Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-27@15:05:47 GMT

بازگشایی مدارس دخترانه در ولایت هرات

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۲۴۱۲۲

بازگشایی مدارس دخترانه در ولایت هرات

رئیس شورای منتخب معلمان مدارس هرات از بازگشایی مدارس دخترانه در مقطع دبیرستان در این ولایت خبرداد.

به گزارش مشرق، «صابر مشعل» رئیس شورای منتخب معلمان مدارس هرات گفت که قرار است مدارس دخترانه این ولایت در همه مقاطع تا فردا (دوشنبه ۱۷ آبان) بازگشایی شود.

مشعل گفت که شورای منتخب معلمان مدارس از ماه گذشته بارها با مقامات محلی و رئیس وزارت آموزش و پرورش طالبان در هرات جهت بازگشایی مدارس دخترانه رایزنی کرده‌اند و اکنون هیچ محدودیتی برای بازگشایی مدارس وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای منتخب معلمان مدارس هرات در گفت‌وگو با «اطلاعات روز» در ادامه نیز از طالبان خواست تا در راستای حمایت از آموزش دختران متعهد بمانند.

نمایندگی اتحادیه اروپا در افغانستان نیز پیش‌تر در واکنش به بازگشایی برخی مدارس دخترانه در مقطع متوسطه در افغانستان آن را نشانه‌ای مثبت اعلام کرده بود.

اتحادیه اروپا در بیانیه‌ای گفته بود که دختران به اندازه پسران حق تحصیل دارند و آموزش دادن آن‌ها به ایجاد جوامع بهتر و کشوری بهتر کمک می‌کند.

همچنین چندی قبل، «نورالله منیر» سرپرست وزارت آموزش و پرورش طالبان نیز اظهارداشت که اسلام مخالف آموزش دختران نیست، بنابراین دولت طالبان نیز تصمیمی برای مخالفت با آموزش آن‌ها ندارد.

منبع: تسنیم

منبع: مشرق

کلیدواژه: تحولات قفقاز تحولات افغانستان طالبان افغانستان بازگشایی مدارس مدارس دخترانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۴۱۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان

به گزارش قدس خراسان، یعقوبعلی نظری در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش استان که در محل استانداری برگزار شد، با اشاره به روز بزرگداشت معلم و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری اظهار کرد: بسیاری از ناهنجاری‌ها و معضلات اجتماعی با محوریت آموزش و پرورش و مدارس در نقاط مختلف می‌تواند برطرف شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: در شهر مناطقی وجود دارد که دچار فقر فرهنگی هستند و می‌توان با استفاده از ظرفیت مدرسه و مسجد برای ساماندهی آن‌ها فکری کرد.

وی بیان کرد: یکی از شاخص‌ها در ارزیابی مدارس و معلمان موفق می‌تواند این باشد که یک مدرسه یا معلم چقدر توانسته در حل معضلات اجتماعی محله و خانواده دانش‌آموزان مؤثر باشد.

نظری متذکر شد: مولدسازی ظرفیت مناسبی است که در حوزه‌های مختلف از جمله توسعه فضاهای آموزشی می‌توان از آن بهره برد. در همین راستا پنج بسته مولدسازی به ارزش ۲۰ همت به شورای عالی مولدسازی رفته است.

استاندار خراسان رضوی همچنین بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار را برای تجلیل و تکریم معلمان خواستار شد و آمادگی مدیریت استان را برای کمک به مسأله مسکن فرهنگیان به عنوان یک اولویت اعلام کرد.

دیگر خبرها

  • طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی به کجا رسید؟
  • نواختن زنگ سپاس در مدارس کهگیلویه و بویراحمد
  • ادامه کمک های اتحادیه اروپا به افغانستان
  • بازدید هیات مالزی از کمک ها به زلزله زدگان هرات
  • همکاری اقتصادی خراسان رضوی و ولایت هرات وارد مرحله جدید شد
  • تجلیل از ۲۴ معلم نمونه بیرجند
  • واکنش صحرایی به گزارش مهر/ ۱۰ امتیاز در رتبه بندی دانشجو معملمان
  • مسیر و راه نسل توانمند از مدارس دخترانه می‌گذرد
  • ضرورت بسیج همه دستگاه‌ها و اقشار برای تجلیل و تکریم معلمان
  • پایان دوره توانمند سازی معاونین و مربیان پرورشی مدارس سمپاد در قم