Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسن فرهادی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود:  این رویداد با هدف ارج نهادن به سه دهه حضور تاثیرگذار این شاعر و پژوهشگر در بخش‌های غزل‌های ارسالی (حداقل سه و حداکثر پنج اثر)، مجموعه ‌غزل چاپ‌شده (کتاب باید در یکی از سال‌های ۱۳۹۹ یا ۱۴۰۰ چاپ شده باشد) و پژوهش، مقاله و پایان‌نامه (مقاله‌‎ها و پژوهش‌ها باید در خصوص غزل باشد) در دی امسال برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اظهارداشت: با وجود اینکه شرایط کرونایی، فضای ادبی کشور را  تحت شعاع خود قرار داده است، اما در این دوره مانند دو دوره قبل استقبال خوبی از این رویداد ملی صورت گرفته و آثار قابل‌ تاملی به دبیرخانه تاکنون ارسال شده است.

فرهادی گفت: برگزیدگان سومین جایزه ملی غزل حسین جلال‌پور یکم دی‌ معرفی خواهند شد و آیین پایانی ۱۱ دی‌ ۱۴۰۰ همزمان با سالروز تولد این شاعر فقید و غزل‌سرای جنوبی در بندرگناوه زادگاه وی تجلیل از برگزیدگان برگزار می‌شود.

وی افزود: محمدرضا روزبه، کبری موسوی‌ قهفرخی و بهمن بنی‌هاشمی، داوری بخش پژوهش و  مجتبی صادقی، غلامرضا طریقی، شهرام میرزایی، صالح دروند و زینب چوقادی آثار رسیده به دو بخش غزل و غزل‌های ارسالی را مورد داوری قرار می‌دهند.

دبیر سومین دوره جایزه ملی غزل جلال حسین پور بیان کرد: حداکثر سن برای حضور در بخش غزل‌های ارسالی طبق فراخوان منتشرشده و مقررات و شرایط ثبت نام ۳۰  سال است و بخش‌های کتاب و پژوهش شرایط سنی ندارد.

وی به دیگر شرایط ثبت نام در این دوره اشاره کرد گفت: بیش از نیمی از شعرهای کتاب‌های ارسالی در بخش مجموعه اشعار باید در قالب غزل سروده شده باشد.

فرهادی افزود:  همه داوطلبان در مرحله ثبت‌نام لازم است تصویر کارت ملی خود را در سایت و  در بخش مجموعه‌ غزل باید مجموعه اشعار خود را اعم از جلد، صفحه شناسنامه و اشعار کتاب در وب‌سایت بارگذاری کنند.

دبیر سومین دوره جایزه ملی غزل جلال حسین پور یادآور شد: فایل ارسالی متقاضیان  با فرمت PDF باشد و در این بخش باید پنج نسخه از کتاب خود را نیز به دبیرخانه جایزه ارسال کنند.

وی گفت:  غزل‌سرایان، پژوهشگران و ناشران برای حضور در این جایزه باید نخست در سایت جایزه به نشانی www.hjpa.ir  ثبت نام کرده، سپس مدارک و آثار خود را به دبیرخانه این رویداد ملی به نشانی استان بوشهر (بندر گناوه- صندوق پستی ۷۵۳۱۸۳۵۲) ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر  با شماره تلفن ۰۹۰۲۵۶۷۰۰۷۱ ارتباط  برقرار کنند.

زنده یاد حسین جلال‌پور در سال ۱۳۵۵ در گناوه به دنیا آمد و  از شاعران غزل‌سرای جریان موسوم به غزل دهه ۷۰ بود که مجموعه " کلاغ بعد از کلاغ " یکی از کتاب‌های نمونه این جریان به‌شمار می‌رود.

 تصحیح دیوان‌های اشعار محمدخان دشتی و خواجوی کرمانی از دیگر آثار این شاعر فقید است و علاوه بر آن نقدها و مقاله‌های علمی پژوهشی بسیاری از او  برجای مانده‌است.

حسین جلال‌پور در دهم فروردین ۱۳۹۸ در سانحه تصادف در محور خورموج ـ بوشهر درگذشت و در قطعه هنرمندان گناوه به خاک سپرده شد.

برچسب‌ها بوشهر جایزه جلال غزل گناوه ادبیات

منبع: ایرنا

کلیدواژه: بوشهر جایزه جلال غزل بوشهر جایزه جلال غزل گناوه ادبیات جلال پور ثبت نام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۳۴۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، رضا علافی بابیان اینکه این دوره در راستای گسترش و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی برگزار می‌شود افزود: جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان از جمله اقدامات و برنامه‌هایی است که از سوی وزارت ارشاد در راستای گسترش و ترویج کتابخوانی برای کودکان و نوجوانان شهری و روستایی سراسر ایران طراحی و برنامه‌ریزی شده است و کمک به افزایش مهارت‌های کتابخوانی کودکان و نوجوانان، تقویت کتاب فروشی‌ها از مسیر نوسازی و بهسازی رابطه کودکان و نوجوانان با کتابفروشی‌ها شهر و روستا، برقراری ارتباط بین اهالی قلم و کودکان و نوجوانان کتابخوان، کمک به گسترش، تبلیغ و معرفی کتاب‌های خوب و مفید، حمایت و توانمندسازی مربیان باشگاه‌ها با ارائه آموزش‌های مهارتی و ایجاد رقابتی سازنده و تشویق کتابخوانان و باشگاه‌های برتر از مهم‌ترین اهداف تشکیل باشگاه‌های کتابخوانی است.. وی تصریح کرد: مربیان باشگاه‌های کتابخوانی در این کارگاه‌ها علاوه بر آشنایی با روش‌های استاندارد و نوین ترویج کتابخوانی با معیار‌های انتخاب کتاب مناسب برای کودکان و نوجوانان، شیوه‌های مختلف خواندن جمعی و گفتگو درباره کتاب و استفاده از شیوه کارگاهی، بر چگونگی راه‌اندازی و اداره باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان نیز مسلط می‌شوند.

براساس این گزارش: این دوره‌ها مطابق شیوه‌نامه شبکه‌های اجتماعی و به صورت مجازی برگزار خواهد شد و شرکت در ششمین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان طی چند مرحله و به صورت مجازی امکان‌پذیر است و در مرحله نخست مربیان متقاضی ثبت و راه‌اندازی باشگاه کتابخوانی باید با مراجعه به سامانه جشنواره به نشانی http://www.tarvijeketab.ir ثبت‌نام اولیه خود را انجام دهند.

گفتنی است، آخرین مهلت ثبت نام مربیان متقاضی شرکت در جام باشگاه‌های کتابخوانی کودک و نوجوان در سامانه مذکور تا ۲۰ اردیبهشت تمدید شده است.

دیگر خبرها

  • جایزه بوکر عربی ۲۰۲۴ به اسیر فلسطینی رسید
  • مهلت ارسال مقاله برای ویژه‌نامه فصلنامه روند با موضوع «پول دیجیتال بانک مرکزی CBDC» تمدید شد
  • مهلت ثبت ششمین دوره جام باشگاههای کتابخوانی تمدید شد
  • زندگی با آل‌احمد در شیوه نگارش سیمین دانشور تاثیر نداشت
  • زندگی با آل‌احمد در شیوه نگارش سیمین دانشور تاثیر نگذاشت
  • تمدید مهلت ثبت نام مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای «سدید»
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • تمدید مهلت ثبت نام مسابقات ملی ارائه سه دقیقه‌ای «سدید»‌ در استان اردبیل
  • آثار جنسیت زنانه بر رشد عرفانی و معنوی
  • انتشار فراخوان دوسالانه بین‌المللی «کارتون کتاب»