Web Analytics Made Easy - Statcounter

بازرس انجمن رادیولوژی ایران، سیاست وزارت بهداشت در توزیع پزشکان متخصص را عامل بهانه عده‌ای برای طرح کمبود پزشک در همه رشته‌ها دانست.

به گزارش گروه اجتملعی خبرگزاری دانشجو، بازرس انجمن رادیولوژی ایران، سیاست وزارت بهداشت در توزیع پزشکان متخصص را عامل بهانه عده‌ای برای طرح کمبود پزشک در همه رشته‌ها دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



علیرضا رادپور، به مناسبت روز جهانی رادیولوژی، به وضعیت توزیع نیرو‌های رادیولوژی در کشور اشاره کرد و گفت: موضوع کمبود پزشک در کشور، برای خیلی از مسئولان و مردم جذاب است.

وی افزود: متولی آموزش دستیاران و توزیع آن‌ها در کشور، وزارت بهداشت است که این کار باید توجه به امکانات و نیاز‌های وزارتخانه انجام شود.

بازرس انجمن رادیولوژی ایران تاکید کرد: در واقع مشکلات ناشی از کمبود پزشک متخصص در کشور، از همین توزیع نامناسب نیروی انسانی شکل می‌گیرد. در حالی که بیش از ۹۰۰ دستیار رشته رادیولوژی داریم که مشغول تحصیل هستند و بیش از ۴۰۰۰ نفر هم فارغ التحصیل هستند، اگر توزیع درستی انجام شود، همه نقاط کشور از خدمات همکاران رادیولوژیست بهرمند خواهند شد.

وی افزود: اگر توزیع نیروی انسانی متخصص درست انجام شود، خیلی از این مشکلات حل خواهد شد.

رادپور با عنوان این مطلب که حتی پذیرش دستیار رادیولوژی بیش از نیازواقعی است، که باید متناسب با نیاز واقعی کشور باشد.
وی گفت: در حال حاضر، شهر‌هایی هستند که تجهیزات پزشکی را خارج از ضوابط سطح بندی خدمات و استاندار‌های جمعیتی، دریافت نمودند و همین موضوع باعث می‌شود نیاز به رادیولوژیست بصورت کاذب احساس شود. در حالیکه بسیار از مراکز اموزشی با مشکلات تهیه تجهیزات پزشکی مواجه اند.

وی با اشاره به فشار‌های خارح از وزارت بهداشت، برای داشتن پزشک متخصص در برخی منطقه افزود: اگر توزیع نیروی انسانی بر اساس سطح بندی خدمات صورت بگیرد، قطعاً این مشکلات را نخواهیم داشت.

بازرس انجمن رادیولوژی ایران با عنوان این مطلب که بعلت توزیع نامناسب و خارج از استاندارد تجهیزات پزشکی، کشور به انبار تجهیزات پزشکی تبدیل شده است.
وی گفت: متأسفانه در توزیع تجهیزات پزشکی و نیروی انسانی، استاندارد‌ها رعایت نمی‌شود و احساس کاذب کمبود پزشک داریم. در حالی که واقعیت این است که توزیع اشتباه است.
امیدواریم با رویکرد جدید مسیولین وزارت بهداشت این مسایل هم با کارشناسی درست حل شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: وزارت بهداشت کمبود پزشک رادیولوژی مردم تجهیزات پزشکی وزارت بهداشت نیروی انسانی کمبود پزشک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۳۲۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود وارفارین نداریم/ توزیع در داروخانه‌های منتخب

به گزارش خبرگزاری مهر، روابط عمومی سازمان غذا و دارو اعلام کرد: طی ۷۵ روز گذشته توزیع وارفارین چند برابر شده و بیماران قلبی اطمینان داشته باشند که این دارو به مقدار بیش از نیاز وارد کشور شده و هیچ نگرانی برای تأمین داروی خود نداشته باشند.

بنابر این گزارش، در روزهای اخیر نیز محموله‌های بزرگ از وارفارین به مراکز توزیع دارو و داروخانه‌ها توزیع شده و موجودی مناسبی از این دارو وجود دارد و با پلن معاونت‌های غذا و داروی سراسر کشور در داروخانه‌های منتخب، دپوی مناسبی از این دارو موجود است.

روابط عمومی سازمان غذا و دارو با تاکید بر اینکه وارفارین در داروخانه‌های مشخصی عرضه می‌شود، اضافه کرد: مردم می‌توانند از طریق سامانه ۱۹۰، اپلیکیشن تیتک و یا درگاه mobile.ttac.ir با وارد کردن نام دارو، وارفارین را از نزدیک‌ترین داروخانه تهیه کنند.

کد خبر 6096096 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • کمبود ۹۰۰۰ ماما در کشور
  • معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد؛ زمان اعلام نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی
  • ۹۰۰۰ کمبود ماما در مقابل ۳۰۰ مجوز استخدام
  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می‌شود
  • نتایج اولیه آزمون دستیاری پزشکی در نیمه دوم خرداد اعلام می شود
  • دغدغه بیماران قلبی؛ کمبود وارفارین داریم؟
  • کمبود وارفارین نداریم/ توزیع در داروخانه‌های منتخب
  • بیمارستان رازی کوهدشت سال ۱۴۰۴ افتتاح می‌شود
  • اعلام آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی به آفریقا