Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، علی‌اکبر لبافی رئیس دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی گفت: مشکل نهاده دامی در خراسان رضوی جدی است و علت عمده افزایش هزینه‌های تولید در این بخش هم به نحوه حمل و نقل نهاده دامی مربوط می‌شود.

او در تشریح مشکلات انتقال و حمل نهاده دامی به خراسان رضوی افزود: تخصیص نهاده دامی به خراسان رضوی از ۲ بندر امام خمینی (ره) خوزستان و بندر امیرآباد در مازندران انجام می‌گیرد، اما بخش عمده آن از بندر امام خمینی (ره) حمل می‌شود و این در حالی است که فاصله بندر امام خمینی (ره) خوزستان تا خراسان رضوی هزار و ۷۲۰ کیلومتر، اما فاصله بندر امیرآباد تا این استان ۷۰۰ کیلومتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی ادامه داد: حمل نهاده تخصیص یافته به خراسان رضوی از بندر امام خمینی (ره) به صورت جاده‌ای انجام می‌گیرد در حالی که ظرفیت خالی ریلی خراسان رضوی از سرخس می‌تواند هزینه حمل جاده‌ای از بندر امام خمینی (ره) تا استان را ۴۰ درصد کاهش دهد.

لبافی بیان کرد: عدد پشت بارنامه‌ها نیز آن قدر سنگین است که اداره کل امور مالیاتی و ستاد تنظیم بازار خراسان رضوی آن را نمی‌پذیرد.

او تصریح کرد: انتقال بار نهاده به صورت جاده‌ای به خراسان رضوی، کلاف در هم پیچیده‌ای است در حالی که این حمل بار به راحتی می‌تواند از طریق ریلی انجام گیرد و این در صورتی است که وزارت جهاد کشاورزی دستور حمل ریلی آن را بدهد.

بیشتر بخوانید

گرانی نهاده‌های دامی دلیل کاهش تولید شیر

رئیس دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی، هزینه حمل و انتقال جاده‌ای نهاده دامی به خراسان رضوی را بسیار گران توصیف و تاکید کرد: هزینه پشت بارنامه، سوخت، ترافیک، سوانح رانندگی و آلودگی زیست محیطی نیز به فهرست هزینه گران حمل جاده‌ای به خراسان رضوی اضافه می‌شود.

لبافی اظهار کرد: عددی هم در این حمل مربوط به افت وزن بار است با این توضیح که اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان رضوی اعلام می‌کند که در هر ۱۰ تن بار نهاده در طول مسیر حمل جاده‌ای آن از بندر امام خمینی به خراسان رضوی ۵۰ کیلو افت وزن به دلیل از دست دادن رطوبت وجود دارد، اما اداره کل امور مالیاتی این عدد را به عنوان کسری از هزینه‌های حمل نمی‌پذیرد.

او افزود: از سوی دیگر واردکنندگان نهاده‌های دامی، در حالی که ارز ۴۲۰۰ تومانی را دریافت می‌کنند شبکه‌ای راه انداخته و جاده را در اختیار گرفته‌اند لذا حمل بار را فقط به کامیون‌های خود واگذار می‌کنند و حتی تعیین عدد پشت بارنامه را در تبانی با متصدیان امر در مرکز خراسان رضوی یا شهرستان‌ها راسا انجام می‌دهند.

رئیس دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی ادامه داد: درخواست مشخص ما این است که انتقال نهاده دامی به خراسان رضوی از طریق بندر امام خمینی (ره) به صورت ریلی صورت گیرد و از ظرفیت خالی راه‌آهن برای این مهم بهره‌گیری شود و وزارت جهاد کشاورزی دستور تخصیص نهاده از بندر امام خمینی (ره) به خراسان رضوی را به صورت ریلی صادر کند، زیرا این قسمت مربوط به بخش خصوصی است و با احتساب هزینه پشت بارنامه و سایر هزینه‌های حمل جاده‌ای، قیمت نهایی نهاده بسیار گران تمام می‌شود.

لبافی بیان کرد: در صورتی که وزارت جهاد کشاورزی سهم خراسان رضوی از نهاده دامی را ریلی اختصاص دهد، هزینه‌های حمل نهاده کاهش یافته و قیمت نهایی آن کمتر می‌شود.

او تصریح کرد: ۲۰ درصد نهاده تخصیصی به خراسان رضوی مربوط به ذخیره راهبردی و اداره‌کل پشتیبانی امور دام است بنابراین درخواست دیگر ما این است که واردکننده در محل بندر مبدا حمل، مسئولیت نهاده تخصیصی را به شرکت پشتیبانی امور دام و اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های خراسان رضوی واگذار کند.

رئیس دبیرخانه شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی خراسان رضوی تاکید کرد: برای عدد پشت بارنامه نیز در نشست دبیرخانه این شورا مقرر شد که اداره کل حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی مکاتبه‌ای با اداره کل امور مالیاتی و ستاد تنظیم بازار استان انجام دهد تا این عدد پشت بارنامه در داخل بارنامه لحاظ شود و اداره کل امور مالیاتی هم به عنوان هزینه تمام شده حمل نهاده دامی آن را بپذیرد تا بخشی از مشکلات در این حوزه برطرف شود و هزینه‌های اضافی از بین برود.

لبافی اظهار کرد: در خصوص افت ۵۰ کیلوگرمی وزن بار در هر ۱۰ تن نهاده نیز مقرر شد اداره کل حمل و نقل جاده‌ای خراسان رضوی در قالب مکاتبه با اداره‌کل امور مالیاتی، این ۵۰ کیلوگرم را جدا کند تا در هزینه‌های تمام‌شده حمل نهاده لحاظ نشود.

منبع: ایرنا
انتهای پیام//ت. ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهادکشاورزی حمل و نقل ریلی نهاده های دامی نهاده دامی به خراسان رضوی اداره کل امور مالیاتی بندر امام خمینی اداره کل حمل و نقل خراسان رضوی خراسان رضوی حمل جاده ای حمل نهاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۴۰۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سه رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران افزوده شد

 

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، مدیر کل راه آهن خراسان گفت:  این قطارهای فوق العاده به منظور تسهیل در سفر زائران حضرت رضا(ع) در تعطیلات پیش رو، از امروز تا ۱۵ اردیبهشت ماه برقرار شده است.

 مصطفی نصیری افزود: عرضه بلیت این قطارها نیز از امروز در سکوهای فروش اینترنتی و دفاتر فروش بلیت آژانس های مسافرتی آغاز شده و در مجموع در پنج روز ۶ هزار و ۷۰۰ نفر به ظرفیت جابجایی مسافر در این مسیر ریلی افزوده است.

رکورد سفرهای ریلی به مقصد مشهد در سال گذشته با ثبت ۱۶ میلیون و ۳۲۲ هزار مسافر ورودی و خروجی به ایستگاه راه آهن مشهد شکسته شد، پارسال این تعداد مسافر در مسیر مشهد از ۲۷ شهر و مرکز استان خراسان رضوی تردد داشته اند که از زمان آغاز فعالیت ایستگاه راه آهن مشهد یک رکورد محسوب می شود.

همچنین سال گذشته ۷۰ درصد از قطارهای مسافربری برون شهری کشور در مسیر مشهد و اداره کل راه آهن خراسان تردد داشته اند.

دیگر خبرها

  • کشف ۵۴ تن نهاده دامی و آرد خارج از شبکه توزیع در شهرستان پلدختر
  • ترخیص همه نهاده‌های وارداتی از بندر امیرآباد
  • سوانح جاده‌ای در خراسان رضوی یک کشته و ۲۱ مصدوم برجا گذاشت
  • فعالیت ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی در بندر امام خمینی
  • گلایه رانندگان از روکش فرسوده آسفالت جاده سبزوار - بردسکن + تصاویر
  • بندر امام خمینی ۲۰ ایستگاه تخلیه و بارگیری ریلی دارد
  • وعده ریل پایه شدن بندر چابهار در آینده‌ ای نزدیک
  • ۳ رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران اضافه شد
  • سه رام قطار فوق العاده به مسیر ریلی مشهد- تهران افزوده شد
  • ◄ فهرست 50 اقدام بسیار مهم وزارت راه و شهرسازی از ابتدای دولت سیزدهم تا کنون