Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، نمایشنامه «انقلاب بردگان» نوشته پوریا عبدی با شمارگان ۵۰۰ نسخه، ۷۴ صفحه و بهای ۲۸,۵۰۰ تومان توسط انتشارات نظام‌الملک منتشر شد.

«انقلاب بردگان» نمایشنامه‌ای سه پرده‌ای است که در پاییز ۱۳۹۸ به رشته تحریر در آمده و روایت‌گر ظلمی است که سردمداران جهان بر مردم روا می‌دارند. این درام در یکی از ایالت‌های جنوبیِ ایالات متحده آمریکا اتفاق می‌افتد و زمان به وقوع پیوستن آن حدوداً سال‌های ابتدایی دهه ۱۸۶۰ میلادی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمانی که برده‌داری در آمریکا به چالش کشیده شده بود و برده‌های به ستوه آمده‌ی آمریکا در سودای انقلاب و آزادی بودند.

در یادداشت پشت جلد کتاب آمده است؛ «نمایشنامه «انقلاب بردگان» یک تراژدی مبتنی بر موقعیت است. موقعیتی که رفته‌رفته بر تنش بین شخصیت‌هایش افزوده می‌شود و همین مساله همه‌چیز را تحت‌الشعاع قرار می‌دهد. این موقعیت و تقابل بین شخصیت‌ها است که درام را پیش می‌برد و پیچیدگی شخصیت‌های نمایش را نمایان می‌کند. شخصیت‌هایی که جبر جغرافیایی و نژادی آنها را در جایگاهی خاص قرار داده است.»

همچنین در فرم نگارشی «انقلاب بردگان» تلاش شده استفاده مینیمال از زبان، کلید اصلی نمایشنامه باشد. در همین خصوص از عبارت‌بندی موجز، انقطاع‌ها، مکث‌های مکرر، توقف‌های میان‌جمله‌ای، تکرار و شتاب ناگهانی در بیرون‌ریزی خصوصیات شخصیت، استفاده شده است. به همین جهت پیدا کردن و رعایت آنها برای اجرای صحنه‌ای امری ضروری است.

نمایشنامه «انقلاب بردگان» دارای ۱۰ شخصیت است که ۴شخصیتش را زنان تشکیل می‌دهند و ۶ شخصیت را مردان. از این جهت این درام می‌تواند برای اجرا توسط گروه‌های پرجمعیت تئاتری مناسب باشد. در ابتدای کتاب نیز آمده «هرگونه برداشت و اجرای دانشجویی چه در قالب کار کلاسی و چه اجراهای دانشگاهی برای دانشجویان و اساتید آزاد است.»

کد خبر 5346127 محمد آسیابانی

منبع: مهر

کلیدواژه: تازه های نشر معرفی کتاب نمایشنامه نویسی معرفی کتاب تجدید چاپ طرح ملی گفتمان نخبگان علوم انسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فلسفه محمد مهدی اسماعیلی انتشارات سروش تازه های نشر دزدی دریایی آمریکا علوم انسانی یاسر احمدوند دفاع مقدس جنگ تحمیلی ادبیات داستانی انتشارات سوره مهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۳۴۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه‌های سریالی سپاهان علیه پرسپولیس با یک محتوا | آفرین؛ چه دیدگاه جالبی!

به گزارش همشهری‌آنلاین، بیانیه‌هایی که باشگاه سپاهان بعد از بازی با پرسپولیس منتشر کرده، از حساب خارج شده است. ساعتی یک بیانیه روی خروجی رسانه‌های رسمی این باشگاه می‌رود و محتوای همه آنها هم این است که «پرسپولیسی‌ها بدتر از ما رفتار کردند.» باشد، قبول؛ اصلا شما در مقابل آنها طیب و طاهر بودید و عنوان بهترین مهمان تاریخ فوتبال جهان برازنده تیم‌تان است.

به خدا فحاشی هواداران میزبان هم نکوهش شد؛ بس است دیگر، وا بدهید. فقط اینکه در یکی از آخرین بیانیه‌های این باشگاه، روی ضرورت برخورد با رسانه‌هایی که اولین‌بار فیلم توهین آن پیرمرد به بانوان تماشاگر را منتشر کردند، تأکید شده است. آفرین، این شد یک چیزی؛ قطعا رسانه مجرم است. اصلا همین فضولی‌ها دردسر درست می‌کند. به جای اینکه سر و صورت خودتان را تمیز کنید، آینه‌ها را بشکنید!

کد خبر 849550 منبع: روزنامه همشهری برچسب‌ها ویژه ورزشی باشگاه سپاهان باشگاه پرسپولیس

دیگر خبرها

  • موفقیت‌ها در دل تحریم به دست آمده است
  • معرفی شخصیت حجت‌الاسلام مطلبی مصداق امر به معروف است
  • لیست نهایی کاندیداهای شورای ائتلاف نیروهای انقلاب منتشر شد
  • اسلامی: برای مبارزه با سلطه کشورهای استکباری آماده هستیم
  • ۱۰ شخصیت برتر سریال «شوگان» که ما را شیفته این روایت حماسی ژاپنی کردند
  • بیانیه‌های سریالی سپاهان علیه پرسپولیس با یک محتوا | آفرین؛ چه دیدگاه جالبی!
  • «روایت اول» از ردیف یک موسیقی‌دان مهم منتشر شد/خواندن یک قصه جالب
  • امام جعفر صادق (ع)؛ شخصیت مهم در جهان اسلام و مکتب شیعه
  • دشمن برای جوانان فضای مجازی آلوده را تدارک دیده است
  • ۳ عامل مهم در شکل‌گیری شخصیت محمد‌رضا سنگری