Web Analytics Made Easy - Statcounter

وحید ضیائیان احمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: امسال در کشور به‌ویژه استان خراسان رضوی زعفران با قیمت روز و دقیقه‌ای تعیین می‌شود اما با خرید توافقی محصول با قیمت منطقی و بالاتر از قیمت تعیین شده مهرماه، آمادگی داریم محصول کشاورز را خریداری کنیم.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی با اشاره به طرح خرید حمایتی زعفران گفت: پنج مرکز خرید حمایتی زعفران در استان به‌ منظور مدیریت بازار این محصول راه‌اندازی شده و آماده تحویل زعفران کشاورزان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

وی یادآور شد: این مراکز در پنج شهرستان بیرجند، قاینات، بشرویه، فردوس و سرایان راه‌اندازی شده و همه روزه از ساعت هشت تا ۱۶ آماده دریافت زعفران هستند.

ضیائیان احمدی بیان کرد: مهرماه امسال در دیدار نمایندگان مجلس شورای اسلامی با وزیر جهاد کشاورزی، ایجاد بسته حمایتی برای تعیین قیمت زعفران به تصویب رسید اما قیمت زعفران در آن زمان بسیار پایین بود.

وی گفت: برای مدیریت بازار زعفران قرار بود این محصول توسط صندوق حمایت خریداری شود اما اعتبار لازم برای این صندوق تامین نشد از طرفی بازار روند صعودی خود را طی کرد.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی تصریح کرد: در حال حاضر قیمت‌های بازار از قیمتی که چند ماه قبل تعیین شده بود بالاتر است ولی طبق قانون باید مراکز خرید حمایتی را باز نگه داریم که اگر قیمت نزول کرد محصول را تحویل بگیریم.

ضیائیان احمدی افزود: اگر قیمت از آنچه تعیین شده سقوط کرد بلافاصله خرید حمایتی انجام می‌دهیم در غیراینصورت تا زمانیکه قیمت بازار به‌نفع کشاورز باشد نیازی به دخالت ما نیست.

وی ادامه داد: حتی در مراکز خرید حمایتی زعفران قیمت را تعیین و اعلام نکرده‌ایم تا بار منفی در بازار نداشته باشد البته امسال زعفران کمتر و قیمت بالاتر است.

وی گفت: مراکز خرید حمایتی زعفران در استان مجهز و آماده بکار هستند تا در صورت نیاز محصول کشاورزان را تحویل و خریداری کنند.

ضیائیان احمدی افزود: به‌ محض تحویل زعفران از کشاورزان، پنج تا ۱۰ گرم محصول پس از نمونه‌برداری در حضور کشاورز پلمب و نمونه برای تعیین درجه و نوع زعفران و میزان مرغوبیت آن به آزمایشگاه‌های طرف قرارداد ارسال می‌شود.

وی گفت: پس از دریافت نتیجه نمونه ارسالی و تعیین نوع زعفران قیمت خرید به کشاورز اعلام می‌شود و در صورت موافقت خرید نهایی صورت می‌گیرد و بهای زعفران در کوتاهترین مدت کامل به حساب کشاورز واریز می‌شود.

مدیر تعاون روستایی خراسان جنوبی با بیان اینکه امسال زعفران دسته هم از کشاورزان خریداری می‌شود اظهار داشت: تا این لحظه مشخص شده امسال مشتری زیاد اما فروشنده کم است.

وی افزود: سال گذشته سه هزار و ۹۰۰ کیلوگرم زعفران خشک به صورت حمایتی از کشاورزان استان خریداری شد.

این استان رتبه دوم تولید زعفران و رتبه اول تولید زرشک و عناب را در کشور دارد.

زعفران خراسان جنوبی از نظر کیفیت و مرغوبیت رتبه اول را در کشور داراست و از این استان به عنوان سرزمین طلای سرخ یاد می‌شود.

برچسب‌ها کشاورز خراسان جنوبی خرید تضمینی زعفران پروندهٔ خبری خرید حمایتی زعفران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کشاورز خراسان جنوبی خرید تضمینی کشاورز خراسان جنوبی خرید تضمینی زعفران خرید حمایتی زعفران ضیائیان احمدی تعاون روستایی خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۵۵۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال

مدیر تعاون روستایی همدان گفت: نیاز است مدیران عامل تعاونی‌ها با همکاری اداره تعاون روستایی شهرستان و اتحادیه مربوطه به‌صورت برنامه‌محور و با استفاده از ظرفیت‌های موجود هر منطقه و روستاهای مربوطه در راستای تحقق شعار سال برنامه و طرح خود را ارائه دهند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، محمد حسن دهبانی امروز _جمعه هفتم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تعاونی‌های روستایی با سابقه طولانی و با مشارکت مستقیم مردم در بخش‌های مختلف روستایی فعالیت دارند که می‌طلبد مدیران عامل تعاونی‌ها با همکاری اداره تعاون روستایی شهرستان و اتحادیه مربوطه به‌صورت برنامه محور و با استفاده از ظرفیت‌های موجود هر منطقه و روستاهای مربوطه در راستای تحقق شعار سال برنامه و طرح تهیه و ارائه کرده و شوراهای اسلامی و دهیاران نیز نهایت همکاری و تعامل را در این خصوص داشته باشند.

وی افزود: در سطح بخش مرکزی ١٣ شرکت تعاونی به ثبت رسیده که در حال حاضر تعداد ٨ شرکت فعال و ۵ شرکت غیر فعال است.

مدیر تعاون روستایی شهرستان همدان ادامه داد: اداره تعاون روستایی باید با تشکیل کمیته‌ای ویژه مباحث مربوط به شرکت‌های غیر فعال را پیگیری کند تا در آینده نزدیک فعال شوند.

دهبانی اضافه کرد: مدیران شرکت‌های تعاونی باید به سمت به‌روزرسانی اساسنامه و برنامه‌های خود حرکت کنند و با توجه به ماهیت عملکردی و حوزه فعالیت، در برگزاری تمامی برنامه‌ها و مراسم‌های روستایی حضوری فعال داشته باشند.

کد خبر 748063

دیگر خبرها

  • تجلیل از نخبگان جامعه کار و تولید استان قزوین 
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • بخشی‌نگری مانع پیشرفت مازندران می‌شود
  • آمادگی کامل خراسان جنوبی برای برگزاری مرحله دوم انتخابات
  • آمادگی سه شهرستان خراسان جنوبی برای دور دوم انتخابات مجلس
  • راه ارتباطی ۳۵۰ روستای خراسان جنوبی بازگشایی شد
  • راهنمای تشخیص کالای اصل از تقلبی | کدام کالاها بیشتر در معرض تقلب هستند؟
  • خرید حمایتی مرغ به هزارتن در روز رسید
  • لزوم ارائه برنامه از سمت شرکت‌های تعاونی روستایی برای تحقق شعار سال
  • خرید ۱۷ هزار تن کلزا از کشاورزان ایلامی