Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از میزان، سیداحمد طباطبایی دبیر بورد ریه کودکان در کمیته علمی کرونا در پاسخ به این سوال که چند درصد از کودکان بر اثر ابتلا به کرونا دچار درگیری ریوی می‌شوند، گفت: آمار کودکانی که بر اثر ابتلا به کرونا دچار عوارض ریوی شده‌اند، بسیار پایین بوده و این مقدار به نسبت آمار درگیری ریه در بزرگسالان که در پیک‌های مختلف آمارهای متفاوتی در خصوص آن عنوان شده، بسیار کمتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: البته نمی‌توانیم بگوییم که تعداد کودکانی که بر اثر ابتلا به کووید دچار درگیری ریه می‌شوند، قابل چشم پوشی است، اما این مقدار نسبت به آمار درگیری ریه بزرگسالان که گفته می‌شود دو سوم آن‌ها در صورت ابتلا به کرونا با درگیری ریه مواجه می‌شوند، از اهمیت چندانی برخوردار نیست. همچنین میزان شدت درگیری هم بین آن‌ها تفاوت دارد و در کودکان بسیار کمتر است. خوشبختانه بین بزرگسالان هم با انجام واکسیناسیون بسیار کاهش یافته است.  

این فوق تخصص ریه کودکان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه برنامه ستاد کرونا برای واکسیناسیون کودکان زیر ۱۲ سال چیست، اظهار کرد: در کشور ما فعلا برنامه‌ای برای واکسیناسیون افراد زیر ۱۲ سال وجود ندارد، اما در بسیاری از کشورها از جمله چین و امارات مجوز تزریق واکسن سینوفارم و سینووک برای این گروه سنی صادر و واکسیناسیون آغاز شده است.

وی توضیح داد: ما باید نتیجه تزریق واکسن به افراد زیر ۱۲ سال را در کشورهای دیگر مورد بررسی قرار دهیم و ارزیابی کنیم که آیا واکسن برای آن‌ها با عوارضی همراه است یا نه. سپس براساس نتایج به دست آمده در این خصوص و همچنین این موضوع که تزریق واکسن چه میزان برای گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال با عارضه همراه بوده است، درباره واکسیناسیون افراد زیر ۱۲ سال تصمیم‌گیری می‌شود.
 

کد خبر 636434 برچسب‌ها کودکان كرونا در ايران واکسن کرونا

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: کودکان كرونا در ايران واکسن کرونا درگیری ریه زیر ۱۲ سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۴۴۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش ٢ ساعته نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به مصدوم دارای عارضه قلبی در ارتفاعات شیوه بیرو اشنویه

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،حمید محبوبی؛مدیرعامل هلال احمر آذربایجان غربی گفت:ساعت ۱۳:۵۵ ظهر روز شنبه ۱۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳؛ درخواست نیروهای اورژانس جهت دسترسی به مصدوم در ارتفاعات شیوه بیرو اشنویه به مرکز کنترل عملیات هلال احمر استان گزارش شد.    وی افزود:دو تیم از نجاتگران هلال‌احمر اشنویه بلافاصله به محل حادثه اعزام شدند.   محبوبی گفت:پس از ۲ ساعت جستجو در ارتفاعات ،نجاتگران به مصدوم دسترسی پیداکردند و بعد از  انجام CPR و اقدامات احیای قلبی و ریوی مصدوم به عوامل اورژانس تحویل داده شد.   وی افزود:مصدوم این حادثه مرد ۶۰ ساله بود که به همراه خانواده به کوهستان رفته و در آنجا دچار ایست قلبی شده بود.

دیگر خبرها

  • دستبند پلیس بر دستان قاتلان جوان ۲۳ ساله‌ حاجی آبادی
  • اعلام برنامه‌های حرم حضرت معصومه (س) به‌مناسبت دهه کرامت/برگزاری جشن‌های دهه کرامت در ۲۰۱ نقطه جهان
  • اعلام برنامه‌های حرم حضرت معصومه (س) به‌مناسبت دهه کرامت
  • قتل جوان ۲۳ ساله با چاقو در نزاع و درگیری/ عاملان قتل دستگیر شدند
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • تلاش ٢ ساعته نجاتگران هلال احمر برای دسترسی به مصدوم دارای عارضه قلبی در ارتفاعات شیوه بیرو اشنویه
  • درمان دردهای عضلانی و مفصلی با حرکات اصلاحی ورزشی +تصاویر
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • مسابقات برنامه‌نویسی و رباتیک کودکان و نوجوانان در دانشگاه شریف
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد