Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-30@20:53:40 GMT

واکسن‌های بدون عارضه برای دانش آموزان

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۲۳۷۶۷

واکسن‌های بدون عارضه برای دانش آموزان

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، سید جلال الدین بطحایی، رئیس گروه کنترل بیماری‌های واگیرمعاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان گفت: دو واکسن کرونا پاستور و سینوفارم برای دانش آموزان در نظر گرفته شده که این دو واکسن مد نظر هیچ عوارضی نداشته و جزو واکسن‌های ایمن هستند و در صورتی که عوارضی داشته باشند، زود گذر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: برای  انتخاب بین واکسن سینوفارم و کرونا پاستور والدین تصمیم گرفته و فرزندانشان نسبت به تزریق این واکسن اقدام خواهند کرد.

بطحایی با بیان اینکه واکسیناسیون دانش آموزان ایمنی جامعه را در برابر ویروس بالا می‌برد، تاکید کرد: انجام واکسیناسیون بین دانش آموزان برای ایمن کردن جامعه و کاهش بیماری کرونا نقش مهم و اثرگذاری دارد چرا که در هر خانواده‌ها به طور متوسط یک دانش آموز وجود دارد.

رئیس گروه کنترل بیماری واگیر معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان همدان با اشاره به دانش آموزان با بیماری خاص بیان کرد: در مراکز واکسیناسیون پزشکانی حضور دارند که افراد قبل از واکسیناسیون می‌توانند با پزشک مستقر در مراکز تجمیعی واکسیناسیون مشورت کرده و سپس نسبت به تزریق واکسن اقدام کنند.

انتهای پیام/م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: واکسن کرونا دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۳۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین

جلوخانی مدیر کل دامپزشکی قزوین گفت: هاری یک بیماری ویروسی کشنده و مشترک بین انسان و دام است که سیستم اعصاب مرکزی را درگیر می‌کند و میزان کشندگی آن بسیار بوده و در گوشتخواران اهلی، وحشی و انسان و غالبا از طریق گزش با بزاق آلوده ایجاد می‌شود وحیوان هار علایمی از قبیل ترشح شدید بزاق، عدم توانایی در بلع، حمله و گاز گرفتن اجسام و ناله کشیدن را نشان داده و در نهایت فلجی و مرگ به دنبال دارد.

جلوخانی، واکسیناسیون سگ‌های صاحب‌دار در روستا‌ها را موثرترین اقدام در راستای کنترل و پیشگیری این بیماری برشمرد و افزود: این اداره کل ضمن ایمن نمودن این دسته از دام‌ها، در صورت رخداد کانون‌های احتمال هاری، به بازدید و اقدامات میدانی مثل نمونه‌برداری از دام مشکوک به هاری و ارسال به آزمایشگاه مرجع ملی، واکسیناسیون اورژانسی متعاقب گزش، مراقبت فعال در کانون و واحد‌های موجود در شعاع کانون بیماری، نظارت بر دفن بهداشتی و ضدعفونی جایگاه دام مشکوک به هاری و آموزش و ترویج را به مرحله اجرا درمی‌آورد.

مدیرکل دامپزشکی قزوین از دامداران خواست در راستای کنترل بیماری ضمن همکاری با تیم‌های دامپزشکی، از تماس سگ‌های نگهبان با سگ‌های بلاصاحب از طریق حصارکشی مناسب خانه و دامداری جلوگیری به عمل آورده و در صورت برخورد با موارد مشکوک مراتب را سریعا به ادارات دامپزشکی شهرستان مربوطه اطلاع دهند و یا با شماره گویای ۱۵۱۲ و سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۵۱۲ تماس حاصل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • واکسیناسیون ۱۰ هزار و ۷۴۴ قلاده سگ در قزوین
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • آسترازنکا به مرگبار بودن واکسن کرونایش اعتراف کرد
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • برگزاری جشنواره خوشنویسی «کاتبان وحی» ویژه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • انجام واکسیناسیون پنوموکوک کودکان در استان سیستان و بلوچستان
  • آغاز واکسیناسیون فلج اطفال در افغانستان
  • آموزش دانش‌آموزان سیل‌زده در مکان‌های عمومی
  • ورود واکسن خوراکی روتاویروس به برنامه ایمن‌سازی کشور