Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@19:08:01 GMT

استاندار تهران: نظارت و بازرسی در بازار تشدید شود

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۲۵۶۵۲

استاندار تهران: نظارت و بازرسی در بازار تشدید شود

به گزارش ایرنا محسن منصوری روز دوشنبه در جلسه تنظیم بازار با اشاره به اینکه جلسه ستاد تنظیم بازار جزو مهمترین جلسات استان تهران است گفت: عوامل افزایش قیمت ها باید مشخص شود و این کار نیازمند تشکیل اتاق فکر است.

وی اذعان داشت: مصرف روزانه گوشت مرغ در استان تهران یک هزار و ۵۰۰ تن است که تامین و نظارت بر آن کار سختی نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

منصوریبا بیان اینکه با عقد قرارداد با مرغداری های بزرگ و تأمین نهاده ها، اجازه افزایش قیمت مرغ را به دلالان بازار نخواهیم داد گفت: در این زمینه باید یک برنامه میان مدت و بلند مدت در نظر گرفته شود و به استانداری تهران ارائه شود.

منصوری گفت: در حوزه تنظیم بازار منفعل هستیم و برای عمل منتظر اتفاقات در بازار هستیم.

وی اذعان داشت: مسئولان اعلام کنند چه اختیاری برای جلوگیری از بهانه جویی در حوزه تنظیم بازار نیاز دارند.

وی با بیان اینکه مردم از لحاظ معیشتی در مضیغه هستند و دولت باید به فکر سفره های مردم باشد اذعان داشت: ممکن است از لحاظ اقتصادی به مدیران کمتر از مردم فشار وارد شود ولی حداقل ۵۰ درصد مسئولیت دولت در دست ماست و باید مشکلات و تعارضات ساختاری را حل کنیم.

منصوری تاکید کرد:‌ باید نامه‌ای خطاب به رئیس جمهور تنظیم شود و هر اختیاری که نیاز است اخذ شود تا بهانه‌ای برای تنظیم بازار وجود نداشته باشد.

منصوری گفت: تولید، نقطه محوریست که همه اقتصاد دانان به آن تاکید دارند و مورد توجه مقام معظم رهبری است، اگر تولید رونق یابد مسئله اشتغال و تورم، درآمد، سود و ضرر بازار حل می شود.

برچسب‌ها شهر تهران اقتصاد مقاومتی کمیته‌ی تنظیم بازار ارز گوشت مرغ ستاد تنظیم بازار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهر تهران اقتصاد مقاومتی شهر تهران اقتصاد مقاومتی گوشت مرغ ستاد تنظیم بازار تنظیم بازار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۵۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۳ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی در کردستان تشکیل شد

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: از هشتم تا چهاردهم اردیبهشت سال جاری، ۵۹۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی و غیرصنفی در سطح بازار استان صورت گرفته است که منجر به تشکیل ۶۳ پرونده به ارزش ریالی ۷.۳ میلیارد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی صمت، فرزاد سردارزاده از انجام ۵۹۰ مورد بازرسی از واحدهای صنفی طی یک هفته گذشته در سطح بازار استان خبر داد و اظهار کرد: ۷۱ مورد تخلف در بازرسی‌های صورت گرفته از سطح بازار استان کشف شده است.

وی افزود: در همین راستا برای این تعداد تخلف کشف شده، ۶۳ مورد پرونده برای متخلفان به ارزش ریالی هفت میلیارد و ۳۵۴ میلیون ریال تشکیل شده است.

معاون نظارت و بازرسی اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت کردستان خاطرنشان کرد: در مدت یاد شده ۶۹ مورد گزارش مردمی ثبت شده که تخلفات احراز و ۹ پرونده برای این واحدها تشکیل شده است.

سردارزاده ادامه داد: نظارت و بازرسی بر واحدهای صنفی می‌تواند انواع تخلفات مانند گران‌فروشی و کم فروشی را کنترل و رفاه و آرامش را برای شهروندان در سطح بازار فراهم کند.

وی اضافه کرد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف از جمله کم‌فروشی، گران‌فروشی و درج نشدن قیمت، واحدهای متخلف صنفی را با شماره تلفن ۱۲۴ معرفی کرده و یا با مراجعه به ادارات تابعه در شهرستان‌ها و در مرکز استان به اداره‌کل صنعت، معدن و تجارت موارد تخلف را گزارش کنند.

کد خبر 751144

دیگر خبرها

  • ۶۳ پرونده تخلف برای واحدهای صنفی در کردستان تشکیل شد
  • تشدید نظارت بر فعالیت مراکز سرگرمی «اتاق فرار» در استان تهران
  • تنظیم بازار و جهش تولید با مشارکت تشکل ها
  • روند رو به رشد تولیدات کشاورزی لرستان
  • رشد تولید محصولات کشاورزی در لرستان
  • ضرورت سنجش کیفی روند نظارت بازرسان بر بازار
  • لزوم کیفی سازی نظارت بازرسان بر بازار
  • سند اقتصاد دریامحور استان بوشهر تنظیم شد
  • پایش و نظارت۱۴۴ فروشگاه کالای اساسی در عباس آباد
  • ثبت بیش از ۲۰۰ پایش از بازار مینوشهر