Web Analytics Made Easy - Statcounter

بر اساس برآوردهای جهانی پیش‌بینی می‌شود بعد از عبور از بحران کرونا، رشد بازار پوشاک نانو به رقم ۱۴٫۵ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۵ برسد.

به گزارش ایسنا، بازیگران اصلی فعال در بازار پوشاک مجهز به فناوری نانو در حال پیاده‌سازی روند جدیدی از پوشاک با فناوری پوشیدنی هستند تا جایگاه رقابتی خود را در بازار جهانی حفظ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به عنوان مثال، در ژانویه ۲۰۱۹، یک شرکت نساجی از گروه Teijin، خط تولید جدیدی از لباس‌های ورزشی و سایر لباس‌ها را با راه‌حل‌های پوشیدنی راه‌اندازی کرد. این شرکت طیف محصولات خود را در پنجمین نمایشگاه پوشیدنی در سایت‌بیگ توکیو، یک نمایشگاه تجاری پیشرو برای دستگاه‌های پوشیدنی و فناوری مرتبط، به نمایش گذاشت. پیش‌بینی می‌شود که ادغام فناوری‌ نانو با پوشاک در سال‌های آینده یک روند مهم در صنعت پوشاک ایجاد کند.

انتظار می‌رود اندازه بازار جهانی پوشاک فناوری نانو از ۴٫۲۴ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ به ۶٫۳۰ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۱ با نرخ رشد ترکیبی سالانه ۴۸٫۶ درصد افزایش یابد. این رشد عمدتاً به‌ دلیل از سرگیری فعالیت‌های شرکت‌ها و انطباق با شرایط عادی جدید پس از کرونا است که طی دو سال گذشته مجبور به اعمال اقدامات محدودکننده نظیر فاصله‌گذاری اجتماعی، کار از راه دور و تعطیلی فعالیت‌های تجاری بودند که این اقدامات پیامدهایی را برای صنعت پوشاک نانو به همراه داشت.

با در نظر گرفتن این چالش‌ها انتظار می‌رود این بازار در سال ۲۰۲۵ با رشد ۲۳ درصدی به ۱۴٫۵۲ میلیارد دلار برسد.

افزایش استفاده از لباس‌های فناوری نانو در صنعت پزشکی، به دلیل خواص ضد میکروبی آن، بازار پوشاک فناوری نانو را به حرکت درآورده است؛ چرا که لباس‌های نانویی دارای خاصیت ضد میکروبی برای مبارزه با میکروارگانیسم‌هایی مانند ویروس‌ها، قارچ‌ها و باکتری‌ها مناسب هستند؛ از این رو شرکت‌های فعال در بازار پوشاک فناوری نانو در حال معرفی محصولات پزشکی برای مقابله با میکروارگانیسم‌ها هستند.

به نقل از ستاد نانو، در مارس ۲۰۲۰ یک تولیدکننده ماسک مستقر در ژوهای، ماسک‌های حاوی نانوذرات نقره عرضه کرد که قابل استفاده مجدد بوده و برای کشتن باکتری‌ها مناسب هستند. نانو ذرات نقره به طور مداوم یون‌هایی را آزاد می کنند که قادر به کشتن باکتری‌ها و ویروس‌ها هستند. بنابراین، پیش‌بینی می‌شود که استفاده روزافزون از الیاف یا لباس‌های فناوری نانو در صنعت مراقبت‌های بهداشتی، درآمدهای بازار پوشاک فناوری نانو را در سال‌های آینده افزایش دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: نانوالياف کروناویروس پوشاک فناوری نانو فناوری نانو میلیارد دلار بازار پوشاک لباس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۴۸۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شفافیت ۱۰۰ درصدی تمامی معاملات مسکن از طریق سامانه خودنویس اجرایی شد

غلامی کارشناس سیاست گذاری مسکن در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران با بیان اینکه از خرداد ماه سال گذشته که سامانه خودنویس در راستای بهبود بازار اجاره مسکن راه اندازی شده است شاهد برقراری عدالت و شفافیت در معاملات بازار اجاره مسکن هستیم، گفت : سامانه خودنویس در حال حاضر نقش موثری در کاهش دلالی و سوداگری بازار اجاره مسکن داشته است.

وی افزود:  بازار اجاره مسکن در گذشته به دلیل آنکه این سامانه راه اندازی نشده بود با مشکلات بسیار زیاد از جمله افزایش دلالی و سوداگری روبرو بود که با راه اندازی این سامانه تمامی مشکلات در این بخش برطرف شده است.

او گفت: کاهش حق الزحمه های نجومی که توسط مشاوران املاک پیش این دریافت می شد با راه اندازی این سامانه برطرف شده و ما شاهد بهبود وضعیت معاملات در بخش اجاره هستیم.

غلامی تاکید کرد: با راه اندازی این سامانه  ما شاهد شفافیت ۱۰۰ درصدی معاملات مسکن در این بازار هستیم. 

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • رکوردشکنی تاریخی در المپیک پاریس با دوپینگ‌های مجاز «ناسا»
  • بررسی عملکرد نماگر‌های بازار سرمایه در هفته‌ای که گذشت
  • تورم و گرانی مسکن زنگ خطر بحران را به صدا درآورد؛ 3 تصویر از افزایش قیمت مسکن
  • امام جمعه خرم آباد : مانتوی بدون دکمه و پیراهن‌ کوتاه در بازار دیده می‌شود 
  • انتقاد از فروش لباس‌های غیرمأنوس با فرهنگ ایرانی در بازار
  • شفافیت ۱۰۰ درصدی تمامی معاملات مسکن از طریق سامانه خودنویس اجرایی شد
  • لاستیک نانویی بسیار سبک به بازار آمد
  • بزرگترین مرکز توزیع پوشاک حجاب در مشهد تأسیس می‌شود
  • قیمت دلار، سکه و طلا در بازار امروز پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • کاهش ۶۰ درصدی مصرف ازن با بهره‌گیری از سامانه نانو حباب در فرایند تصفیه آب