Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-03@02:57:54 GMT

گلایه کارآفرینان از نظام اداری دست و پاگیر

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۲۵۷۱۵

گلایه کارآفرینان از نظام اداری دست و پاگیر

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از وجود ۴۰۰ هزار کارآفرین فعال در کشور خبر داد و با بیان اینکه کشور به دو میلیون کارآفرین نیاز دارد، تاکید کرد: نظام اداری کشور به شدت ضدکارافرینی است و کارآفرینان از نظام اداری دست و پاگیر گله دارند.

به گزارش ایسنا، حجت‌اله عبدالملکی در آیین گشایش هفته کارآفرینی در وزارت کار در جمع کارآفرینان، به طرح تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار در مجلس اشاره کرد و آن را اتفاق خوبی در بحث تسهیل نظام اعطای مجوزها و کاهش مراحل اداری شروع کسب و کارها عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در صدور مجوز آموزشگاه‌های فنی حرفه‌ای آزاد قبلا صدور مجوز هشت ماه طول می‌کشید ولی اکنون با تغییراتی که در خودکار کردن مجوزها شکل گرفته، این زمان به سه روز کاهش یافته است.

به گفته وزیر کار ظرف یک ماه ۵۰۰ مجوز آموزشگاه‌ فنی و حرفه‌ای آزاد صادر شده در حالی که قبل از آن ظرف شش ماه بین ۲۰ تا ۳۰ مجوز صادر می‌شد و بازار خرید و فروش مجوزها با قیمت میلیاردی شکل گرفته بود که این خود مانع کارآفرینی بود.

وی با اشاره به وجود ۴۰۰ هزار کارآفرین در کشور گفت: بر اساس معیارهای عمومی تعداد ۴۰۰ هزار کار آفرین فعال داریم که بار اقتصاد بزرگ ۸۵ میلیون نفری بر روی دوش آنها قرار دارد در حالی که اقتصاد ایران برای آنکه بر اساس ظرفیت‌های خود به حد مطلوب خود برسد به دو میلیون کارآفرین نیاز دارد که در اینجا لازم است نظام آموزشی و فرهنگی به کمک بیایند و لحاظ تولید، درآمد سرانه و اشتغال در تراز خوبی از گام دوم انقلاب قرار بگیریم.

به گفته عبدالملکی در حال حاضر ۲۴ میلیون شاغل داریم که شکل گیری این تعداد اشتغال به دلیل فعالیت این ۴۰۰ هزار کارآفرین است.  

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی همچنین از برنامه بلند مدت برای تقویت کارآفرینان خبرداد و گفت: در کوتاه مدت باید شرایط برای کارآفرینان فراهم شود و مهمترین کمک به آنها این است که مانع آنها نشویم.

عبدالملکی با اشاره به گلایه کارآفرینان از نظام اداری دست و پاگیر گفت: متاسفانه نظام اداری کشور از سالهای گذشته به شدت ضد کارآفرین شکل گرفته و با گذشت چهار دهه از انقلاب همچنان با ساختارهای معیوب اداری روبه رو هستیم؛ به نحوی که در قوانین ما که عمدتا به قبل از انقلاب برمی گردد، شرایط برای کارآفرینان مساعد نیست؛ از این رو می طلبد که اصلاحات اساسی در قوانین کسب و کار صورت گیرد که در این زمینه طرح تسهیل صدور مجوزها در مجلس به تصویب رسید.

وی در پایان با بیان اینکه زیست بوم کارآفرینی به سمت مانع‌زدایی حرکت کند، گفت: حاکمیت، نظام بانکی و قوانین موجود باید در خدمت کارآفرینان باشند و در جهت ترویج و تسهیل کارآفرینی حرکت کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: وزیر کار کارآفرینان نظام بانکی صدور مجوز قوانین زائد كسب و كار اشتغال حجت عبدالملکی وزارت کار رفاه و تامین اجتماعی سازمان فنی و حرفه ای ۴۰۰ هزار کار نظام اداری صدور مجوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۵۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گلایه مستاجران قمی از مشکلات دریافت وام ودیعه مسکن

به گزارش شهروند خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، تسهیلات کمک ودیعه مسکن، در نتیجه رشد قابل توجه نرخ اجاره در سال ۱۳۹۹ و ۱۴۰۰، توسط ستاد ملی کرونا تصویب شد.  تسهیلات ودیعه مسکن برای حمایت از مستاجر‌ها است. وام ودیعه مسکن ۱۴۰۳ در تهران ۲۰۰ و برای متقاضیان ساکن مراکز کلان‌شهر‌ها  ۱۵۰ میلیون تومان و برای متقاضیان ساکن سایر شهر‌ها ۱۰۰ میلیون تومان است، همچنین  کسانی که در روستا زندگی می‌کنند، هم می‌توانند وام ودیعه ۴۰ میلیون تومانی دریافت کنند.

متن پیام شهروند خبرنگار ما:

باسلام چرا هیچ بانکی توی شهر قم حاضر نیست وام ودیعه مسکن بده؟ به کجا باید شکایت کنم ؟ بنده بعد از ثبت نام حائز شرایط دریافت وام شدم باهزار بدبختی ضامن هم پیدا کردم ولی متاسفانه به همه بانک‌های مذکور در سایت مراجعه کردم ولی  جواب همشون ( ابلاغ نشده، اعتبار نیست، فعلا دستور دادن وام رو ندادن )  هست .لطفا پیگیری کنید .

دیگر خبرها

  • دیوان عدالت اداری پارسال ۱۶۶ مصوبه شوراهای کشور را باطل کرد
  • گلایه استاندار کرمان از بانک‌های خصوصی
  • تعیین ۳۵ شعبه دیوان عالت اداری به حوزه کار + تصویر
  • ۱۴ اردیبهشت؛ آزمون استخدامی کیفیت‌بخشی به آموزش و پرورش
  • رسیدگی به پرونده‌های قضایی باحضور رئیس دیوان عدالت اداری کشور
  • دست آفریده های زنان شهرتهران، در راه صادرات
  • سازمان اداری و استخدامی کشور ابلاغ کرد/کارمندان دولت حق دریافت هدیه را ندارند/ برخورد قضایی با متخلفان
  • گلایه مستاجران قمی از مشکلات دریافت وام ودیعه مسکن
  • نقش کارگران در جهش تولید و رونق اقتصاد کشور انکارناپذیر است
  • واریز دو میلیون تومان به حساب معلمان به مناسبت روز معلم