Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-05-05@13:45:47 GMT

۸۰ درصد جمعیت تا پایان آبان واکسینه می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۲۵۶۸۰

۸۰ درصد جمعیت تا پایان آبان واکسینه می‌شوند

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری ایسکانیوز، بهرام عین‌اللهی وزیر بهداشت در نشست خبری صبح امروز در این وزارتخانه اظهار کرد: در شروع کارمان در دولت جدید، روزانه 50 هزار مبتلا، بالای 700 مرگ و میر و حدود 8 هزار بستری در ای سی یو داشتیم و فاجعه ملی را در موج پنجم شاهد بودیم و بنابراین در ابتدای کار، اولویت خود را مقابله با کرونا قرار دادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از دی‌ماه 99 تا تیرماه 1400 فقط 5 میلیون واکسن تزریق شده بود و در هفته اول شروع به کار، ما هیچ واکسنی نداشتیم و همه تزریق شده بودند و علت افزایش واردات واکسن کرونا، همت ریاست جمهور و معاون اول او و همدلی میان دستگاه‌های مختلف مانند بانک مرکزی، هلال احمر و ... بود و به سرعت تامین واکسن انجام گرفت و تا امروز 150 میلیون دوز واکسن وارد کشور شده است.

وزیر بهداشت ادامه داد: همکاران ما در بخش‌های مختلف زحمت کشیدند تا جان مردم را نجات دهند. ما 95 میلیون دوز واکسن کرونا تزریق کرده‌ایم و علت این موفقیت، این بود که مردم به ما کمک کردند و برای اولین بار بعد از انقلاب مردم یک حرکت زیبا را شکل دادند و در مراکز واکسیناسیون تعداد زیادی دانشجو و داوطلب حضور دارند و اگر می‌خواستیم با امکانات خود، واکسیناسیون را انجام دهیم یکسال طول می‌کشید.

وی گفت: ما در هفته پیش جلسه ای با سازمان‌های بین‌المللی داشتیم که باعث تعجب آنها بود که چگونه این موفقیت در واکسیناسیون شکل گرفته است.

عین‌اللهی درباره واکسن های ایرانی کرونا تصریح کرد: بحث تولیدات داخلی می‌تواند تضمین خوبی ایجاد کند زیرا کرونا و بیماری های مشابه تهدید آینده برای ما خواهند بود؛ 5 مرکز تولید واکسن در کشور داریم، برکت، فخرا، رازی، سیناژن و پاستور به تولید واکسن کرونا می‌پردازند و تا به امروز حدود 13 میلیون دوز از تولید داخلی تحویل گرفته ایم و 12 میلیون دوز نیز آماده عرضه به بازار است و امیدواریم برای دوز سوم یا یادآور بتوانیم از تولیدات داخلی استفاده کنیم.

وزیر بهداشت بیان کرد: امیدواریم که به لطف الهی تا پایان آبان ماه بتوانیم 80 درصد جمعیت را واکسینه کنیم و اگر این اتفاق بیفتد خاطرمان آسوده می‌شود.

وی گفت: کشورهای اروپایی و همجوار در موج ششم هستند و امریکا و روسیه آمار ابتلای بالایی دارند، اگر واکسیناسیون در این سطح انجام نمی‌شد ما نیز تجربه تلخ موج پنجم را تکرار می‌کردیم.

عین‌اللهی با بیان اینکه واکسیناسیون میزان ایمنی فرد را افزایش می‌دهد اما ویروس در حال گردش است، تصریح کرد: امیدواریم میزان بستری بیماران بدحال کاهش یابد. ما رکورددار واکسیناسیون در روز هستیم و حدود بیش از یک میلیون دوز واکسن در روز تزریق می‌کنیم و در هفته رکورد 8 میلیون دوز را زدیم که معادل کل جمعیت هدف برخی کشورهای همسایه است.

وزیر بهداشت گفت: فعلا ما جشن پایان کرونا در جهان نخواهیم داشت و باید با کرونا تا زمان ریشه کنی آن مبارزه کنیم و کرونا یک پدیده جهانی است و نمی‌توان صرفا در یک کشور آن را ریشه کن کرد.

عین‌اللهی افزود: در زمینه تولید داروهای ضدکرونا به خودکفایی رسیده ایم سه شرکت تولیدکننده فاویپیراویر و 8 شرکت تولیدکننده رمدسیویر داریم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1117743 برچسب‌ها واکسن کرونا

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: واکسن کرونا وزیر بهداشت واکسن کرونا میلیون دوز عین اللهی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۵۶۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمین ۹۰ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن گناباد تامین شد

سعید خواجه گفت: ۱۲ هزار و ۳۰۰ نفر تاکنون برای طرح نهضت ملی مسکن و حدود یک هزار و ۲۰۰ نفر نیز برای واحدهای مسکونی طرح جوانی جمعیت در شهرستان گناباد ثبت نام کردند.

وی تصریح کرد: از مجموع اشخاصی که برای طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کردند ۶ هزار و ۵۰۰ نفر تایید نهایی شدند که تاکنون زمین برای حدود ۶ هزار و ۱۰۰ نفر و ۹۰ درصد این افراد تامین شده است.

رییس اداره راه و شهرسازی گناباد ادامه داد: همچنین از مجموع یک هزار و ۲۰۰ نفر که برای طرح جوانی جمعیت در این شهرستان ثبت نام کردند شرایط ۸۰۰ نفر تایید نهایی و به ۵۰۰ نفر از آنان زمین به صورت رایگان تحویل داده شده است.

با هدف تشویق خانواده ها به فرزندآوری و در راستای طرح جوانی جمعیت و قانون حمایت از خانواده، افرادی که تاریخ تولد فرزند سومشان بعد از تاریخ ۲۴ مهرماه سال ۱۴۰۰ باشد و قبل این تاریخ برای شرکت در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده باشند قطعه زمینی به مساحت ۲۰۰ متر و رایگان به آنان اهدا می شود.

وی خاطر نشان کرد: شهرستان گناباد از نظر تامین زمین طرح جوانی جمعیت و قانون حمایت از خانواده رتبه نخست را بین شهرستانهای استان خراسان رضوی به خود اختصاص داده است.

خواجه گفت: همچنین حدود ۶۰۰ واحد مسکونی از مسکن مهر سابق با پیشرفت بیش از ۹۰ درصد تعیین تکلیف و به متقاضیان نهضت ملی مسکن گناباد واگذار شده و ۲۷۶ واحد نیز در آینده نزدیک تعیین تکلیف می شوند.

مرکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • شهرداری اصفهان نسبت به کنترل سگ‌های ولگرد اقدام کند
  • زمین ۹۰ درصد متقاضیان نهضت ملی مسکن گناباد تامین شد
  • تزریق واکسن پنوموکوک در ۷ استان کشور آغاز شد
  • آبرسانی به ۷۸ هزار نفر از جمعیت روستایی لرستان
  • یک هزار حجاج استان سمنان برابر مننژیت واکسینه می‌شوند
  • متولدین این ماه‌ها از بقیه بااستعدادترند!
  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • پایان مرحله اول واکسیناسیون اتباع خارجی در کردستان
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • ارائه خدمات رایگان دامپزشکی طیور روستائیان وعشایر در جرقویه