Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-01@12:24:44 GMT

مرگبارترین بزرگراه‌های تهران در حوادث رانندگی

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۲۴۷۴۷

مرگبارترین بزرگراه‌های تهران در حوادث رانندگی

به گزارش «تابناک»، سرهنگ علی همه خانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه یکی از دغدغه های پلیس در حوزه اطلاع رسانی، فرهنگ سازی از طریق رسانه ها و مدیوم های مختلف است، گفت: در تلاشیم تا از این طریق بتوانیم در بحث آموزش و فرهنگ ترافیک به کاهش آمار تلفات برسیم اما متاسفانه گویا مردم در خصوص مباحث ترافیکی و به خصوص کاهش تخلفات که منجر به کاهش تصادفات و در نتیجه تلفات می شود، چندان توجه خاصی ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه مردم حوادثی را که در مقابل چشمشان رخ می‌دهد، جدی نمی‌گیرند، اظهارکرد: جای سوال است که چرا مرگ هفته ای ۱۰ نفر از شهروندان بر اثر تصادف درتهران جدی گرفته نمی‌شود؟

وی درباره آمار تصادفات شش ماهه اول سال ۱۴۰۰ در سطح معابر شهر تهران نیز گفت: اداره تصادفات پلیس راهور اعلام کرده که هر دو روز تعداد سه نفر از شهروندان در اثر حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند و بر این اساس حدود ۴۶ درصد از متوفیان حوادث رانندگی سطح معابر تهران مربوط به موتورسیکلت سواران و  ۳۹ درصد عابرین پیاده و ۱۵ درصد راننده و سرنشین خودرو بودند که با رعایت قانون و ایمنی در رانندگی می توانستند امروز کنار خانواده شان باشند.

همه خانی ادامه داد: آمار پلیس در بحث تصادفات بزرگراهی حاکی از آن است که ۵۳ درصد تصادفات فوتی در معابر بزرگراهی شهر تهران به وقوع پیوسته که به ترتیب بزرگراه آزادگان، بزرگراه امام علی (ع)، بزرگراه لشگری و بزرگراه امام رضا (ع) بیشترین حوادث رانندگی را دارا هستند.

وی افزود: عدم توجه به جلو که بخشی از آن مرتبط با ماجرای خطرناک استفاده از موبایل حین رانندگی است و هر مساله دیگری که ایجاد حواس پرتی وعدم تمرکز حین رانندگی کند، مدام بر این آمار متاثر کننده می افزاید.

منبع: تابناک

کلیدواژه: طرح جهش تولید مسکن کامبیز درم بخش مهاباد مذاکرات وین پلیس راهنمایی و رانندگی بزرگراه های تهران مرگبارترین بزرگراه ها تصادفات رانندگی طرح جهش تولید مسکن کامبیز درم بخش مهاباد مذاکرات وین حوادث رانندگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۴۷۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ درصد جرایم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود/ دو علت بروز خطا

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار تیمور حسینی اظهار داشت: دو موضوع باعث اشتباه ارسال شدن جرایم رانندگی است؛ یک، موضوع کیفیت دوربین‌ها و دو، دستکاری ارقام پلاک خودرو توسط برخی از رانندگان است.

وی افزود: این دو عامل باعث شده است ۵ درصد جرایم رانندگی اشتباهی برای افراد ارسال شود که برای پاک کردن این جرایم اشتباه، افراد به مراکز پلیس راهور مراجعه کنند.

حسینی بیان کرد: البته سامانه رسیدگی غیرحضوری یا اینترنتی به اعتراضات در دست آماده‌سازی است و امیدواریم به‌زودی یعنی در سال ۱۴۰۳ بتوانیم این سامانه را معرفی و رونمایی کنیم تا دیگر برای اعتراض به تخلفات رانندگی نیاز به مراجعه حضوری نباشد.

رئیس پلیس راهور در پایان گفت: در سال گذشته ۱۵۷ میلیون جریمه برای رانندگان متخلف صادر شده است.

کد خبر 6092109

دیگر خبرها

  • داداش کلاه یادت نره 
  • پلیس راهور تهران: استفاده از موبایل عامل ۴۶ درصد از تصادفات است
  • پلیس راهور : ۴۶ درصد تصادفات مربوط به تلفن همراه است
  • پلیس علت اکثرتصادف‌های رانندگان ایرانی را فاش کرد
  • مرگبارترین اتوبان‌های تهران را بشناسید
  • ۵ درصد جرائم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود
  • ۵ درصد جرایم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود/ دو علت بروز خطا
  • عامل ۴۶ درصد تصادفات ؛ یک عادت بد در رانندگی!
  • چند درصد جریمه های رانندگی اشتباهی است؟ ؛ توضیحات مهم رئیس پلیس راهور
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در شهرستان فریدن