Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایجاد تحول در صنعت ساخت و دکوراسیون با شیشه بالکن - اخبار بازار -

در گذشته شیشه در ساختمان فقط راه عبور نور از پنجره به محیط‌های داخلی بود. اما در صنایع مدرن ساخت و ساز، انواع شیشه آنقدر کاربرد یافته‌اند که می‌توان گفت صنعت ساخت و دکوراسیون را به طور کلی دگرگون کرده‌اند. یکی از انواع این متریال در ساختمان که معماران بنا و طراحان دکوراسیون داخلی بسیار به کاربردهای آن علاقه دارند، شیشه بالکن است؛ همانطور که از نام این نوع شیشه پیداست، مهم‌ترین کاربرد این شیشه‌ها در ساخت بالکن‌های شیشه‌ای است و البته کاربردهای دیگری نیز برای این شیشه‌ها وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطلب با انواع شیشه بالکن با کاربردهای مختلف در ساختمان آشنا خواهید شد.

مزایای استفاده از شیشه بالکن چیست

بالکن یکی از فضاهای ساختمان‌های امروزی است که در مرز بین فضای بیرونی و درونی قرار دارد. درواقع در ایران تا پیش از رواج استفاده از شیشه‌های بالکن و برخی شیوه‌های دیگر جداسازی فضا، از بالکن استفاده درستی نمی‌شد. باتوجه به نیازهای امروزی به استفاده از تمامی ظرفیت و متراژ ساختمان، امروزه با استفاده از شیشه بالکنی می‌توان بالکن را به فضایی مفید، زیبا، ایمن و حتی بخشی از فضای داخلی ساختمان با منظره‌ای عالی تبدیل کرد. در ادامه با برخی از مزایای شیشه‌های بالکن و ایجاد انواع بالکن‌های شیشه‌ای آشنا می‌شویم:

نصب سریع و آسانامکان نصب با کمترین ایجاد خرابی و تعمیرات اضافیدوام و استحکام بالای شیشه بالکنزیباسازی نمای بیرونی ساختمانامکان ایجاد فضای مبله در بالکنپیشگیری از ورود گرد و خاک به ساختمان از طریق بالکنپیشگیری از تبادل حرارتی بین فضای بیرون و فضای داخلی از طریق بالکنامکان استفاده از شیشه‌هایی با ضخامت مختلفجلوگیری از ورود سر و صدا به فضاهای داخلیامکان شست‌وشوی آسان شیشه‌های بالکنیپیشگیری از ورود حشرات و پرندگان به بالکنکاهش مصرف انرژی ساختمان

کاربردهای مختلف شیشه بالکن

شیشه بالکن متریالی است که نمی‌توان آن را در محل نصب برش داد؛ بنابراین باید پیش از نصب، در مورد نوع استفاده از آن در ساختمان تصمیم بگیریم، برای آن برنامه داشته باشیم، از شرکت‌های مجری پروژه‌های بالکن شیشه‌ای و شیشه بالکنی مانند شرکت ونوس جام مشاوره بگیریم تا در نهایت بهترین کاربرد آن را در ساختمان ایجاد کنیم.

 

امروزه از شیشه‌های بالکنی در موارد بسیار گوناگونی استفاده می‌شود. مهم‌ترین آن‌ها ایجاد بالکن شیشه‌ای با مکانیسم‌های مختلف بازشوندگی است. علاوه‌بر بر این کاربرد از شیشه بالکنی می‌توان برای جداسازی فضاهایی مانند اطراف استخر، پارکینگ، باربکیو، سونا و جکوزی و نیز برای ایجاد نرده شیشه‌ای بالکن و نرده‌های شیشه‌ای در پلکان محیط‌های اداری، تجاری و مسکونی استفاده کرد. در ادامه با برخی از کاربردهای شیشه‌های بالکن آشنا می‌شویم.

بالکن شیشه‌ای تاشو

به کمک متریال  شیشه بالکن  می‌توان بالکن شیشه‌ای با مکانیسم تاشو طراحی کرد. این مکانیسم یکی از جدیدترین کاربردهای شیشه بالکنی است و در بالکن‌هایی با طول کم یا زیاد و نیز در پروژه‌های کناره استخرها و آلاچیق‌ها قابل اجرا است.

در این مکانیسم، یک پانل شیشه‌ای در ابتدای یک سمت از بالکن، ثابت است و باقی پانل‌ها به‌صورت آکاردئونی روی هم یا روی پانل اول در یک گوشه از بالکن جمع می‌شوند. در ساخت بالکن شیشه‌ای تاشو عموما از شیشه سکوریت با ضخامت 8 میلی‌متری استفاده می‌شود و ریل‌ها در سقف و کف بالکن قرار می‌گیرند. اتصالات غلتک بلبرینگ این نوع بالکن‌ها نیز از فولاد ضد زنگ است.

شیشه بالکن پنجره‌ای

در این مکانیسم ساخت بالکن شیشه‌ای، بسیاری از پانل‌ها ثابت هستند و فقط پانل یا پانل‌هایی وجود دارند که مانند پنجره، دارای لولا بوده و باز و بسته می‌شوند. این نوع از بالکن شیشه‌ای همچنین تمامی مزایای شیشه‌های بالکنی را دارد و فقط مکانیسم آن متفاوت است.

شیشه بالکن بدون قاب

در مواردی که بخواهید از منظره بیرون از ساختمان از داخل بالکن، بیشترین استفاده را داشته باشید و هیچ مانعی بین شما و مناظر بیرونی وجود نداشته باشد، بهترین گزینه، ایجاد شیشه بالکن بدون قاب یا فریم‌لس است. در این روش پانل‌های شیشه‌ای با کمترین یراق و بدون قاب در مکان‌های مورد نظر متصل می‌شوند. در این نوع از بالکن فقط در فواصل طولانی، پروفیل‌هایی برای تثبیت و نگهداری شیشه‌ها استفاده می‌شود.

بالکن با شیشه ریلی

بالکن‌های شیشه‌ای ریلی یکی دیگر از انواع پرکاربرد  بالکن شیشه‌ای  هستند. در این نوع از بالکن ها دو پروفیل نگهدارنده در دو طرف بالکن و ریل‌هایی باریک در سقف و کف بالکن وجود دارد که پانل‌های شیشه‌ای در درون‌ها آن به‌ صورت موازی حرکت می‌کنند، جابجا می‌شوند و یا جمع می‌شوند. باز و بسته ‌کردن و مدیریت پانل‌های شیشه بالکن ریلی بسیار ساده‌ است و همچنین شست‌وشوی پانل‌های آن نیز به‌آسانی انجام می‌شود.

 

ایجاد نرده شیشه‌ای بالکن

یکی دیگر از کاربردهای شیشه بالکن استفاده از آن‌ها به‌عنوان نرده شیشه‌ای هم در بالکن و هم در نقاط مختلفی از ساختمان مانند راه‌پله‌های داخلی و بیرونی ساختمان‌های تجاری، مسکونی و اداری است. در ساخت نرده‌های شیشه‌ای از بادوام‌ترین و ضخیم‌ترین نوع شیشه‌های بالکن استفاده می‌شود و یراق‌آلات آن‌ها نیز همگی از بهترین متریال و برندها هستند. مجموعه این عوامل باعث می‌شود بتوانید به استحکام و ایمنی این نوع از نرده‌ها اطمینان داشته باشید. همچنین از مزایای این نوع از پروژه‌های شیشه بالکنی می‌توان به امکان ایجاد طرح‌های زیبا بر روی این شیشه‌ها اشاره کرد.

رنگ شیشه بالکنی

در انتخاب رنگ شیشه بالکنی باید به عواملی مانند میزان عبور نور در انواع رنگ‌های شیشه بالکنی، هماهنگی یا هارمونی با دیگر اجزای نمای بیرونی و میزان استفاده از منظره بیرونی یا ایجاد حریم خصوصی دقت کرد. در حال برخی از رنگ‌های پرکاربرد در شیشه بالکنی عبارتند از:

شیشه شفاف یا بی‌رنگشیشه متمایل به رنگ سبزشیشه دودی با درجات مختلفشیشه برنزیانواع لمینت شیشه

در استفاده از شیشه بالکنی به این موارد توجه کنید

عوامل گوناگونی در تعیین قیمت پروژه‌های شیشه بالکنی تاثیرگذار هستند. یکی از عوامل، متراژ پروژه است؛ معمولا در پروژه‌هایی با متراژ بالا، قیمت اجرا برحسب متر مربع کمتر از پروژه‌هایی با متراژ پایین است. نوع ضخامت و رنگ شیشه هم می‌تواند در قیمت اثرگذار باشد. برای مثال شیشه‌های بالکنی لمینت سندبلاست شده کمی گران‌تر هستند. نوع مکانیسم شیشه باز و بسته شدن شیشه بالکن نیز در تعیین قیمت پروژه اثرگذار است.

"این مطلب تبلیغاتی است"

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شیشه های بالکنی استفاده از شیشه شیشه بالکنی کاربردهای شیشه شیشه های بالکن استفاده می شود شیشه بالکن شیشه بالکن بالکن شیشه ای شیشه ای شیشه ای بالکن ها شیشه ها پانل ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۴۳۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هزینه ساخت مسکن چند درصد افزایش یافته است؟

حمزه شکیب با نقد «فرمول قدیمی ملاک عمل دولت برای افزایش سالانه دستمزد و حق الزحمه مهندسان ناظر»، می‌گوید برای تعیین رقم حق الزحمه مهندسان ناظر در سال ۱۴۰۳، اگر مبنای محاسبه «رشد هزینه‌های ساخت‌وساز» باشد، این رقم ۱۰۰‌ درصد باید افزایش پیدا کند، اما تعرفه‌ای که سالانه برای این منظور ملاک عمل قرار می‌گیرد، ارقام خیلی کمتر را لحاظ می‌کند که برای مهندسان، چالش برانگیز است.

به گزارش ایسنا، وی بیان کرد: تعیین حق الزحمه مهندسان سازمان نظام مهندسی همواره با چالش مواجه می‌شود و تقریبا همه‌ساله این دغدغه در بین جامعه مهندسان وجود دارد که به این موضوع برمی گردد که یک مقررات ملی ساختمان داریم.

شکیب افزود: مبحث دوم روشی را برای تعیین تعرفه مطرح کرده است که این بنیان به ۱۸ سال قبل بازمی‌گردد که از آن زمان تاکنون بازنگری درآن انجام نشده است. آن تعرفه هیچ تطبیقی با هزینه ساخت واقعی ندارد و به همین دلیل از سال ۱۴۰۱ پیشنهاد داده ایم این موضوع به روزرسانی شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان گفته است، سال گذشته به وزارت راه و شهرسازی پیشنهاد دادیم یک شورای تعیین شکل بگیرد که تیرماه سال گذشته انجام شد، اما به علت عدم تشکیل جلسات در وزارت راه و شهرسازی هیچ نوع خروجی در این خصوص نداشته‌ایم؛ لذا این چالش همچنان لاینحل مانده است. قطعا نمی‌توانیم از روش مبحث ۲ مقررات ملی ساختمان برای تعیین حق الزحمه مهندسان استفاده کنیم.

شکیب اظهار داشت: ما انتظار داریم تعرفه مهندسان نیز به اندازه سازمان نظام پزشکی به میزان ۴۰ درصد باشد یا اینکه برابر با افزایش حقوق کارگران به میزان ۳۵‌ درصد باشد. البته اگر بر مبنای هزینه ساخت باشد قاعدتا باید ۱۰۰‌ درصد افزایش پیدا کند. اما به لحاظ شرایطی که در کشور وجود دارد توقع جامعه مهندسی آن است که به اندازه نظام پزشکی یا معادل رشد حقوق کارگران باشد.

دیگر خبرها

  • حریق گالن‌های قیر در پشت بام یک ساختمان در حال ساخت  
  • نکات مهم در طراحی و اجرای دکوراسیون مغازه لوازم تحریر
  • گردباد در نبراسکای آمریکا منازل مسکونی را ویران کرد
  • هزینه ساخت مسکن چند درصد افزایش یافته است؟
  • کاربرد انواع سنگ های مختلف
  • ساخت بلوک‌های بتنی از شیشه‌های دورریز توسط استارتاپ ایرانی
  • باید ساختمان‌های باشکوه در ایران ساخته شود
  • تن «سنگلج» می‌لرزد!
  • ساخت عظیم‌ترین پنجره شیشه‌ای رنگی جهان تمام شد
  • بازسازی ساختمان بلدیه با کاربری فرهنگی