Web Analytics Made Easy - Statcounter

مبدل حرارتی دستگاهی است که در نیروگاه ها بواسطه کولرهای هوایی، دمای سیالات گاز و مایعات را متعادل می کند و تولید انرژی را تسهیل می کند.

محمدی احمدزاده مدیرعامل شرکت رادیاتور درخشان جنوب که این محصول را تولید کرده است، توضیح داد: تولید انواع کولرهای هوایی از محصولات دانش بنیان این شرکت است.  با توجه به تولید لوله‌های فین اکسترود و وجود کارگاه ساخت و مونتاژ، تولید کامل انواع خنک‌کننده‌های کولر هوایی امکان پذیر است تا مجموعه کاملی از تجهیزات به مشتریان ارائه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مبدل حرارتی و رفع نیاز تمامی صنایع

مزیت ویژه کولرهای هوایی، عدم نیاز به منبع آب است، بدین معنا که نیازی به نصب این تجهیزات در مجاورت منبع آب وجود ندارد. علاوه بر این، به دلیل هزینه های زیاد سیستم های انتقال آب و مشکلات زیست محیطی انتقال حرارت با استفاده از هوا ترجیح داده می شوند.

در این مبدل‌ها، بخارهای گرم درون مجموعه ای از لوله ها که به صورت افقی کنار هم قرار گرفته اند توزیع می شود. جداره خارجی لوله ها به پره مجهز شده است تا سطح انتقال حرارت بین سیال داخل لوله ها با هوای خنک افزایش یابد و رویه سیستم پیش رود.

کولرهای هوایی در نیروگاه ها به عنوان خنک کننده استفاده می شود اما این قابلیت را دارد که در سایر صنایع نیز به کار گرفته شود. این کولرها در مسیر خنک کردن سیالات گاز و مایعات بیشتر به کار می روند و در یک چرخه کامل که به صورت سیستم نصب می شود، هم کارآیی خنک کننده دارد و هم برای گرم کردن نیز به کار می رود و از مجموعه این سیستم تحت عنوان مبدل حرارت یاد می شود.

بواسطه تولید کولرهای هوایی و مبدل ها 38 فرصت شغلی ایجاد کردیم که همگی از نیروهای بومی و نخبگان دانشگاهی هستند و در صورتی که شرایط صادرات این محصول فراهم شود، امکان افزایش فرصت های شغلی نیز مهیا می شود.

کاهش واردات مبدل حرارتی

کولرهای هوایی و سیستم مبدل یک چهارم نمونه خارجی قیمت دارد و در گذشته شاهد بودیم که این محصول از کشور ایتالیا وارد می شد و حجم زیادی ارز به این واسطه از کشور خارج می شد اما امروز توانسته ایم قسمتی از نیاز داخلی کشور را تامین کنیم و مانع خروج ارز از کشور شویم.

به گزارش «انرژی امروز» از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، احمدزاده، با اشاره به معضلاتی که شرکت های دانش بنیان با آن ها مواجه هستند، گفت: منابع ملی یکی از چالش های مهم پیش روی شرکت های دانش بنیان است و عدم وجود سرمایه در گردش سبب شده تا شرکت های دانش بنیان نتوانند تمام توان خود را اجرایی کنند.

برچسب هامبدل حرارتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیروگاه حرارتی

منبع: انرژی امروز

کلیدواژه: مبدل حرارتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیروگاه حرارتی آسیا اروپا اقتصاد انرژی امروز ایران بین الملل تحریم خبرگزاری بین المللی خبرگزاری داخلی خبرگزاری دانشجویان ایران ایسنا ریاست جمهوری سازمان های بین المللی سایتهای اینترنتی شرکت ملی نفت ایران NIOC شرکت های بین المللی مجلس شورای اسلامی وزارت نفت وزارت نیرو مبدل حرارتی دانش بنیان لوله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت energytoday.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «انرژی امروز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۲۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد خمینی شهر گفت:‌ ساخت برج‌های تقطیر باسینی‌های مخروطی چرخان در انحصار شرکت‌های ایتالیایی بود که برای نخستین‌بار با دانش به روز این شرکت بومی‌سازی شد.
محمدتقی اکبری افزود:‌ برج‌های تقطیر با سینی‌های مخروطی چرخان (scc) به‌طور پیوسته کار می‌کنند و قادرند ترکیبات فرار را از جریان سوسپانسیون جداسازی کنند. وی گفت: افت فشار پایین، مصرف انرژی کم، بازدهی استخراج بالا، زمان ماند کوتاه، سرعت جداسازی بسیار بالا، جداسازی در دمای پایین، تجزیه شیمیایی پایین، مدیریت عطر و طعم، قابلیت حمل خوراک حاوی ذرات جامد، به‌کارگیری در صنایع فرآوری میوه، آبمیوه، چای، قهوه، چاشنی و جایگزینی با برج‌های تقطیر رایج از مزایای این دستگاه است.
اکبری افزود:‌ لیمونن ازجمله ترکیبات پرمصرف و وارداتی در صنایع آرایشی و بهداشتی است که در سال ۱۴۰۰ خط تولید لیمونن را برای نخستین‌بار با ظرفیت روزانه ۱۰۰ کیلوگرم در این شرکت راه‌اندازی و تجاری‌سازی کردیم.
مدیرعامل و مؤسس این شرکت دانش بنیان گفت:‌ عصاره‌گیری از گیاه خار مریم با سامانه استخراج جامد-مایع پویای سریع Rapid Solid-Liquid Dynamic Extraction (RSLDE) و تولید سیلیمارین برای مصرف در صنایع دارویی، آرایشی و بهداشتی از برنامه‌های آینده این شرکت است.
مدیرعامل این شرکت دانش‌بینان با بیان اینکه مهم‌ترین مانع در تجاری‌سازی سرمایه ثابت و هزینه‌های تحقیق و توسعه است، افزود:‌ شرکت از تسهیلات مالی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، حمایت‌های غیرمالی دانشگاه آزاد اسلامی واحد خمینی‌شهر، تسهیلات صندوق پژوهش و نوآوری استان اصفهان، تسهیلات صندوق کارآفرینی امید استان اصفهان، تسهیلات صندوق نوآوری و شکوفایی معاونت ریاست جمهوری استفاده کرده است.
تولید و فروش مواد شیمیایی، طراحی و ساخت تجهیزات در صنایع شیمیایی ازجمله فعالیت این شرکت است بطوریکه سال ۱۳۹۳ گواهینامه دانش‌بنیان در زمینه ساخت تجهیزات نوین آزمایشگاهی از معاونت فناوری ریاست جمهوری را کسب کرد و سال ۱۳۹۵موفق به راه‌اندازی خط تولید اسانس‌های طبیعی با استفاده از برج تقطیر با سینی‌های مخروطی چرخان شده است.

دیگر خبرها

  • رونمایی بریتانیا از سیستم ذخیره‌سازی انرژی آبی جدید
  • نیروگاه‌های حرارتی با آمادگی ۱۰۰ درصدی به استقبال تابستان می‌روند
  • طراحی و ساخت برج‌های تقطیر محصولی ازشرکتی دانش‌بنیان
  • آخرین حلقه نیروگاه‌سازی کشور تکمیل شد
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • افزایش ۶ درصدی تولید برق در فروردین ۱۴۰۳
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • حملات سنگین روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین
  • حملات سنگین روسیه به 4 نیروگاه حرارتی اوکراین
  • روسیه به ۴ نیروگاه حرارتی اوکراین حمله کرد