Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@08:00:11 GMT

نماینده مجلس: احداث تالار مرکزی شیراز شتاب گیرد

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۲۴۸۰۷

نماینده مجلس: احداث تالار مرکزی شیراز شتاب گیرد

جعفر قادری دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بدون تردید بهره‌برداری از تالار مرکزی شیراز به عنوان رخدادی خوب در فعالیت‌های فرهنگی استان، زمینه‌ مساعدی را برای فعالیتهای هنرمندان و فرهنگوران شیراز فراهم خواهد کرد.

طرح احداث تالار مرکزی شیراز در زمینی به مساحت ۱۸هزار مترمربع در محل ساختمان قدیمی سیلوی شهر سال ۱۳۹۰ کلنگ زنی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برای این مجموعه سالن همایش دو هزار نفری با زیربنای چهار هزار مترمربع، گالری نمایش آثار هنری، اتاق مخصوص تمرین موسیقی و تئاتر، کارگاه ساخت دکور، کتابخانه تخصصی، فضای نگهداری ادوات موسیقی و… در نظر گرفته شده است و در زمان بهره‌برداری، بزرگترین مجموعه فرهنگی شیراز خواهد بود.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ۲۲ مهرماه ۱۴۰۰ در سفر استانی دولت به فارس در بازدید از محل طرح تالار مرکزی شیراز با بیان اینکه این پروژه ۲۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و متاسفانه چندین سال است که کار ساخت آن متوقف مانده است، اظهار داشت: شیراز مهد هنر و فرهنگ ایران زمین است و بایستی متناسب با این جایگاه تاریخی زیرساخت های فرهنگی در این کلانشهر فراهم شود که ۲۰۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات سفر استانی رئیس جمهوری برای تکمیل تالار مرکزی شیراز اختصاص یافته است.محمد مهدی اسماعیلی بیان کرد: ظرف سه سال آینده تالار مرکزی شیراز به بهره برداری خواهد رسید که پیگیری های لازم برای این مهم و تخصیص های سالانه انجام خواهد شد.

تلاش نمایندگان مجلس برای ارتقای زیرساخت‌های استان
قادری نماینده مردم شیراز و زرقان همچنین در بخش دیگری از گفت و گو با خبرنگار ایرنا گفت:‌ نمایندگان مردم استان در مجلس تلاش خوبی در زمینه توسعه و تقویت زیرساخت های مذهبی، فرهنگی و ورزشی در استان فارس انجام داده و سعی کرده‌اند از ظرفیت بخش خصوصی برای تحقق این امر استفاده شود.
عضو مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: توسعه زیرساخت‌های فرهنگی، مذهبی و ورزشی از اهمیت بسیاری برخوردار است و ما تمام تلاش خود را به کار گرفتیم تا از ظرفیت بخش‌ غیردولتی و منابعی که خارج از اعتبارات دولتی در اختیار داریم برای توسعه زیرساخت‌های فرهنگی از جمله تالار مرکزی شیراز استفاده کنیم.
وی افزود: به منظور توسعه زیرساخت‌های ورزشی طرح حمایت از ورزش و ورزشکاران در مجلس مطرح شد که این طرح در کمیسیون فرهنگی بررسی شده و تسهیلات قابل توجهی هم برای سرمایه‌گذاران بخش‌های خصوصی و غیردولتی در نظر گرفته‌ایم و اعتقاد داریم که این امر کمک‌شایانی به افراد فعال در عرصه ورزشی خواهد کرد.

فعال‌سازی ظرفیت گردشگری در فارس
قادری یادآور شد:درصدد هستیم که ظرفیت های مختلف استان فارس را در حوزه گردشگری فعال کنیم و از آثار تاریخی که در تخت جمشید و پاسارگاد و دیگر نقاط استان فارس وجود دارد و همچنین ظرفیت‌های مذهبی، علمی و ورزشی در حوزه گردشگری بهره ببریم.
وی بیان داشت:برای توسعه صنعت گردشگری بایستی تسهیلات کافی فراهم شود و محدودیت ها را از بین ببریم. همچنین سرمایه‌گذاری‌های لازم برای جذب گردشگر انجام شود.
عضو هیأت علمی دانشگاه شیراز اضافه کرد:چهار طرح در بحث حمایت و بازآفرینی بافت‌های تاریخی در دوره های مختلف مصوب شده است که «اصلاح قانون حمایت از احیای بافت‌های تاریخی اطراف حرم» آخرین طرح ما در این زمینه به شمار می‌رود.
وی ابراز داشت: امیدواریم مجموعه این اقدامات کمک کند تا زیرساخت‌های فرهنگی نیز پا به پای توسعه زیرساخت‌ها در سایر بخش‌ها تقویت شود.

تلاش‌ها در حوزه بهبود وضعیت استان در زمینه آب، راه و انرژی
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اقدامات ارزشمندی برای توسعه زیرساخت‌های فارس در حوزه آب، برق و گاز و بهبود وضعیت راه‌های استان انجام شده است.
قادری اظهار کرد: در مدت یک سال و اندی که از عمر مجلس یازدهم می‌گذرد، چندین اقدام ارزشمند و اساسی برای توسعه استان فارس صورت گرفته است.
عضو مجمع نمایندگان استان فارس ادامه داد: ما موفق به دریافت مجوز برای انتقال ۴۰۰ میلیون متر مکعب آب به استان فارس شدیم تا از این طریق بتوانیم مشکل دسترسی صنایع استان به آب را برطرف کنیم.
وی افزود: تلاش زیادی برای تصویب طرح‌هایی از جمله طرح رگولاتوری برق و طرح‌هایی برای حمایت از صنعت برق داشته‌ایم. همچنین در توییتی اعلام کردیم که شرکت برق منطقه‌ای باید ممنوعیت‌ها و محدودیت‌هایی که برای حل مشکلات صدور مجوز برای پیشبرد اهداف تولیدکنندگان وجود دارد را برطرف کند.

تلاش برای حل مشکل برق ۲۰ واحد تولیدی
 ۲۰ واحد تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی شیراز هم اینک مشکل تامین برق دارند و باید مشکل آنها رفع شود تا این واحدها بتوانند بدون دغدغه به اشتغالزایی و فعالیت‌های خود ادامه بدهند.
قادری بیان کرد: ۲۰ واحد تولیدی در منطقه ویژه اقتصادی شیراز هم اینک مشکل تامین برق دارند و باید مشکل آنها رفع شود تا این واحدها بتوانند بدون دغدغه به اشتغالزایی و فعالیت‌های خود ادامه بدهند.
نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: عمده ترین مشکل شهرک صنعتی سروستان ۲، شهرک صنعتی بیضا یا شهرک صنعتی که در شهرستان زرقان در حال راه‌اندازی است، عدم دسترسی به برق و آب است که ما در تلاش برای رفع این مشکلات هستیم.
نایب رئیس کمیسیون جهش تولید مجلس عنوان داشت: هرچند تولیدکنندگان هنوز هم با مشکلات عدیده ای مواجه هستند اما این بدان معنا نیست که اقدامات یا کاری برای جهش تولید و حمایت از تولیدکنندگان انجام نشده است.

آزادراه شیراز – اصفهان
عضو مجمع نمایندگان استان فارس گفت: توسعه زیرساخت ها در حوزه آب، برق و ایجاد شبکه های گسترده گازرسانی در شهرستان‌های مختلف استان فارس، از اتفاقات خوبی است که به افزایش رفاه مردم کمک خواهد کرد و زمینه مساعدی را برای افزایش تولید فراهم می‌کند.
قادری با اشاره به تخصیص اعتبار به تنها طرح آزادراهی استان فارس در سفر استانی دولت سیزدهم ادامه داد: قطعات یک تا شش آزادراه شیراز-اصفهان که در حال حاضر بالای ۹۵درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، ظرف یک یا دو ماه آینده قابل افتتاح است و قطعه ۷ نیز تا پایان سال به بهره‌برداری می‌رسد و تفاهم نامه اجرای قطعه ۸ نیز منعقد شده است.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس، گفت: تکمیل بزرگراه شیراز-عسلویه هم از مصوبات دولت در سفر به استان فارس بود که اجرای این پروژه نیازمند بیش از ۲هزار میلیارد تومان اعتبار است. همچنین قرارداد تکمیل کمربندی شمال شرقی شیراز امضا شده است و به زودی اجرای این پروژه هم آغاز می‌شود.

نوید ایجاد جاده ایمن در مسیر شیراز – بوشهر
عضو مجمع نمایندگان استان فارس در مجلس افزود:اجرای قطعات یک و دو خط آهن شیراز-بوشهر، قطعات سه و چهار شیراز- گل‌گهر را که تعطیل شده بود دوباره فعال کردیم و همچنین نوید ایجاد جاده ایمن در مسیر شیراز-بوشهر در سفر استانی دولت به فارس داده شد. پروژه احداث آزادراه شیراز-بوشهر و بهسازی کمربندی شیراز نیز در دستور کار قرار دارد.
قادری اضافه کرد: عملیات ساخت بیمارستان دوم تأمین اجتماعی نیز آغاز شده  و امسال حدود ۴۰۰میلیارد تومان اعتبار به احداث این مجموعه اختصاص یافته است.
وی یادآور شد: تدابیر لازم برای راه اندازی کلینیک تخصصی تأمین اجتماعی در شهر صدرا اتخاذ شده و احداث بیمارستان تأمین اجتماعی در سایر شهرستان‌های استان فارس از جمله شهرستان زرقان هم از مهمترین برنامه‌های نمایندگان مردم استان در مجلس به شمار می رود.
نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی، بیان کرد: مشکلات آب، وضعیت جاده‌ها، شبکه ریلی، شرایط شهرک‌های صنعتی و توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و ورزشی در مناطق مختلف استان فارس از جمله داریان در حال پیگیری است و بسیاری از این مشکلات تا حدود زیادی برطرف شده است.

برچسب‌ها گردشگری نماینده مجلس شورای اسلامی هنر شیراز فارس پروندهٔ خبری هفتمین سفر استانی رییس‌جمهوری و پیگیری دستاوردهای آن برای فارس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری نماینده مجلس شورای اسلامی هنر گردشگری نماینده مجلس شورای اسلامی هنر شیراز فارس نماینده مردم شیراز زیرساخت های فرهنگی تالار مرکزی شیراز توسعه زیرساخت مجلس شورای اسلامی توسعه زیرساخت ها بهره برداری سفر استانی برای توسعه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۴۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحیدی: اجرای طرح انسداد مرزها در حال پیگیری است

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا،  احمد وحیدی در حاشیه جلسه پاسخگویی به مردم در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره مرحله دوم انتخابات گفت: در مرحله اول انتخابات، ۲۴۵ نماینده انتخاب شدند و ۴۵ نماینده برای انتخاب باقی مانده‌اند. انتخاب این ۴۵ نماینده در ۲۲ حوزه انتخابیه و بالغ بر ۱۱۰۰۰ شعبه صورت می‌گیرد. انتخابات در ۸ حوزه به صورت کاملاً الکترونیکی انجام می‌گیرد.

وی افزود: در این حوزه‌ها علاوه بر این‌که احراز هویت الکترونیکی است، شمارش آرا نیز به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد. آموزش‌های لازم در این زمینه انجام شده است و امیدواریم مردم  در دور دوم نیز حضور پرشور و ارزشمندی را رقم بزنند.

 وزیر کشور همچنین  با ارائه توضیحاتی درباره بودجه اختصاص یافته به دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان، گفت: این طرح در گذشته تصویب شده بود که رئیس جمهور دستور آن را صادر کردند البته این منابع مربوط به یک سال نیست بلکه مربوط به کل طرح می‌باشد. یکی از موضوعات مهم ما انسداد مرزهاست و با توجه به حساسیتی که رئیس جمهور بر این موضوع دارند، دستور آن را صادر کرده و کار‌های آن در حال انجام است.

وحیدی تاکید کرد: این اتفاق قرار است در تمام مرز‌های کشور بیفتد، اما با توجه به حساسیت، مرز‌های شرق و غرب به ویژه مرز‌های شرقی اولویت دارد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تکمیل زیرساخت‌های شهرک دارویی بیضا شتاب می‌گیرد
  • شتاب اجرای طرح ملی نهضت مسکن در خوی با مشارکت انبوه سازان 
  • وحیدی: اجرای طرح انسداد مرزها در حال پیگیری است
  • تائید زیرساخت‌های شیراز برای میزبانی از رویداد آسیایی هندبال
  • تقویت آموزش‌های مهارتی نیازمند توسعه زیرساخت ها است
  • بیگی نماینده مجلس : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • علیرضا بیگی : پرونده کاظم صدیقی باید بررسی قضایی شود / تا زمانی که شایعات در این باره وجود دارد نباید اصرار بر حضورش در نماز جمعه داشت
  • اعلام آمادگی دو بانک برای استفاده از برات الکترونیکی
  • ‌زورخانه بزرگ مرکزی شیراز احداث می‌شود
  • توسعه صدرا با هم افزایی مدیران شتاب می‌گیرد