Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@03:50:42 GMT

کمبود کتب درسی در استان ایلام موردی است

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۲۴۷۹۷

کمبود کتب درسی در استان ایلام موردی است

گروه استان‌ها - تامین کتب درسی دانش‌آموزان‌ در ایلام دچار مشکل است، دانش‌آموزان و اولیاء نگران و مسئولان می‌گویند؛ موردی است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام،‌ درحالی کلاس‌های درس حضوری براساس تایید ستاد ملی مقابله با کرونا رسماً کارشان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و ضوابط خاصی آغاز کرده‌اند که مشکل کمبود کتب درسی در برخی مناطق مثل استان ایلام دانش‌آموزان و البته والدین آنها را نیز درگیر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این زمینه آن گروه از دانش‌آموزان هنوز موفق به دریافت کتب درسی خود نشده‌اند یا اینکه کتب تحویل داده شده دارای نقص‌ است می‌گویند؛ بعد از حدود دوسال که دوباره به کلاس درس بازگشته‌اند به این امید که مشکلات گذشته و کمبودهای آموزشی خود را برطرف کنند اکنون باید بدون کتاب سرکلاس حاضر شوند و آموزگاران نیز برای انتقال مفهومی درگیر شده‌اند.

محمد فتاحی اولیاء یکی از دانش آموزان مقطع راهنمایی در ایلام با بیان استرس موجود خانواده‌ها برای نبود کتاب درسی فرزندان خود در ایلام  به خبرنگار تسنیم در ایلام گفت: گرانی نوشت افزار و مشکل تامین کتاب درسی موجب نگرانی دانش آموزان و اولیاء آنان برای آغاز سال تحصیلی  به صورت حضوری در ایلام شده است.

این شهروند ایلامی به تمرکز تهیه کُتب درسی دانش آموزان در سامانه وزارت آموزش و پرورش نیز اشاره و بیان داشت: وقتی تهیه و توزیع کتاب در اختیار خود مسئولان آموزش و پرورش است نباید چنین نابسامانی وجود داشته باشد و دانش آموزان بلاتکلیف باشند.

وی خاطر نشان کرد: تهیه کتاب دانش آموزان که در بازار کتاب ممکن نیست، دانش آموز بدون کتاب نیز حضورش در مدرسه معنی ندارد چرا که بدون کتاب چگونه بتواند تکالیف خود را انجام دهد.

این شهروند ایلامی از مسئولان آموزش و پرورش خواست و گفت: برای این مشکل چاره ای بیندیشند به این دلیل که دانش آموزان واقعا از نظر کیفیت آموزان از زمان آغاز همه‌گیری درگیر مشکلات عمده‌ای شده‌اند.

ریاحی، دیگر شهروند ایلامی که با مشکل تامین کتاب درسی برای فرزند خود مواجه است نیز به خبرنگار تسنیم در ایلام گفت: کتاب مقطع دبیرستانی رشته ریاضی با گذر نزدیک به دوماه از سال تحصیلی  برای فرزندم مهیا نشده است.

وی از مسئولان آموزش و پرورش استان ایلام خواست و گفت: توزیع کتب درسی فقط از طریق سفارش سامانه کتب انجام می‌شود، ما هم سه ماه  پیش(شهریور 1400) این کار را کرده‌ایم، حداقل فکری برای تامین و توزیع کتاب درسی بین دانش آموزان داشته باشید.

دلایل عدم توزیع کتاب درسی برخی دانش‌آموزان/ اعلام شماره تماس برای پیگیری مشکلاتکلاس‌های درس دانش‌آموزان از نیمه آبان حضوری می‌شود/ کمبود کتاب درسی نداریمدلایل عدم توزیع کتاب درسی برخی دانش‌آموزان اتباع

حشمت اله وردی وجود مشکل کمبود دانش‌آموزان در ایلام را موردی عنوان کرد و اظهار داشت: کمبود کتاب در ایلام گسترده نیست و تنها مواردی اندک در این زمینه مشکل دارند.

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش استان ایلام گفـت: کتب درسی در سال تحصیلی جاری مربوط به دانش آموزانی بوده که به دلایل مختلفی نظیر تغییر رشته تحصیلی موفق به دریافت برخی کتب نشده‌اند.

وی با ذکر اینکه این مشکل جزیی است و بیشتر دانش آموزان  با این مشکل مواجه نیستند بیان داشت: فهرست کتاب‌های مورد نیاز به وزارت ارسال شده است و تا پایان هفته جاری این مشکل مرتفع خواهد شد.

انتهای پیام/180/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آموزش و پرورش توزیع کتاب دانش آموزان استان ایلام کتاب درسی کتب درسی شده اند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۴۷۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند؟

برخی رسانه‌ها مدعی توهین به بنیانگذار رهبر انقلاب اسلامی در کتاب درسی سیستم آموزشی در هندوستان شدند.

به گزارش فارس، طی روز‌های گذشته برخی کانال‌های تلگرامی با انتشار تصویری از یک کتاب مدعی شدند که در کتاب‌های درسی آموزش و پرورش هند به امام خمینی (ره) بنیانگذار انقلاب توهین کرده‌اند.

در این کتاب تصویر بنیانگذار انقلاب اسلامی در کنار برخی جنایتکاران منتشر شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که این کتاب به هیچ وجه کتاب درسی نظام آموزشی هندوستان نیست و یک موسسه خصوصی است.

همچنین مدیر این موسسه با انتشار نامه‌ای ضمن عذرخواهی از این اشتباه و قول اصلاح فوری این اقدام نوشت: «صمیمانه‌ترین پوزش خود را از این اشتباه اعلام می‌داریم و در حال انجام اقدامات فوری برای اصلاح این اشتباه هستیم.»

برخی معتقدند منتشرکنندگان این شایعه در فضای رسانه‌ای، تلاش دارند تا روابط بین دو کشور هند و ایران را تضعیف کنند.

tags # هند سایر اخبار اسرار تکامل آلت‌ جنسی؛ رابطه جنسی انسان‌های اولیه مثل گوریل‌ها بود؟ (تصاویر) «زو»؛ گاو عقیم و غول‌پیکری که توسط انسان‌ها به وجود آمد! (تصاویر) عجیب و باورنکردنی؛ اجساد در این شهر خود به خود مومیایی می‌شوند (تصاویر) کشف پرنده‌ عجیبی که سمت راست بدنش نر است و سمت چپش ماده!

دیگر خبرها

  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی
  • ماز مارکت؛ بهترین سایت برای خرید کتاب کمک درسی
  • بعضی معلمان استان نذر خدمت انجام می‌دهند
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • سفری به دنیای توپولوژی
  • جانمایی نامناسب مدارس در گرگان مشکل ساز شده است
  • ماجرای جنجالی اهانت به امام خمینی (ره) در کتاب درسی هند؟
  • پاسخ بامزه یک دانش‌آموز به تمرین کتاب درسی
  • اهانت به امام خمینی(ره) در کتاب درسی هند؟
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد