Web Analytics Made Easy - Statcounter

تعداد مشاغل ایجاد شده توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در استان مرکزی تا پایان امسال به ۸ هزار شغل می‌رسد.

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، تعداد مشاغل ایجاد شده توسط بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام در استان مرکزی تا پایان امسال به ۸ هزار شغل می‌رسد.


معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت درباره فعالیت‌های این بنیاد در استان مرکزی توضیح داد: تا پایان سال جاری تعداد طرح‌های اشتغال‌زایی اجتماع‌محور بنیاد در استان مرکزی به بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ طرح می‌رسد که ایجاد فرصت‌های شغلی برای ۸ هزار نفر را به دنبال خواهد داشت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


مرتضی نیازی افزود: بنیاد برکت راه‌اندازی یک‌هزار و ۳۷۰ طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را تا پایان سال جاری در مناطق روستایی و محروم استان مرکزی در دستور کار دارد که از این تعداد، تا به امروز ۵۰۰ طرح به بهره‌برداری رسیده است.


وی درباره اقدامات اشتغال‌زایی بنیاد برکت در استان مرکزی در سال‌های گذشته نیز گفت: در سال‌های ۹۸ و ۹۹ به ترتیب ۲۵۹ و یک‌هزار طرح اشتغال‌زایی در مناطق محروم به بهره‌برداری رسیده که با یک‌هزار و ۳۷۰ طرح در دست اقدام امسال، در مجموع به ۲ هزار و ۶۰۰ طرح می‌رسد.


نیازی افزود: راه‌اندازی این طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور باعث ایجاد ۸ هزار فرصت شغلی مستقیم و غیرمستقیم در حوزه مشاغل خرد و خانگی در استان مرکزی می‌شود.


به گفته معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت، ۸ مجری و تسهیل‌گر این بنیاد در مناطق محروم و روستایی استان مرکزی اقدام به شناسایی، اهلیت‌سنجی و معرفی متقاضیان اشتغال می‌کنند.


وی خاطرنشان کرد: ۹۰ روستا و پنج شهرستان خمین، زرندیه، اراک، ساوه و محلات در استان مرکزی تحت پوشش فعالیت‌ها و اقدامات اشتغال‌زایی بنیاد برکت قرار دارند.


نیازی با تاکید بر تمرکز بر حوزه پوشاک در مشاغل ایجادشده برای امسال گفت: با توجه به این موضوع که بیشترین واحد‌های تولید پوشاک در مرکز کشور قرار دارند و امکان توزیع محصولات به نقاط دیگر فراهم است، عمده مشاغل ایجاد شده در استان مرکزی به این حوزه اختصاص دارد.


معاون توسعه اشتغال اجتماع‌محور بنیاد برکت یادآور شد: علاوه بر حوزه پوشاک، در سال‌های گذشته مشاغل دیگری در رسته‌های کشاورزی، پرورش محصولات گلخانه‌ای و خدمات در مناطق محروم استان ایجاد شده است.


وی تاکید کرد: بنیاد برکت بر اساس منویات رهبر معظم انقلاب و سیاست‌های ابلاغی از سوی ستاد اجرایی فرمان امام، ایجاد فرصت‌های شغلی در مناطق محروم را با هدف محرومیت‌زدایی، توانمندسازی اقتصادی و برقراری عدالت اجتماعی در این مناطق به عنوان اولویت اصلی در راس برنامه‌ها و فعالیت‌های خود قرار داده است.


نیازی در پایان اظهار داشت: بنیاد برکت تا به امروز ۱۳۵ هزار طرح اشتغال‌زایی اجتماع‌محور را با حجم کل سرمایه‌گذاری ۱۳۵ هزار میلیارد ریال و با ظرفیت اشتغال برای ۴۰۵ هزار نفر در مناطق محروم و کم‌تر توسعه یافته کشور راه‌اندازی کرده است.


گفتنی است، بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام ۴ هزار و ۱۰۳ طرح در حوزه‌های توانمندسازی اقتصادی، زیربنایی، فرهنگی، سلامت و سایر خدمات را با حجم سرمایه‌گذاری ۴ هزار و ۲۸۶ میلیارد ریالی در مناطق محروم و کم‌برخوردار استان مرکزی به بهره‌برداری رسانده یا در دست اقدام دارد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: بنیاد برکت اقتصاد مناطق محروم ستاد اجرایی فرمان امام اشتغال زایی اجتماع محور ستاد اجرایی فرمان امام اجتماع محور بنیاد طرح اشتغال زایی استان مرکزی مناطق محروم مشاغل ایجاد راه اندازی بنیاد برکت ایجاد شده تا پایان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۵۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد

سید مسعود عظیمی با بیان اینکه ایجاد ناحیه صنعتی جویم از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم در دستور کار شرکت شهرک‌های صنعتی فارس قرارگرفت و در دور دوم سفر ریاست محترم جمهوری نیز مصوب شده است افزود: در این مدت استعلامات اصلی این ناحیه صنعتی اخذ و ناحیه صنعتی جویم در شورای برنامه ریزی و توسعه استان نیز به تصویب رسید.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با بیان اینکه تعادل و توازن بخشی در ایجاد و توسعه شهرک‌ها و نواحی صنعتی استان از برنامه‌های راهبردی این شرکت است گفت: باتوجه به اینکه شهرستان جویم از شهرستان‌های نوپای استان است، تمام تلاش خود را برای تسریع در راه اندازی ناحیه صنعتی بکارخواهیم بست.

او گفت: باراه اندازی ناحیه صنعتی جویم شاهد جذب سرمایه گذار، توسعه صنعتی و ایجاد اشتغال پایدار خواهیم بود. 

عظیمی با اشاره به اینکه برای راه اندازی ناحیه صنعتی، تامین زیرساخت‌ها نظیر آب، برق، گاز وجاده دسترسی از نیاز‌های اساسی است که بر اساس قانون باید توسط دستگاه‌های خدمات رسان تامین شود گفت:در راه اندازی این ناحیه صنعتی باید همه دستگاه‌های اجرایی پای کار بیایند تا، زیرساخت‌های آن به سرعت احداث شود.

مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس افزود:باتوجه به قرارگیری شهرستان جویم در محور ترانزیتی جنوب و موقعیت این ناحیه صنعتی در جوار این بزرگراه و همچنین ظرفیت‌های موجود در شهرستان بتوانیم شاهد تسریع در راه اندازی این ناحیه صنعتی و جذب سرمایه گذار باشیم.

در جلسه شورای اداری شهرستان جویم که به ریاست استاندار فارس برگزار شد مقرر شد اداره کل راه و شهرسازی لارستان حداکثر ظرف مدت ۷ ماه نسبت به ایجاد مسیر دسترسی ناحیه صنعتی اقدام و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان نیز نسبت به اختصاص اعتبارات طرح اقدام کند.

همچنین مقرر شد دستگاه‌های اجرایی نسبت به تامین ۵ لیتر برثانیه آب بهمراه خط انتقال، تخصیص۷مگاوات برق از پست و اجرای خط انتقال برق، تامین ۵۰۰۰متر مکعب بر ساعت گاز و اجرای خط فیبر نوری تا ورودی ناحیه صنعتی جویم و تحویل و تحول و انتقال سند اراضی اقدامات لازم را انجام و بصورت هفتگی گزارش پیگیری اقدامات خود را به استانداری فارس اعلام کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • بزرگترین واحد تولید اسپری در تویسرکان آماده راه‌اندازی است
  • تشکیل کمیته تخصصی «سبز و آبی» در راستای اهمیت امنیت غذایی در کشور
  • تشکیل زنجیره سبز برای تصمیم‌گیری در بخش کشاورزی
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • اشتغال ۳۴۱ مددجوی بهزیستی در واحد‌های صنعتی و خدماتی نیشابور
  • رئیس‌کل بانک مرکزی راهی عربستان شد
  • کلنگ عملیات اجرایی ناحیه صنعتی جویم به زمین زده شد
  • ناحیه صنعتی ‌در «جویم» فارس احداث می‌شود
  • مرغداری ۲۰ هزار قطعه‌ای در نمین به بهره برداری رسید
  • راه ‌اندازی برات الکترونیک برای تامین مالی تولید