای مازندرانی‌ها اهمیت ویژه ای دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه استان مازندران در کل جبهه‌های سوسنگرد ۴۳ شهید تقدیم کرده است، افزود: سردار شهید «حسین بهرامی ولشکلایی» از شهدای محوری استان در این حماسه است.
ملکی با بیان اینکه سوسنگرد از اول مهر ۵۹ تا ۲۶ آبان این سال سه بار مورد هجوم لشکر بعثی عراق قرار گرفت، خاطرنشان کرد: در ششم مهر لشکر ۹ زرهی عراق وارد شهر سوسنگرد شد و ۵۸ نفر توسط صدام اعدام شدند و عراقی‌ها یک نفر را به عنوان فرماندار بر این شهر گماشتند.
این مسئول با بیان اینکه با ورود نیروهای بسیجی و ارتش و سپاه و ژاندارمری و حماسه آفرینی شهیدانی چون علی غیوری اصل دوباره این شهر آزاد شد، تصریح کرد: سوسگرد برای بار دوم نیز محاصره شد و با مقاومت مردم و حماسه پاسداران و هوانیروز ارتش و خصوصا لشکر ۹۲ زرهی محاصره شکسته شد.
 ملکی با بیان اینکه شهر سوسنگرد برای بار سوم به تدبیر حضرت امام و بیان اینکه «تا فردا بایستی سوسنگرد آزاد شود» از محاصره دشمن خارج شد، گفت: در این حماسه تاریخی، نقش آفرینی و جانفشانی‌های مردم، پاسداران و ارتشیان و ژاندارمری را شاهد بودیم و سرانجام ۲۶ آبان ۵۹ شهر سوسنگرد به طور کامل آزاد شد.
مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران با اشاره به نقش ویژه مازندرانی‌ها در بازسازی سوسنگرد بیان کرد: عملیات بازسازی سوسنگرد از تاریخ پنجم شهریور ۱۳۶۱ با هدایتگری و محوریت آیت الله «هادی روحانی» نماینده فقید حضرت امام در استان آغاز شد و تا یکم دی ۱۳۶۲ این شهر به طور کامل ساخته و تحویل مردم این شهر شد.
وی به نقش مازندران و مردم همیشه در صحنه و انقلابی استان در بازسازی این شهر اشاره کرد و گفت: باید حماسه سازندگی مردم این استان برای نسل امروز و آیندگان بازگو شود.
 ملکی عنوان کرد: ۱۳ هزار نیروی کار مازندرانی با محوریت آیت الله روحانی در بازسازی سوسنگرد به صورت جهادی عمل کردند و قریب به ۳۰۰ میلیون تومان در آن زمان برای ساخت این شهر هزینه کردند.
این مسئول با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته گرامیداشت این حماسه در قالب همایش استانی در سال‌های گذشته برگزار می‌کردیم، ادامه داد: امسال نیز به این مناسبت برنامه‌هایی در ستاد استانی گرامیداشت ۲۶ آبان پیش بینی شده است که برگزاری همایش «آزادسازی تا بازسازی سوسنگرد» از جمله آنها است.
وی زمان این همایش را چهارشنبه ۲۶ آبان در هادی شهر بابلسر اعلام کرد و گفت: این مراسم با سخنرانی آیت الله «محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در استان مازندران و تقدیر از هشت خانواده شهید و افراد موثر رزمنده و جانباز آزادسازی و بازسازی سوسنگرد همراه است.
ملکی دیدار و سرکشی از حماسه سازان سوسنگرد، برپایی نمایشگاه و تجلیل از شهدای این حماسه را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی فرهنگی و هنری آزادسازی سوسنگرد استان مازندران بازسازی سوسنگرد ۲۶ آبان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۲۹۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری همایش آشنایی با مناسک حج در بروجرد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، به منظور آشنایی با مناسک حج همایشی امروز یکشنبه پانزدهم اردیبهشت ماه در بروجرد برگزار شد.

مدیر کل حج و زیارت لرستان گفت: امسال یک هزار و ۲۱۰ زائر در قالب ۸ کاروان از لرستان به سرزمین وحی اعزام خواهند شد.

سیدحمید مصطفایی افزود: از شهرستان بروجرد نیز امسال ۳۲۰ نفر در قالب دو کاروان به این سفر معنوی اعزام می‌شوند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • برگزاری همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین در قم و تهران
  • همایش دین، فرهنگ و رسانه‌های نوین
  • هفته بزرگداشت فردوسی از ۲۱ اردیبهشت آغاز می‌شود
  • همایش آموزش متمرکز حج به زائران مازندران
  • برگزاری همایش آشنایی با مناسک حج در بروجرد
  • برگزاری همایش توجیهی و آموزشی زائران حج تمتع در تبریز
  • امام جمعه ساری: ماماها از مسئله زشت سقط جنین فاصله بگیرند
  • لزوم روایت گری حماسه وعده صادق در جامعه
  • حماسه «وعده صادق» روایت فتح می‌خواهد
  • حماسه وعده صادق باید در سطح جامعه روایت گری شود