Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@15:18:11 GMT

از خاک تا آسمان ابراندود

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۲۴۶۴۱

از خاک تا آسمان ابراندود

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، نمایشگاه نقاشی‌های جواد علیمحمدی اردکانی از تاریخ ۲۱ آبان در گالری آرتیبیشن برگزار می شود. هدف از نمایش این آثار علاوه بر اهمیت تکنیک و زیبایی شناسی هنری در نهیبی است که به مخاطب و نوع نگرش‌ و برداشتش از طبیعت پیرامونش دارد.
اردکانی که پژوهش هنر را در مقطع دکترا آموخته، پیش از این مجموعه  آثارش در هفده نمایشگاه گروهی و انفرادی از جمله گالری‌های لاله، باران، درسا، اکو و فرمانفرما به نمایش در آمده است و طی سه دهه فعالیت اکنون با مجموعه زمین به گالری آرتیبیشن می‌آید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در بیانیه توضیحی این نمایشگاه نوشته شده: از خاک و خُرده سنگ تا کوه‌های سترگ و از مِهِ سیال تا آسمان ابراندود، نه در درخشان‌ترین ساعاتِ نورانی روز، بلکه در لحظاتی که جلوه‌ی "زمین" با کژتاب‌های نورِ غروب یا صبحگاهان و یا تیرگی شباهنگامی که هیأت و هیبتِ این عناصر حادثه‌ی «زمین-بودگی» را ممکن کرده، موجِد پویاییِ تکاملیِ نگاهِ به "زمین" در مجموعه‌ای است که جواد علیمحمدی اردکانی به همین نام فراهم آورده است.

تأثیر سایه‌ها یا تجلیِ شگفت‌انگیز نور خورشید در پیکره‌ی ابرها و یا پرهیبِ حس‌انگیز تاریک و روشنِ شبانگاهی بر دامنه و قامت کوه‌ها انتخاب و بازآفریده شده‌اند تا دیالکتیکی از تلفیق ادارک دیداری مخاطب از عناصر سختِ زمین، درهم‌تنیده با عناصرِ نرم آن به وجود ‌آورد.
نمایشگاه زمین از ۲۱ آبان تا ۳۰ آبان برای نمایش عمومی برپاست و بازدید از این نمایشگاه هر روزه از ساعت ۱۱ صبح تا ۲۰ و در روزهای تعطیل از ساعت ۱۶ تا ۲۰ با هماهنگی قبلی امکان‌پذیر خواهد بود. 
علاقه‌مندان می‌توانند برای تماشای آثار از نزدیک با رعایت پروتکل‌های بهداشتی به نشانی: خیابان شریعتی، پایین‌تر از حسینۀ ارشاد، نرسیده‌ به همت، گل‌نبی (غرب)، میدان احمدی‌روشن (کتابی)، خیابان ساسانی‌پور، خیابان دریا (قندی)، شماره شش، گالری آرتیبیشن مراجعه نمایند. 
همچنین نمایشگاه برای افرادی که در قرنطینه به سر می‌برند، به صورت آنلاین و همزمان با آغاز نمایشگاه در سایت آرتیبیشن دایر خواهد شد. 

برچسب‌ها هنرهای تجسمی گالری گردی نقاشی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هنرهای تجسمی گالری گردی نقاشی هنرهای تجسمی گالری گردی نقاشی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۴۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای فلسطینی، عناصر اشغالگر را در «طولکرم» هدف قرار دادند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، رسانه‌های خبری گزارش دادند که ۲ جوان فلسطینی در جریان درگیری‌های مسلحانه با عناصر صهیونیست در اطراف ایست بازرسی سالم واقع در نزدیکی جنین در کرانه باختری به شهادت رسیدند.

شبکه فلسطین الیوم نیز گزارش داد که گردان‌های الاقصی مستقر در طولکرم با نظامیان صهیونیست که به این شهر یورش برده بودند درگیر شدند.

در این درگیری که به صورت مشخص در محور میدان السلام طولکرم رخ داد نیروهای فلسطینی موفق شدند عناصر متجاوز را گلوله باران کنند.

نیروهای مقاومت با عناصر اشغالگر در منطقه یعبد واقع در جنوب غرب جنین نیز درگیر شده و به سمت آنها تیراندازی کردند.

در همین راستا گردان‌های قدس شاخه جنین اعلام کردند که رزمندگان فلسطینی موفق شدند منطقه اشغالی شاکید را با شلیک گسترده گلوله هدف قرار دهند.

کد خبر 6089498

دیگر خبرها

  • تیر و کمان در زمین‌های تنیس شیرودی! / فدراسیون تماشاگر حراج کورت‌های تنیس
  • انتشارات شهید کاظمی با ۶۰ عنوان جدید به نمایشگاه کتاب می‌آید
  • هشدار جدی درباره نقشه جدید نفوذی‌ها در ایران
  • غیبت قمری آنتارس چه زمانی رخ می‌دهد؟
  • چگونه می‌شود خورشید زمین را روشن کند اما فضا تاریک باشد؟
  • نیروهای فلسطینی، عناصر اشغالگر را در «طولکرم» هدف قرار دادند
  • برگزاری جشن تولد برای مجموعه کتاب‌های پیامبران اولوالعزم در نمایشگاه کتاب
  • برپایی نمایشگاه عکس‌های قدیمی سنندج
  • شعار سی‌وپنجمین نمایشگاه کتاب تهران پیام‌های مهمی دربر دارد/ پنجره‌ای گشوده به تمدن ایران زمین
  • افزایش سرانه ورزشی دانش آموزان گنبدکاووس با افتتاح یک زمین چمن مصنوعی