Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «بازار نیوز»
2024-04-30@11:49:17 GMT

مراقبت های بعد از کاشت مو

تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۶۲۶۰۴۷

مراقبت های بعد از کاشت مو

گرچه در مورد اثرات مستقیم مواد غذایی در کمک به رویش موها اختلاف نظرهایی وجود دارد. اما آنچه مسلم است همه محققین به تاثیرات یک تغذیه سالم بر موها اتفاق نظر دارند.

مواد غذایی مناسب نمی تواند باعث توقف پیشرفت ریزش موهای ژنتیکی یا طاسی های تیپ مردانه شود. هیچ غذا یا میوه جادویی وجود ندارد که با کمک آن بتوان ریزش مو را متوقف کرد یا رویش مو را ایجاد کرد اما برخی حقایق مهم در مورد تغذیه برای داشتن موهای سالم وجود دارد که می تواند تصمیم گیری ما را در مورد انتخاب غذا تحت تاثیر قرار دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

از طرفی روانپزشک ها و از سویی متخصص رژیم غذایی معتقدند که اگر استرس و تغذیه مدیریت نشود باعث ریزش موی شدید و نهایتا طاسی کامل سر منجر خواهد شد.

بهترین جراح پلاستیک تهران معقتدند علاوه بر اطلاعات کافی درباره روش های کاشت مو و همچنین پیدا کردن پزشکی متخصص ، نکاتی درباره ی بعد از عمل است که نیاز به اطلاع از آن خواهیم داشت که با رعایت آن ها می توان سرعت ترمیم و بهبودی را افزایش داد.

1.مرحله ی عمل و کاشت مو در حدود 4 تا 8 ساعت زمان می برد.اگرچه می توان بعد از عمل و فردای روز عمل به کار های عادی خود بپردازید ولی اگر امکان استراحت وجود دارد حدود 3 تا 5 روز پس از عمل را استراحت کنید تا شرایط بهتری داشته باشید.

2.به دلیل تزریق شدن دارو های آرام بخش و مسکن نیاز است تا روز عمل کسی را با خود بیاورید تا هنگام ترخیص شما را تا منزل همراهی نماید.

 3.در روزهای اول پس از عمل به دلیل وجود خون خشک شده در مکان هایی که مو پیوند داده شده سعی کنید موی خود را به کسی نشان ندهید زیرا باعث حس بد در اطرافیان خواهد شد و امکان اینکه آن ها با قضاوت نا به جا شما را نا امید از این عمل کنند وجود دارد.

 4.روز های اول پس از کاشت هنگامی که می خوابید و سرتان را روی بالش قرار می دهید مراقب باشید تا با تماس سر با بالش فولیکول های مو نریزند.اگر ریزش موی شما به صورت غیر طبیعی بود فورا به پزشک خود اطلاع دهید.

نکات تکمیلی

جلوگیری از تورم : برای جلوگیری از تورم در ناحیه پیشانی ، شب اول بعد از کاشت روی آن کمپرس یخ قرار دهید . اگر سینوزیت دارید این کار را انجام ندهید. برای انجام صحیح این کار می توانید هر یک ساعت به مدت ۲۰ دقیقه این کار را انجام دهید. توجه داشته باشید که هر نوبت حداکثر ۱ دقیقه یخ را روی پیشانی خود نگه دارید. استراحت و طریقه خوابیدن بعد از کاشت مو : توصیه ما به شما استراحت کامل در روز بعد از کاشت مو می باشد. برای خوابیدن صحیح زیر سر خود دو عدد بالش قرار دهید، به نحوی که سر، زاویه ۳۰ درجه داشته باشد. ترجیحا طاق باز بخوابید بطوری که سینه و شکم رو به بالا باشد. اگر نمی توانید به این حالت بخوابید به پهلوی راست یا چپ بخوابید . توجه داشته باشید که خواب کافی برای ادامه روند درمان و رشد موها امری مهم است. نحوه باز کردن پانسمان : بهتر است باز کردن پانسمان را به کلینیک خانه سفید بسپارید. اگر شرایط ماندن جهت باز کردن پانسمان را ندارید طبق دستور داده شده عمل کنید. برای این کار ابتدا کلاه توری روی سر خود را که اصطلاحا آن را سرجی فیکس می نامند بردارید. سپس ناحیه بین موهای کاشت شده و برداشت را از کنار گوش قیچی کرده و پانسمان ناحیه برداشت را به آرامی بردارید. برای ناحیه کاشت لایه های بالایی را به آرامی بردارید و سپس مقدار زیادی آب روی لایه های زیرین که به ناحیه کاشت چسبیده بریزید و منتظر بمانید تا پانسمان کاملا خیس بخورد. پس از حدود ۱۵ دقیقه به آرامی پانسمان را از روی ناحیه کاشت بردارید.

 

برچسب ها: کاشت مو ، مراقبت های کاشت مو ، تورم مو ، مو ، درمان ریزش مو ، ریزش مو لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000PdJ

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: کاشت مو مراقبت های کاشت مو تورم مو مو درمان ریزش مو ریزش مو بعد از کاشت کاشت مو ریزش مو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۶۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است

ایسنا/سمنان رئیس کل دادگستری استان سمنان بر ضرورت مراقبت از شأن و جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری تاکید کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمدصادق اکبری امروز (۱۰ اردیبهشت ماه) در اولین نشست مشترک هیأت مدیره کانون و مرکز وکلا و کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری استان سمنان که با حضور رئیس کانون کارشناسان رسمی دادگستری استان، رئیس مرکز کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری استان، رئیس کانون وکلای قوه قضائیه در استان و رئیس مرکز وکلای قوه قضائیه در استان سمنان برگزار شد با اشاره به جایگاه وکیل و کارشناس در نظام قضایی ایران، اظهار کرد: وکیل و کارشناس باید در انجام وکالت و کارشناسی صداقت، تقوی، امانتداری، سرعت و دقت را رعایت کند تا زمینه ارتقای رسیدگی‌های قضایی در دوره تحول و تعالی قوه قضائیه در استان فراهم شود.

وی گفت: بسیاری از مراجعه‌کنندگان به دادگستری از توان علمی چندانی برخوردار نیستند تا بتوانند از حق و حقوق خود دفاع کنند. وکیل دادگستری و کارشناس رسمی باید درباره طرح دعاوی، شکایت‌ها یا دفاع از دعاوی و شکایت‌ها یاری کنند.

اکبری با اشاره به ضرورت مراقبت از شأن و جایگاه وکلا و کارشناسان، بیان کرد: گزارش‌های ارائه‌شده حاکی از آن است که اعمال نظارت‌ها مثمر ثمر بوده است و اندک افرادی در این مجموعه دچار لغزش شده‌اند. وکلا و کارشناسان نباید مرتکب مفاسدی از جمله وکالت تضمینی، گرفتن وجه غیرقانونی و نامتعارف، ارتباطات نامتعارف و موارد تخلفات مندرج در قوانین شوند. 

رئیس کل دادگستری استان سمنان اظهار کرد: وکلا و کارشناسان می‌توانند در مسیر اجرای عدالت و چارچوب قانون به دستگاه قضایی استان کمک کنند تا خدمت‌رسانی به مردم به بهترین وجه اتفاق بیفتد. 

در این جلسه، حجت‌الاسلام والمسلمین جلالی، معاون قضایی رئیس کل و مسؤول نظارت بر وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری استان سمنان به بیان گزارش عملکرد پرداخت و گفت: با توفیق‌های بسیار خوبی که تاکنون در مسیر نظارت بر وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده دادگستری استان اتفاق افتاده، دادگستری سمنان در زمره استان‌های پیش‌رو و برتر در حوزه انجام تکالیف است. 

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • چگونه بهترین روش کاشت مو مناسب با خودمان را پیدا کنیم
  • مراقبت از جایگاه وکلا و کارشناسان دادگستری ضروری است
  • توسعه کشت دیم انجیر در شهرستان خاتم
  • کاشت بیش از ۵ میلیون اصله نهال در بوشهر + تصویر
  • طرح مراقبت‌های روانی اجتماعی دانش‌آموزان در سمنان اجرا شد
  • کاشت برنج به سبک مکانیزه در روستای کیامحله جویبار + فیلم
  • آغاز کاشت نشا برنج در شالیزار‌های بابل + فیلم
  • آیا زنان پزشکان بهتری هستند؟
  • کاشت ۵۲ هزار نهال در بخش کدکن
  • پیشگیری از بیماری‌های احتمالی بعد از سیل چابهار