Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@11:59:25 GMT

«دشت خاموش» نگاه ژورنالیستی ندارد

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۲۴۷۷۶

«دشت خاموش» نگاه ژورنالیستی ندارد

تورج اصلانی در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا بیان کرد: این فیلم سینمایی بر اساس سینما و نه بر اساس رخدادهای روز ساخته شده است و در حقیقت نگاه ژورنالیستی به قضیه ندارد.

وی با اشاره به فیلمنامه دشت خاموش افزود: من به دوستان به ویژه آن دسته از کسانی که علاقه مند سینماگری و تصویرگری هستند یعنی اساسا کارشان را در سینما روی تصویر گذاشته اند تا کلام، توصیه می‌کنم حتما این فیلم را در سینماهای هنروتجربه ببینند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این فیلمبردار مطرح سینما ادامه داد: از نظر من «دشت خاموش» علاوه بر ارزش های بصری ویژه، کارگردانی متینی دارد که باید فیلم را دید. 

 از آنجاکه متن این فیلم سینمایی برگرفته از اجتماع امروز ما در مقابل قصه ای است که در یک رخدادگاه ویژه مانند کوره پز خانه روایت می شود و نگاه جامع شناختی خوبی دارد، قابل تجلیل است. 

تندیس شیر بهترین فیلم بخش افق‌ها از فستیوال ونیز سال ۲۰۲۰، تندیس بهترین فیلم از فستیوال هنگ کنگ سال ۲۰۲۱، تندیس بهترین بازیگر مرد برای علی باقری از فستیوال هنگ کنگ سال ۲۰۲۱، بهترین تدوین برای سارا یاوری از انجمن بین‌المللی منتقدان و روزنامه نگاران سراسر جهان سال ۲۰۲۱، نشان فیپرشی از فدراسیون بین‌المللی منتقدان فیلم سال ۲۰۲۰، تندیس بنیاد فای (اعتماد ملی ایتالیا) سال ۲۰۲۱، جایزه بهترین فیلم از فستیوال سابورسیو کرواسی سال ۲۰۲۱ و جایزه بهترین فیلمبردار سال آسیا برای مسعود امینی‌تیرانی و جایزه بهترین فیلم از نگاه تماشاگران جوان هفتمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم بوگوتا از جمله افتخارات این فیلم سینمایی است. 

علی باقری، فرخ نعمتی، مهدیه نساج، تورج الوند، مجید فرهنگ، ناصر علاقمندان، راضیه ایرانی، نرگس امینی، محسن یگانه، مهتاب خوش‌منش، شقایق آقازاده، اهورا بهرامی، پارسا و ارشا سبحانی، برسام بهرامی، مینا سرقره در این فیلم بازی کرده‌اند.

برچسب‌ها تورج اصلانی هنر و تجربه اکران فیلم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تورج اصلانی هنر و تجربه اکران فیلم تورج اصلانی هنر و تجربه اکران فیلم بهترین فیلم سال ۲۰۲۱

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۴۷۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شمس‌آباد

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، جلال ملکی سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران درباره جزئیات حادثه آتش‌سوزی درشمس آباد گفت: در ساعت ۱۳:۵۷ ظهر امروز در پی تماس‌های شهروندان با سامانه ۱۲۵ سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران یک مورد حادثه آتش‌سوزی در شهرک صنعتی شمس‌آباد در اتوبان قم اطلاع داده شد.

وی با بیان اینکه این منطقه خارج از محدوده فعالیت آتش‌نشانی شهرداری تهران است، ادامه داد: با توجه به حجم تماس‌های شهروندان همکاران ما در ستاد فرماندهی با استعلام از محل و درخواست کمک از سوی آن‌ها یک ایستگاه کمکی به همراه خودرو‌های پشتیبانی به محل حادثه اعزام شد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران خاطرنشان کرد: عوامل آتش‌نشانی شهرک صنعتی شمس آباد و باقرشهر در محل حضور داشتند. آتش‌نشانان تهران در محل حادثه مشاهده می‌کنند در یک کارخانه بزرگ مسقف به وسعت دو هزار متر که محل تولید مبلمان‌های پلیمری بوده، بسیار قابل اشتعال است. حدود ۷۰ درصد محل کاملا شعله‌ور بود و سقف‌ها تخریب شده بود.

ملکی تصریح کرد: به گفته افرادی که در محل حضور داشتند، ظروف رنگ و تینر و رزین و مواد اولیه در حجم زیاد در این کارگاه وجود داشت و در مجاورت آن یک کارگاه مواد پتروشیمی نیز وجود داشت که آتش‌نشانان با تعامل ایجاد شده بین آتش‌نشان‌های مراکز مختلف به سرعت وارد عمل شده و در حال حاضر بخش زیادی از آتش خاموش شده، اما همچنان خاموش کردن آتش ادامه دارد و با توجه به تخریب سقف‌ها کار خاموش کردن آتش و لکه‌گیری کمی زمانبر خواهد بود.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی شهرداری تهران افزود: اطلاعات تکمیلی متعاقبا اعلام می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • آتش‌سوزی گسترده در شهرک صنعتی شمس‌آباد
  • واکنش باخ به دوپینگ شناگران چینی
  • ۳ جایزه و یک تقدیر از سینمای ایران در جشنواره مسکو
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای فیلمساز ایرانی
  • جایزه بهترین مستند جشنواره فیلم مسکو برای سام کلانتری
  • دو بازی ایرانی نامزد جایزه MENA Games Industry شدند
  • اهدای تندیس عباس خاکی به ۱۰ روحانی در قم
  • بسکتبال NBA | استفن کری، بهترین بازیکن کلاچ سال
  • پنج بازیکن برتر تاریخ فوتبال از نگاه جمال موسیالا
  • نصب تندیس گونه درنا به مناسبت هفته زمین پاک در چالدران