Web Analytics Made Easy - Statcounter

سعید میر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از خرم‌آباد با اشاره به ضرورت نظارت بر بازار اظهار کرد: امروزه استفاده از شیوه‌ها و روش‌های غیرمتعارف و فریبنده در ارائه کالا و خدمات مانند گران‌فروشی، تقلب، کم‌فروشی و فضای دلالی و واسطه‌گری بلای جان بازار شده است.

وی با بیان اینکه در استانی مانند لرستان که به لحاظ زیرساخت‌های اقتصادی شرایط مناسبی ندارد از این مسئله بیش‌تر آسیب می‌بیند، افزود: بالا رفتن نرخ کالاها موضوعی بوده که کل اقتصاد کشور را درگیر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هر چند که دلایلی برای افزایش تورم در بازار ارائه می‌شود اما عمده‌ترین علت، ضعف نظارت بر قیمت‌هاست به طوری‌که در چندوقت اخیر ضعف نظارتی بر بازار به یک مشکل ساختاری تبدیل شده و البته در استان لرستان بیشتر حس می‌شود.

میر با یادآوری اینکه تعلل و بلاتکلیفی در نرخ‌گذاری کالا و خدمات در اغلب صنوف باعث شده که افراد، اجناس خود را به هر قیمتی که می‌خواهند در بازار عرضه کنند، گفت: قیمت‌ها لحظه‌ای شده و ضعف مدیریت اقتصادی به وضوح دیده می‌شود و این عدم توانایی در کنترل تورم عمدتا ربطی به تحریم‌ها ندارد.

این عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی لرستان خاطرنشان کرد: همین وضعیت باعث ایجاد نگرانی در سطح جامعه شده و برخی اجناس روزانه کمیاب می‌شوند که این موضوع، التهاب در بازار را به وجود آورده است.

به گفته وی برآیند معضلاتی همچون چند نرخی بودن عرضه و کمبود کالا و خدمات، افزایش بی‌قاعده قیمت‌ها و در ادامه توجیه مسوولان تنها سبب آشفتگی مدیریتی در بازار و به خطر افتادن امنیت روانی جامعه می‌شوند.

میر با بیان اینکه ضرورت دارد نهایت دقت بر قیمت‌‌گذاری‌ها و عرضه کالاها اِعمال شود تا مردم دغدغه‌ای در این راستا نداشته باشند، بر لزوم نظارت بر بازار تاکید کرد و افزود: متاسفانه در شرایط کنونی هیچ دستگاهی پاسخگو نیست و با ابراز بی‌اطلاعی بر آشفتگی بیشتر فضا می‌افزایند.

این دکترای مدیریت بازرگانی تنها راه ممکن جهت کنترل قیمت‌ها و تنظیم بازار را اِعمال نظارتی قوی عنوان کرد و گفت: متاسفانه در دو سال اخیر به واسطه شیوع بیماری کرونا مردم با مشکلات اقتصادی زیادی روبرو شدند و افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها هیچ گونه توجیهی ندارد. بزرگترین آسیب از جو حاکم را مردم عادی می‌بینند و با اینکه انتظار می‌رفت دستگاه‌های مربوطه برای حل این معضل بکوشند؛ طی این مدت جز جلسات مکرر و سخنرانی‌، اقدام موثری دیده نشد.

وی عنوان کرد: نابسامانی‌ها پایان نیافت و سفره مردم هر روز کوچک‌تر از قبل شد به طوری‌که کالاهای استراتژیک حتی با قیمت بالا نیز نایاب شده‌اند.

میر تصریح کرد: باید هر چه سریع‌تر با برنامه‌ریزی اصولی شرایط را ساماندهی کرد تا تاثیرات ملموسی بر شرایط اقتصادی و اجتماعی کل جامعه احساس شود چراکه بخش عمده‌ای از فعالیت‌های تجاری کشور در حوزه خدمات متمرکز شده و متاسفانه بیش‌ترین تخلفات نیز در این حوزه بوده بنابراین حضور یک تشکل قدرت‌مند نرخ‌گذاری، کنترلی و نظارتی دولتی ضروری است.

این عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی لرستان بیان کرد: ضرورت دارد هر چه سریع‌تر با برنامه‌ریزی اصولی شرایط را ساماندهی کرد تا نتایج مثبت و موثری بر شرایط اقتصادی و اجتماعی کل جامعه داشته باشد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: لرستان سعید میر گران فروشی افزایش بی قاعده قیمت ها کنترل قیمت ها و تنظیم بازار بر بازار قیمت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۳۸۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ایجاد آزمایشگاه استاندارد کنترل کیفی کالا در مرز باشماق

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل احمدی در دیدار با مهدی حسین‌پور معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران و مدیرکل استاندار استان کردستان اظهار کرد: با توجه به حجم زیاد صادرات و واردات از مرز باشماق مریوان، نیازمند آزمایشگاه استاندارد برای کنترل کیفی کالاها و مشتقات نفتی است.

وی گفت: هم‌اکنون استاندارد در مرز باشماق نماینده‌ای به منظور کنترل کالا دارد و هنوز آزمایشگاه رسمی و ثابتی در این مرز وجود ندارد.

وی ایجاد یک مرکز نمونه‌برداری ثابت استاندارد را در مرز باشماق لازم دانست و افزود: باتوجه به حجم زیاد صادارات و واردات کالا در مرز باشماق کنترل بر صادرات کالا در این مرز ضروری است.

احمدی تأکید کرد: در همراهی و حمایت از اداره‌کل استاندارد استان کردستان برای تقویت نظام تحولی از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد.

معاون ارزیابی کیفیت سازمان ملی استاندارد ایران نیز در این دیدار گفت: بدون تردید توفیق سازمان ملی استاندارد ایران پس از ۲۶ سال در اعتبار سنجی به کالای ایرانی و عرضه آن به ۱۱۰ کشور جهان نشان از حاکمیت مدیریت جهادی با رویکرد انقلابی و مردمی ریاست سازمان ملی استاندارد ایران است.

مهدی حسین‌پور از حمایت و پشتیبانی در اتمام پروژه ساختمان صادرات و واردات استاندارد استان کردستان در مرز باشماق از فرماندار شهرستان مریوان تقدیر و تشکر کرد.

کد خبر 6097972

دیگر خبرها

  • ثبات در بازار مرغ همدان با قیمت ۲۰ درصد ارزان‌تر از سال قبل
  • لزوم ایجاد آزمایشگاه استاندارد کنترل کیفی کالا در مرز باشماق
  • تنظیم بازار و جهش تولید با مشارکت تشکل ها
  • چرا بورس درجا می‌زند؟!
  • لزوم کیفی سازی نظارت بازرسان بر بازار
  • لزوم ثبت قرارداد اجاره مسکن در سامانه خودنویس
  • راهنمای راه اندازی خط تولید
  • برگزاری رویداد بین المللی ارائه فرصت های سرمایه گزاری و جلب مشارکت های عمومی در فرودگاه های ایران
  • اثرات تورم بر زندگی مردم با اختصاص سهمیه بنزین به نفر خنثی می شود
  • با سامانه خودنویس امکان کنترل قیمت اجاره و حذف واسطه بین مالک و مستاجر فراهم خواهد شد