Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کردستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان گفت: باید فرهنگ کارآفرینی را در جامعه ایجاد کرد و برای تحقق این امر نیز آموزش را نه تنها در دانشگاه بلکه باید در خانواده ها و مدارس شروع کرد.

خالد جعفری امروز یکشنبه(17 آبان ماه) در مراسم بزرگداشت هفته جهانی کارآفرینی، که در دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: در بحث کارآفرینی و اشتغال مرزها به هم ریخته شده و تا کنون نتوانسته ایم جایگاه کارآفرین را در جامعه به درستی تعریف کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تاکید بر اینکه امروز باید به نوعی برای بیدار شدن ملت هایی که از غافله کارآفرینی دور هستند فرصت ایجاد کرد، افزود: اگر بخواهیم جریانی را در بحث مهم بیکاری و اشتغال که معضلات زیادی را برای کشور ایجاد کرده و فشار تحریم ها را دو چندان کرده است ایجاد کنیم، باید فرهنگ کارآفرینی را در جامعه ایجاد کرد و برای تحقق این امر نیز آموزش را نه تنها در دانشگاه بلکه باید در خانواده ها و مدارس شروع کرد.

معاون امور اقتصادی استانداری کردستان با اشاره به اینکه در دنیای امروز که دنیای رقابت است باید، شجاعت و درایت در کارآفرینی به خرج داد بیان کرد: دنباله روی مشاغل کارآفرینی نیست، بلکه باید با پرورش و حمایت از کارآفرین واقعی در جامعه به ایجاد اشتغال پایدار پرداخته شود.

وی ادامه داد: افراد باید برای موفقیت در کارآفرینی به صورت آکادمیک تحصیل کرده و در دانشگاه ها به ایده پردازی مشغول شوند.

جعفری، با اشاره به اینکه اشتغال پایدار روستایی باید به شکل درست ایجاد و حمایت شود افزود: آنچه که از دانشگاه و آموزش و پرورش و دولت انتظار می رود، فرهنگ سازی کارآفرینی در جامعه است.

به گفته این مقام مسئول، دانشگاهیان خبره می توانند فرهنگ ها و رسوم را به وسیله تکنولوژی نمایش دهند چراکه شیوه آموزشی در بسیاری از کشورهای اروپایی به این طریق بوده و موفق هستند.

وی با اشاره به اینکه مسیر دانشگاه، مسیر نهایی برای کارآفرینی نیست افزود: کارآفرین باید با روش های جدید تربیت شود؛ لذا کپی برداری از اقدامات روتین در این زمینه کار ساز نیست و ابتدا باید فرهنگ سازی در جامعه ایجاد شود.

جعفری عنوان کرد: کارآفرینان در دنیا خدمات علمی زیادی در حوزه آی تی به بشریت ارائه می دهند و امروز باز بودن فضای بازار و تقاضا نشان می دهد که کارآفرین به اندازه آرزوهایش می تواند کار انجام دهد.

وی با انتقاد از اینکه کارآفرین واقعی در جامعه کم است گفت: باید کارآفرینان با تکنولوژی های جدید به روز رسانی و به سمت ایده پردازی های جدید و نوین سوق داده شوند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کردستان باید با بیان اینکه افراد کارآفرین را باید با پشتیبانی و بدون واسطه گری در دانشگاه و آموزش و پرورش داشته باشیم، افزود: دانشگاه ها در این راستا باید ایده های جدید را حمایت و پشتیبانی کنند و اقدامی مثبت در استان ایجاد کنند.

وی تصریح کرد: کمک به ایجا اشتغال دغدغه مشترک تمامی مسئولان استان است و در این زمینه باید پرورش و حمایت از کارآفرینان واقعی، با ایجاد بازار و پرداخت تسهیلات انجام گیرد.

جعفری خاطرنشان کرد: ابزار کار برای تحقق این امور در استان آماده است و باید بتوان این ابزار را برای تحقق اشتغال در جامعه به کار گرفت.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی استانی علمی و آموزشی برای تحقق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۶۲۶۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحقق ۶۹ هزار شغل در استان اصفهان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اصفهان؛ مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان، یکی از برنامه‌های اساسی دولت سیزدهم را برنامه‌ریزی در حوزه اشتغال برشمرد وگفت: دولت سیزدهم با طراحی برنامه جامعی به عنوان «زیست بوم ملی اشتغال» ۱۰ مولفه اساسی بازار کار از جمله آموزش، اطلاع رسانی، تأمین مالی و تسهیلات، صدور مجوز‌ها و تسهیل فرآیند صدور مجوز‌ها را در قالب سامانه رصد اشتغال برنامه‌ریزی کرد.
میثم مداحی با بیان اینکه هر دستگاهی موظف به ارائه خدمات در راستای فراهم کردن زمینه اشتغال است، افزود: بیش از ۱۲۰ هزار خدمت به همت دستگاه‌های اجرایی استان در سال گذشته اجرا و ۶۹ هزار فرصت شغلی هم فراهم شده است.
وی طراحی سامانه جستجوی شغل را یکی دیگر از خدمات دولت سیزدهم دانست و گفت: همرسانی کارجو و کارفرما یکی از مشکلات اصلی در زمینه اشتغال بود، و با راه اندازی سامانه جستجو این مشکل برطرف شد.
وی با بیان اینکه ۲۸ هزار فرصت شغلی از طریق سامانه جستجوی شغل در استان اصفهان ثبت شده است، افزود: ۱۶ هزار مورد از این فرصت‌های شغلی در سال ۱۴۰۲ ثبت شده است.
وی ادامه داد: ۱۲ هزار کارجو که بدنبال شغلی مناسبی بودند در این سامانه ثبت نام و ۷ هزار نفر از آنها با استفاده از این فرصت مشغول به‌کار شدند.
مداحی همچنین با اشاره به تسهیل صدور مجوز مشاغل خانگی به عنوان یکی دیگر از خدمات اضافه کرد: بیش از چهار هزار و ۵۰۰ مجوز در این حوزه در ۵۲۶ رشته سال گذشته صادر شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان اصفهان گفت: اعتبار اشتغال مجموعه مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۲ چهار برابر سال‌های گذشته بود و برای هزار و ۵۰۰ نفر در حوزه مشاغل خانگی در استان اصفهان شغل فراهم شد.
وی با اشاره به اینکه نرخ بیکاری سال گذشته در استان اصفهان به کمترین میزان خود در سال‌های اخیر رسیده است، ادامه داد: اقدامات زیست بوم ملی و رصد اشتغال و همچنین تسهیلات تبصره‌های مختلف ۱۶، ۱۸ و روستایی و عشایری به کاهش نرخ بیکاری منجر شده است.
یک میلیون و ۹۰ هزار نفر کارگر بیمه شده در استان اصفهان زندگی می‌کنند.

دیگر خبرها

  • آموزش‌های فنی و حرفه‌ای مقدمه‌ای برای ایجاد اشتغال جوانان است
  • آموزش‌های مهارتی کلید توسعه اشتغال پایدار در جامعه است
  • حمایت از طرح‌های نوآورانه و ایجاد اشتغال نخبگان در دانشگاه
  • تجلیل جامعه معلولان از یک برنامه تلویزیونی/«نامیرا» فرهنگسازی کرد
  • حیدری: کولبران در انتظار ابلاغ قانون ساماندهی اشتغال پایدار مرزنشینان هستند
  • شهرهای مولد در سواحل نقش مهمی در تقویت معیشت خانوارها دارد
  • طرح توانمندسازی و کارآفرینی مردم پایه در دشتستان اجرا می‌شود
  • تحقق ۶۹ هزار شغل در استان اصفهان
  • «چرم دوزی» اشتغال کهن برای نسل نو
  • آمار داوطلبان پسر کنکور اعلام شد/ چرا دهه هشتادی حال دانشگاه رفتن ندارند؟