Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس اعلام کرد: نمایش غریبستان نوشته فرهاد ارشاد نمایشنامه نویس شیرازی در سی و یکمین جشنواره تئاتر خراسان رضوی (رضوان) پذیرفته شد.

این نمایشنامه پس از بررسی ۳۵ نمایش دریافتی به دبیرخانه این جشنواره، در ردیف ۱۴ نمایش راه‌یافته و برگزیده قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این چهارده نمایش برگزیده شده، نمایش «غریبستان» نوشته فرهاد ارشاد، نمایش‌نامه‌نویس شیرازی، به کارگردانی پوریا قصابی از قوچان نیز دیده می‌شود.

فرهاد ارشاد، نویسنده این نمایش گفت: غریبستان، داستان آدم‌های غریب این خاک است که همین غربت‌شان، زمینه آشنایی و قرابت با هم می‌شود.

او ادامه داد: در این داستان، جاوید ایازی، متهم خودمعرف، همراه با استوار داود عندلیب، پس از جا ماندن از قطار، شبی را در زائرسرایی به نام شبستان رضا در همسایگی آستان امام رضا (ع)، به سر می‌برند؛ این ماندگاری، زمینه آشنایی آن‌ها در همسایگی حریم حرم ثامن‌الحجج است.

نمایش غریبستان، پیشتر نیز در همایش سراسری تئاتر صاحبدلان در قوچان (۳ تا ۱۰ آبان ماه جاری) و سال ۱۳۹۸ در چهارشنبه تئاتر‌های شیراز که سید علیرضا موسوی آن را هدایت کرد و مهرداد نبی‌زاده، مرتضی محمدی و فرهاد ارشاد آن را خواندند، اجرا شد.

سی و یکمین جشنواره تئاتر استان خراسان رضوی هفته اول آذرماه با حمایت معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با همت انجمن هنر‌های نمایشی استان برگزار می‌شود.

همچنین مطلب دیگر حاکی است که عباس خلیفه‌لو، دبیر پانزدهمین دوره جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران، آثار راه یافته به مرحله نهایی بخش صحنه‌ایی این دوره از جشنواره را اعلام کرد که هشت نمایش از ۷۶ نمایش رسیده به جشنواره، برگزیده داوران برای بخش پایانی جشنواره است.

در این هشت نمایش، نام دو نمایش وقتی هفت سالم بود کشته شدم، به کارگردانی ندا محمدیان از گروه هنری آرتاتئاتر و بی‌خوابی به کارگردانی شیما پورسهم‌الدین از گروه هنری پرسیا از استان فارس نیز دیده می‌شود.

این جشنواره از ۱۷ آبان ماه به مدت ۴ روز در منطقه ارسباران به مرکزیت شهرستان اهر برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایش هنرمندان فارس فرهاد ارشاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۳۳۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سالن‌های تئاتر ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط اداره‌کل هنرهای نمایشی و بنا بر اعلام شورای نظارت و اررشیابی، به دلیل همزمانی با شب شهادت امام جعفر صادق (ع)، همه نمایش‌های در حال اجرا (به جز نمایش‌های متناسب و مرتبط) بعد از اذان مغرب روز جمعه ۱۴ اردیبهشت‌ تا پایان روز شنبه ۱۵ اردیبهشت‌ماه به صحنه نخواهند رفت.

ادامه اجرای نمایش‌ها از روز یکشنبه ۱۶ اردیبهشت‌ از سر گرفته خواهد شد.

کد خبر 6092007 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی
  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • تئاتر ۲ روز تعطیل می‌شود
  • حضور فرهاد ناظرزاده‌کرمانی در اجرای نمایش «نظامِ ابن عربی»
  • نوای موسیقی مقامی خراسان در سواحل خلیج فارس
  • تقدیم اجرای «نظامِ ابن عربی» به فرهاد ناظرزاده‌کرمانی
  • سالن‌های تئاتر ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند