Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از مهر، این مطالعه اولین مطالعه‌ای است که ارتباط بین وزن کم هنگام تولد و قرار گرفتن در معرض دود آتش سوزی را در کشور‌های با درآمد کم و متوسط، جایی که ۹۰ درصد نوزادان کم وزن متولد می‌شوند و آتش‌سوزی در مراتع و جنگل‌ها شایع است، گزارش می‌کند.

آتش‌سوزی‌های نظیر آتش‌سوزی‌های جنگلی، آتش‌سوزی جنگل‌زدایی استوایی و سوزاندن زیست توده کشاورزی، نقش مهمی در حفظ اکوسیستم‌های زمینی ایفا می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال، دود آتش‌سوزی ناشی از آن باعث ایجاد یک مشکل پرهزینه و رو به رشد در بهداشت عمومی جهانی و ایجاد دوره‌های مکرر آلودگی می‌شود که بیشتر بر کشور‌های با درآمد کم و متوسط تأثیر می‌گذارد.

مطالعات قبلی نشان داده است که قرار گرفتن در معرض دود آتش در دوران بارداری با وزن کم هنگام تولد مرتبط است که خود یک مشکل بهداشت عمومی در کشور‌های با درآمد کم و متوسط است. کاهش خطر تولد نوزاد کم وزن یکی از اهداف جهانی سازمان بهداشت جهانی برای سال ۲۰۲۵ است.

«جیاجیانگو لی»، سرپرست تیم تحقیق از دانشگاه پکن چین، توضیح می‌دهد: «کودکان با وزن کم هنگام تولد در مقایسه با نوزادان با وزن طبیعی در معرض خطر بیشتری از بیماری‌ها در سنین بالاتر هستند.»

وی در ادامه می‌افزاید: «چندین مطالعه اثرات دود آتش‌سوزی‌ها را بر شرایط حاد ریوی و قلبی نشان داده‌اند، اما اثرات سلامتی این آلاینده‌ها بر زنان باردار به‌خوبی شناخته شده نیست. ما می‌خواستیم ارتباط بین وزن هنگام تولد و قرار گرفتن در معرض آلودگی با منبع آتش را در چندین کشور و در یک دوره زمانی طولانی بررسی کنیم.»

محققان یک مطالعه را در ۵۴ کشور با درآمد کم و متوسط انجام دادند که در آن ۱۰۸،۱۳۷ گروه خواهر و برادر را با مادرانشان مطابقت دادند. آن‌ها از نظرسنجی‌های انجام شده توسط آژانس توسعه بین المللی ایالات متحده بین سال‌های ۲۰۰۰ تا ۲۰۱۴ برای یافتن اطلاعاتی در مورد وزن تولد خواهر و برادر و سایر عوامل بهداشتی و جمعیت شناختی استفاده کردند. سپس قرار گرفتن در معرض آلاینده‌های ناشی از آتش‌سوزی‌ها را با استفاده از داده‌های مربوط به انتشار آتش سوزی از پایگاه داده انتشار آتش‌سوزی جهانی و مدلی که این داده‌ها را به غلظت‌های ذرات معلق در سطح زمین در مناطق مختلف تبدیل می‌کرد، ارزیابی کردند.

تجزیه و تحلیل آن‌ها نشان داد که افزایش یک میکروگرم در هر متر مکعب ذرات معلق ناشی از آتش سوزی با کاهش ۲.۱۷ گرمی وزن نوزاد هنگام تولد همراه بود.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: آش جن جنگل نوزاد درآمد کم و متوسط قرار گرفتن در معرض آتش سوزی ها هنگام تولد دود آتش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۵۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ناپدیدشدن هزاران پناهجو که قرار است به رواندا فرستاده شوند

یک سند دولتی نشان می‌دهد هزاران پناهجویی که قرار است  توسط وزارت کشور انگلیس به رواندا اخراج شوند، ارتباط خود را با این وزارتخانه از دست داده‌اند.

به گزارش روزنامه تلگراف، از ۵ هزار و ۷۰۰ نفری که برای اخراج از کشور معرفی و شناسایی شده‌اند، فقط ۲ هزار و ۱۴۵ نفر همچنان با وزارت کشور ارتباط دارند و می‌توان جای آن‌ها را برای بازداشت پیدا کرد.

برخی کارشناسان می‌گویند بسیاری از این افراد برای اینکه به آفریقا فرستاده نشوند احتمالا به صورت عمدی مخفی شده یا به ایرلند رفته‌اند.

حزب کارگر این وضعیت را یک «مضحکه» توصیف کرد و گفت که چنین رخدادی «عدم تسلط کامل» دولت بر سیستم پناهندگی را آشکار می‌کند.

انگلیس قصد دارد پناهجویان را در سفری یک طرفه، به رواندا در شرق آفریقا بفرستد تا بدین ترتیب از ورود بیشتر آنان به خاک خود جلوگیری کند. اما به نظر می‌رسد این آخرین مورد از مجموعه شکست‌های دولت انگلیس در طرح اخراج پناهجویان به رواندا باشد.

فیلیپو گراندی، کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و ولکر ترک، کمیسر عالی حقوق بشر سازمان ملل پیش‌تر در بیانیه‌ای مشترک از انگلیس خواستند تا در طرح خود برای انتقال پناهجویان به رواندا تجدیدنظر کند و هشدار دادند که این اقدام تأثیر مضری بر حقوق بشر و حمایت از پناهندگان خواهد داشت.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • بوی گشایش ارزی از ریاض می‌آید
  • ترکیه ده‌ها نفر را به ظن ارتباط با داعش دستگیر کرد
  • ناپدیدشدن هزاران پناهجو که قرار است به رواندا فرستاده شوند
  • رزمایش اطفای حریق در جنگل‌های تمام استان‌ها اجرا می‌شود
  • گلایه والدین از افزایش قیمت برخی برند‌های شیرخشک
  • تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان (عکس)
  • تربیت نیروی ماهر در گرو ارتباط دانشگاه و صنعت
  • (تصاویر) تلاش کشتی‌گیران غول پیکر برای درآوردن گریه نوزادان
  • لزوم پیوند کودکان با طبیعت از بدو تولد