Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین فرمانده نیروی پدافند هوایی ارتش گفت: سامانه‌های بومی ۱۵ خرداد و مرصاد در جریان برگزاری رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش هدف از پیش تعیین شده را با موفقیت مورد اصابت قرار داده و بار دیگر قدرت و توانمندی و دانش و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی را به همگان ثابت کرد.

امیر سرتیپ علیرضا الهامی در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به عملکرد موفق سامانه‌های پدافندی ۱۵ خرداد و مرصاد در رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش گفت: ما پیش بینی می‌کردیم که وقتی پای دانش، غیرت و تجربه ایرانی در میان باشد، جز موفقیت نتیجه دیگری حاصل نمی‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به لطف خدا سامانه‌های بومی ۱۵ خرداد و مرصاد که نتیجه تجربه‌ صد در صد ایرانی بود، توانستند در جریان برگزاری رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش در بهترین شرایط ممکن هدف از پیش تعیین شده را با موفقیت مورد اصابت قرار داده و بار دیگر قدرت و توانمندی و دانش و اقتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی را به همگان ثابت کردند.

جانشین نیروی پدافند هوایی ارتش با اشاره به مشارکت گسترده پهپادهای ارتش در رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش، تاکید کرد: طی روزهای قبل و در جریان برگزاری این رزمایش، انواع مختلفی از پهپادها با بردهای کوتاه و بلند و ماموریت‌های مختلف از جمله شناسایی و جمع آوری اطلاعات و همچنین ارزیابی سامانه‌ها و رزمی به پرواز در آمدند و توانستند مأموریت‌های محوله را با موفقیت انجام دهند.

امیر سرتیپ الهامی در پایان در ارزیابی از عملکرد این نیرو در رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ تصریح کرد: آنچه را که در آموزش‌های کلاسیک و ارزیابی‌های تئوری پیش بینی کرده و به دست آورده بودیم، امروز در میدان عملیات در سخت‌گیرانه‌ترین حالت ممکن با داوری و ارزیابی دقیق با موفقیت انجام دادیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: امیر الهامی رزمایش مشترک ذوالفقار ۱۴۰۰ رزمایش ذوالفقار ۱۴۰۰ ذوالفقار ۱۴۰۰ ارتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۳۸۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین

به گزارش قدس آنلاین، درجریان نشستی با فرماندهان ارتش نظامی روسیه درمورد جنگ اوکراین، «والری گراسیموف» (Valery Gerasimov) مسئول عملیات این جنگ، گزارشی به سرگئی شویگو ارائه کرد.

وزیر دفاع روسیه نیز طی بیانیه‌ای اعلام کرد: به منظور حفظ سرعت مورد نیاز ( در عملیات) تهاجمی، لازم است تا حجم و کیفیت تسلیحات و تجهیزات نظامی ارائه شده به نیروها افزایش یابد.

روسیه تاکنون یک پنجم از خاک اوکراین را تحت کنترل خود دارد و طی هفته های اخیر پیشرفت هایی در مناطق شرق اوکراین داشته است.

گفتنی است؛ درحالی وزارت دفاع روسیه از صدور دستور افزایش تسلیحات نظامی به جبهه های جنگ با اوکراین خبر می دهد که طی هفته های اخیر کنگره و کاخ سفید بسته کمک های نظامی ۶۱ میلیارد دلاری به کی یف را تصویب کرده و پنتاگون نیز از کمک جداگانه ۶ میلیارد دلاری دیگر به اوکراین خبر می دهد.

ر ئیس جمهوری روسیه ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

ولادیمیر پوتین سه روز پس از آن، پنجشنبه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تبدیل شد.

آمریکا و کشورهای غربی در پاسخ به این اقدام روسیه، تاکنون تحریم‌های گسترده‌ای را علیه مسکو اعمال و میلیاردها دلار تسلیحات و تجهیزات نظامی به کی‌یف ارسال کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تسلیحات لهستان ۱۵ اردیبهشت در نزدیکی مرز روسیه مستقر می‌شود
  • دستور وزیر دفاع روسیه به ارتش برای اختصاص تسلیحات بیشتر در جنگ اوکراین
  • امیر الهامی: پدافند هوایی ارتش در آمادگی بالای رزمی قرار دارد
  • پدافند هوایی ارتش در آمادگی بالای رزمی قرار دارد
  • بازدید امیر الهامی از سایت پدافند هوایی شهید علایی گناباد
  • نیروی دریایی امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده
  • برگزاری رژه اقتدار دریایی در آبراه راهبردی خورموسی
  • نیروی دریایی ارتش امنیت شاهرگ اقتصادی کشور را تضمین کرده است
  • تدارک ویژه حوزه‌های علمیه برای دهه کرامت در ۱۴۰۰ نقطه دنیا
  • افزایش قدرت در حوزه نظامی عملیات «وعده صادق» را رقم زد