Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،امیر زمانی مقدم رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری  قوچان گفت: با هدف  اجرای ماده ۳ قانون حفاظت و بهره برداری ازجنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور و نیز به منظور دستیابی به مهم‌ترین اهداف سازمانی تاکنون ۱۰ درصد از مدیریت مراتع این شهرستان به افراد محلی و مرتع داران واگذار شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او هدف از این طرح را جلب مشارکت مرتع‌داران و نیز توسعه و بهره‌برداری صحیح از مراتع با کمک جوامع محلی عنوان کرد و افزود: به همین منظور تاکنون بیش از ۱۰ درصد مساحت مراتع شهرستان به میزان ۲۸ هزار و ۳۱۹هکتار در غالب ۲۰ طرح مرتع‌داری به دامداران  قوچان احاله مدیریت‌شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری  قوچان رویکرد اقتصادی و بهره‌مندی از استعداد‌های مراتع باهدف کاهش وابستگی دام به علوفه مراتع را یکی دیگر از اهداف این طرح دانست و ادامه داد: از ابتدای امسال  تاکنون ۱۱ طرح مرتع‌داری به مساحت ۱۱ هزار و ۳۴۱هکتار پس از تأیید کمیته فنی در حال انجام و پیگیری امور قانونی برای  احاله مدیریت است.

زمانی بیان کرد: یکی دیگر از اقدامات منابع طبیعی  برای حفاظت از مراتع مدیریت کنترل دام است و  هر ساله در زمان فصل چرای دام و کوچ دام‌ها به مراتع برای  کنترل زمان ورود و خروج و تعداد دام مجاز در مراتع، نیرو‌های حفاظتی و یگان حفاظت در مراتع حضور یافته و نسبت به مدیریت و کنترل پروانه چرای دام بهره‌برداران اقدام می‌کنند.

او با اشاره به این موضوع که عوامل متعددی مانند چرای بیش‌ازحد، بهره‌برداری غیراصولی و بیش از ظرفیت و مواردی مانند حریق تاکنون آسیب‌های متعددی به این مراتع وارد کرده است تصریح کرد: پارسال۳۱ مورد حریق در مراتع این شهرستان به وقوع پیوست که در پی بروز این حوادث بیش از ۶۵۰ هکتار از مراتع درگیر حریق شد.

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری  قوچان تأکید کرد: امسال به همین مناسبت نخستین مانور اطفای حریق اراضی ملی استان خراسان رضوی در منطقه «زوباران» شهرستان قوچان با حضور نیرو‌های منابع طبیعی ۶ شهرستان مشهد، طرقبه و شاندیز، کلات، درگز، سرخس و چناران برای افزایش توان مقابله با حوادث طبیعی و حریق برگزار شد.

زمانی اظهار کرد: امیداست با احاله مدیریت طرح‌های مرتع‌داری شاهد مشارکت بیشتر دامداران در مدیریت و حفاظت و توسعه و بهره‌برداری هرچه بیشتر مراتع باشیم.

منبع: خبرگزاری بازار

انتهای پیام//م.م

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: منابع طبیعی قوچان مراتع طبیعی بهره برداری از جنگل ها منابع طبیعی بهره برداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۴۶۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم

صاحب یک خودروی پراید در عراق، وسیله نقلیه‌اش را در محل تعیین شده برای جرثقیل پارک کرد. مالک جرثقیل نیز راننده پراید را به شیوه خودش مجازات کرد.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • خبر شکستن یک سد معیشتی در ساوه چه بود؟
  • یک میلیون و ۵۰۰ هزار متر مکعب سیلاب در گلستان مهار شد
  • معرفی استان کرمانشاه به عنوان مرکز پشتیبانی غرب کشور در سوانح و بلایای طبیعی
  • لزوم حضور به موقع در بحران‌های طبیعی/وقوع۳۰ آتش‌سوزی در مراتع سقز
  • اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها ضرورت دارد
  • ضرورت اختصاص پنل‌های خورشیدی برای تأمین درآمد پایدار دهیاری‌ها
  • محصولات مرتعی نیشابور، سرمایه‌ای رو به نابودی
  • بهره مندی ۶۸ روستای قزوین از نعمت گاز طبیعی
  • جریمه راننده پراید به سبک جرثقیل‌داران! + فیلم
  • توجه به توریسم درمانی در ساخت بیمارستان کلاهدوز قوچان مؤثر است